L'Aurora - Grup de Suport

L'Aurora - Grup de Suport Som una entitat dedicada a la cooperació amb les ONG de Rescat i a sensibilitzar en migracions i DDHH Amb tu fem+
https://aurorasuport.org/

L'Aurora - Grup de Suport
Cooperem amb els vaixells, ONG i voluntàries que salven vides en la mar. Ports de Borriana i Vinaròs(Castelló)
Totes podem ser refugiades.

Condemnem la intercepció de la Global Summud FlotillaEl 30 d’abril ens despertàvem amb la notícia que l’exèrcit genocida...
12/05/2026

Condemnem la intercepció de la Global Summud Flotilla

El 30 d’abril ens despertàvem amb la notícia que l’exèrcit genocida d’Israel havia interceptat la flotilla davant de Grècia, mentre les autoritats marítimes més properes feien cas omís de les demandes de socors dels vaixells atacats. Érem conscients que aquests fets s’anaven a produir t**d o prompte, però val a dir que mai s’està preparada emocionalment per a una situació com aquesta, i molt menys a la zona on va ocórrer tot.

Com a coneixedores de la lluita humanitària a la Mediterrània, no compartim el mantra de les aigües internacionals en considerar les aigües pròximes a un país com l' àrea de responsabilitat marítima d’aquest. Per això, denunciem la inacció de les patrulleres de salvament gregues, de les unitats marítimes de Frontex i, en última instància, la permissivitat i connivència de la Unió Europea amb l’estat genocida d’Israel. 

Aquell mateix dia, L'Aurora - Grup de Suport vàrem passar a l’acció i començàrem els preparatius per a dur a terme una sèrie de concentracions al llarg de la província. D’aquesta manera, el Dia dels Treballadors ens vam concentrar, rere la manifestació, a la plaça de les Aules de Castelló, on es va llegir el manifest oficial de la Global Sumud Flotilla i es va instar a la mobilització contínua i al boicot constant a les empreses i fonts d’inversió que actuen a la nostra província. L’endemà, dissabte, les voluntàries de l’Aurora i amistats de les activistes de la flotilla vam mostrar el nostre suport al Port de Borriana, allí ens vam fer companyia, ens vam actualitzar de les últimes notícies i vam elaborar una sèrie de cartells de denúncia i suport. Finalment, diumenge vam dur a terme una concentració de denúncia al passeig de Vinaròs on malgrat la pluja, ens vam concentrar i vam llegir un manifest propi. 

Des de l’Aurora Grup de Suport volem agrair a totes les persones i entitats que ens han acompanyat en aquest díes de denúncia i suport, especial a .castello i

Sabem que aquesta lluita no ha finalitzat i que el genocidi no s’atura. Per tot plegat, hem d'estar llestos per a denunciar el brutalisme de l'estat genocida d'Israel.

Entre totes, tot!!!

Movilització Global en Suport a la missió humanitaria cap a Gaza Desprès de l'interceptació, detenció i asalt en aigües ...
01/05/2026

Movilització Global en Suport a la missió humanitaria cap a Gaza

Desprès de l'interceptació, detenció i asalt en aigües internacionals.

🔴 Vinaròs
🗓️ Diumenge 3 de maig
🕐 12.00h
📌 Passeig de Colom, junt a la pèrgola

Seguim eixint al carrer per exigir protecció i suport a la missió humanitària rumb a Gaza i a la Global Sumud Flotilla, i per l'alliberament de totes les activistes segrestades.

Prou amb la impunitat de l'estat sionista i genocida d'Israel.

TOTES AL CARRER!!Fa anys que denunciem, i no ens cansarem mai de denunciar, l’operativa ra***ta i feixista de l’Europa f...
30/04/2026

TOTES AL CARRER!!

Fa anys que denunciem, i no ens cansarem mai de denunciar, l’operativa ra***ta i feixista de l’Europa fortalesa, que tantes vides es deixa a la nostra estimada Mediterrània. Els fets d’aquesta nit prop de les aigües territorials gregues ens mostren que la frontera europea és líquida i permeable per a l’exèrcit israelià, i hermètica i impermeable per a la supervivència humana. Aquests fets no els entenem com una contradicció política, sinó com una operativa planificada i deliberada que tracta d’estendre el règim de frontera allà on convinga i amb la finalitat última de pacificar a la població mitjançant la por.

La Sumud Global Flotilla ens ha ensenyat que la desobediència civil internacionalista és la ferramenta més poderosa que tenim per lluitar. La data triada pel sionisme, vigília del Dia del Treballador, coneguda també com el Dia Internacional del Sabotatge, no és una casualitat; és un advertiment que la dissidència serà castigada. La resposta que caldria donar ara és la de mostrar fermesa: estem en un punt d’inflexió i cal aprofitar el treball d’aquestes setmanes passades per part de voluntàries arribades de totes les bandes del món per anar cap a Gaza i denunciar el genocidi del poble palestí.

Defensar la vida humana anteposant la vida pròpia és la més lloable de les actituds. Les guerres i els genocidis només acaben de dues maneres: amb la victòria i el genocidi, o anteposant la vida pròpia per aturar la barbàrie. No ens enganyem, anem perdent i el camí és difícil, però si no ensenyem les dents cada vegada anirà pitjor.

Aquesta nit el sionisme ha segrestat la nostra presidenta, la nostra camarada, però sobretot la nostra germana. Estem amb tu, companya, i estem preparats per al que faça falta, ja ho saps. Esperem veure’t al més aviat possible i poder-te donar una forta abraçada.

Per acabar, instem a totes a la mobilització imminent i continuada. Sabem que demà és el Dia del Treballador, però no deixem de pensar que totes les lluites són la mateixa lluita. Som part d’un mateix fil de resistència que travessa fronteres i temps, i que es manté viu gràcies a la determinació de la gent que no es resigna.

Entre totes, TOT.

L'Aurora - Grup de Suport compleix 5 anysAra fa cinc anys, un grup de persones de la Plana Baixa, després de diversos an...
14/04/2026

L'Aurora - Grup de Suport compleix 5 anys

Ara fa cinc anys, un grup de persones de la Plana Baixa, després de diversos anys de cooperació amb els vaixells de rescat, decideix unir-se i fundar L'Aurora, aportant la seua llarga experiència en la lluita per l'antifeixisme, la cultura i el territori, entre altres. L'objectiu era clar, lluitar a terra per a salvar vides a la mar. Arribat el dia, L'Aurora continua amb aquesta, i altres missions més, lluitant, fent xarxa i militant en el suport mutu.

Han sigut 5 anys intensos, plens d’aprenentatges, boicots, reptes i, sobretot, de persones. Persones que han confiat, que han ajudat, que han sumat i que han fet possible que aquest projecte continue creixent dia a dia.

Gràcies a totes les que formeu part d’aquesta família: voluntàries, col·laboradores, entitats amigues i totes aquelles que, d’una manera o altra, heu fet que possible L'Aurora.

Continuarem amb la ferma convicció, que sols el poble, salva el poble.

NAVEGANT DE NOU PER PALESTINAAquest diumenge 12 d’abril salpa des de Barcelona, una part de l’enèsima Global Sumud Floti...
12/04/2026

NAVEGANT DE NOU PER PALESTINA

Aquest diumenge 12 d’abril salpa des de Barcelona, una part de l’enèsima Global Sumud Flotilla amb destí a la martiritzada Gaza, en el marc de la més contundent de les mobilitzacions marítimes de desobediència civil a escala internacional.

Aquesta acció col·lectiva s’alça en contra del blanqueig del genocidi, tenint el clar objectiu d’obrir un corredor humanitari, alhora que també vol denunciar la situació actual de vulneració dels drets humans i d’inacció dels estats-nació. Davant el silenciament de la barbàrie a Gaza i amb les actuals guerres del capitalisme atroç a l’Orient Mitjà, la solidaritat obrera es reivindica com una ferramenta de lluita transversal capaç d’unir pobles i resistències.

Sabem que tant la travessia, com l’arribada, no estaran exemptes de dificultats i riscos per a la mateixa vida humana de les activistes, per això els transmetem tot el nostre suport. A més a més, la flotilla necessita la participació col·lectiva de la classe treballadora internacional perquè cada acte d’agressió a la flotilla no es limite a una denúncia a les xarxes socials, sinó a un clar posicionament de suport per part de la ciutadania. Per tot plegat, instem a tota la societat civil a què estiga alerta i es mobilitze allà on visca, que s’unisca a les plataformes existents de denúncia o que en cree allà on no hi haguen. Una volta més, sols el poble salva al poble.

Aprofitem l’ocasió per a mostrar l’orgull que sentim per la participació, una volta més, de membres de la coordinació de L’Aurora com a especialistes en abastiment, logística humanitària,  coordinació terrestre de les necessitats nàutiques i en marinera, havent pogut aportar una llarga experiència i capacitats a la lluita, a més d’haver establit i refermat aliances amb altres col·lectius. Companya, estem amb tu. 

La Global Sumud Flotilla és molt més que una acció coordinada de la societat civil, és una ferramenta de lluita que ens mostra com enfrontar-nos a la realitat inhumana dels nostres temps, baix el paraigües de la col·lectivitat i en confrontació directa a l’olor de naftalina del feixisme i el seu ra***ta sentit comú. 

Perquè tot és poc a l’hora d’ajudar Palestina.

Col·laborem amb el Supermercat Autogestionat de Parke AlcosaEl passat 14 de març, L’Aurora - Grup de Suport i el   varen...
07/04/2026

Col·laborem amb el Supermercat Autogestionat de Parke Alcosa

El passat 14 de març, L’Aurora - Grup de Suport i el varen realitzar una gran compra per a poder ajudar a l’abastiment del Supermercat Autogestionat de Parke Alcosa, a Alfafar, al qual acudeixen 300 famílies cada setmana, fet que dificultat la viabilitat econòmica del projecte.

Com moltes sabreu, L’Aurora va estar donant suport a les persones afectades per la DANA de 2024. Després de moltes jornades de treball en la zona afectada per la barrancada, es varen establir 2 punts de distribució de menjar elaborat, a Paiporta i a Alfafar. A més a més, es varen dur a terme accions de suport sanitari, distribució de bicicletes i tasques de neteja i logística humanitària, entre altres. El punt de distribució d’Alfafar, Parke Alcosa, va ser elegit a causa de ser un barri greument afectat per un capitalisme devorador i també per la barrancada de la rambla de Poio. Si més no, aquest és un barri caracteritzat per la seua lluita veïnal des de fa més de 40 anys, amb projectes comunitaris els quals es veuen torpedejats per part del govern municipal d’Alfafar i també per l’autonòmic. Els mateixos polítics que estaven desatenent a la societat mentre la calamitat estava prevista, ara trepitgen els colls dels qui varen sobreviure.

Per part de L’Aurora - Grup de Suport, junt amb el Casal Popular de Nules, hem représ la col·laboració amb el barri, amb aquesta nova compra de vora 1.300 €. Si més no, estem investigant mètodes de suport i començant a teixir una xarxa de cooperació per tal d’ajudar a fer que aquest barri puga tirar endavant.

Perquè Sols el Poble, Salva el Poble.

GERMANOR  EN MAGDALENALes festes de la Magdalena són un moment especial per a Castelló, un temps per celebrar i comparti...
02/04/2026

GERMANOR  EN MAGDALENA

Les festes de la Magdalena són un moment especial per a Castelló, un temps per celebrar i compartir amb els altres. Per a nosaltres, membres de L'Aurora, també és un moment per reunir-nos amb les nostres voluntàries i companyes de lluita.
Enguany, com ja és tradició, vàrem tornar a unir-nos a les Paelles Socials organitzades per La Colla el Raval de Castelló. Aquesta jornada, com era d’esperar, va ser un dia emocionant per compartir amb les nostres voluntàries i altres entitats germanes amb les quals compartim aquesta i altres lluites, sent un bon moment per posar-nos al dia i gaudir junts d'un dia de festa, en un ambient de germanor i bon rotllo. Com sempre, l'esperit de solidaritat i companyonia ha estat present.

Aquest tipus d'esdeveniments són molt importants per a nosaltres, perquè ens permeten prendre'ns un temps per estar juntes, compartir experiències, actualitzar-nos i cuidar els uns dels altres. També és un moment per recordar que la lluita i la celebració estan estretament lligades. Qui pot lluitar també pot celebrar, i qui pot celebrar també pot lluitar. Aquesta és la nostra filosofia.

Volem agrair a La Colla el Raval de Castelló per aquesta iniciativa que ens permet compartir i créixer juntes. També agraïm a totes les que han fet possible les Paelles Solidàries. Esperem que aquest tipus d'esdeveniments continuen sent una part important de la nostra vida com a col·lectiu.

LLUITA SI, FESTA TAMBÉ

L’AURORA ES REFERMA EN LA LLUITA PER LA LLIBERTAT DE MOVIMENTEl juny de 2026 entrarà en vigor el nou Pacte Europeu de Mi...
01/04/2026

L’AURORA ES REFERMA EN LA LLUITA PER LA LLIBERTAT DE MOVIMENT

El juny de 2026 entrarà en vigor el nou Pacte Europeu de Migració i Asil (PEMA), constituït per una nova directiva europea i nou reglaments que la desplegaran. Aquest pacte, en contradicció amb la mateixa jerarquia jurídica del sistema, blanquejarà les operatives antimigratòries il·legals dels darrers anys i establirà les bases d’un nou escenari més repressiu que modificarà el concepte de frontera tal com el coneixem avui.

Els esdeveniments dels darrers mesos a Minneapolis reflecteixen, d’una banda, la força actual del feixisme arran de la seua institucionalització i, de l’altra, la generalització de la violència fronterera més enllà de la perifèria nacional. De la mateixa manera, les polítiques migratòries d’alguns estats del sud d’Europa en els últims anys ens fan partícips d’aquesta estratègia que intenta justificar la violència contra les persones en moviment, mentre vulneren els drets humans. Avui dia, quan veiem un món en flames a causa de les guerres del capitalisme, la solidaritat, la resistència i la confrontació són més necessàries que mai.

Per tot plegat, l’últim cap de setmana de febrer, part del nostre equip de coordinació es van reunir a Iruñea amb diverses organitzacions humanitàries. Aquesta fita es produeix després de mesos de debat al voltant de la urgència de construir un front comú contra la nova ofensiva repressiva del PEMA i el seu braç operatiu, Frontex. Aquesta trobada va servir per a articular estratègies conjuntes davant un escenari que amenaça els drets i la dignitat de les persones racialitzades. Alhora, aquests dies també van permetre conéixer diferents lluites afins i establir les bases per a participacions conjuntes en diversos projectes futurs.

Des de L''Aurora Grup de Suport volem agrair a totes les organitzacions que han impulsat l’inici d’aquest nou projecte i a la resta que han volgut adherir-se i participar en aquestes jornades de lluita i reflexió. Un agraïment especial als amfitrions Katakrak, als dinamitzadors No Name Kitchen i Negu Gorriak Derecho a Techo, i als participants Rescuelife, Solidary Wheels, Alarmphone, Welcome2Europe, Abolish Frontex, Open Arms i Louise Michel.

ENTRE TOTES, TOT.

03/03/2026
L’Aurora - Grup de Suport torna a l’accióDiuen que el temps ajuda a curar les ferides, i encara que ens ha deixat una im...
25/02/2026

L’Aurora - Grup de Suport torna a l’acció

Diuen que el temps ajuda a curar les ferides, i encara que ens ha deixat una immensa cicatriu, el temps ens ha donat la perspectiva i la visió necessària per a recordar la vella, però actual premissa de què la lluita és l’únic camí.

Per això, i davant d’un context socioeconòmic en constant degeneració, amb un capitalisme espremedor i un feixisme massa present als carrers i a les institucions, anunciem que tornen a l’acció.

Si més no, canvis en el context humanitari, en les circumstàncies de les persones dinamitzadores, i fins i tot per un mercat immobiliari especulatiu han comportat, que després de mesos de cures, les que anaven a ser unes poques setmanes de reflexió i preparació, s’han convertit en 4 llargs mesos de tràmits i gestions per a tornar a engegar-nos. Però aquest període, ja ha arribat a la seua fi, i ja tornem a estar preparats per a tornar a caminar i actuar.

És així com, els passats 14 i 15 de febrer va esdevenir la primera cridada tant per al nostre voluntariat, com a les membres dels casals populars de Vila-real i Nules, per a entre totes, fer el trasllat dels nostres espais logístics del port de Borriana cap a un de més centralitzat.

Tot plegat, des del grup de coordinació volem agrair tant la participació en les tasques encomanades, com a totes les persones que han transmés suport i preocupació tant pel nostre present i futur.

Uniu-vos, alceu el puny i crideu ben fort “𝗦𝗼𝗹𝘀 𝗲𝗹 𝗽𝗼𝗯𝗹𝗲 𝘀𝗮𝗹𝘃𝗮 𝗮𝗹 𝗽𝗼𝗯𝗹𝗲”.

Per al dissabte 31 de Maig estem treballant amb molta cura i afecte perquè sigui un dia realment especial, podeu anar pr...
10/05/2025

Per al dissabte 31 de Maig estem treballant amb molta cura i afecte perquè sigui un dia realment especial, podeu anar preparant el kit de pícnic perquè volem reunir un bon grup d’amigues amb la intenció de compartir i gaudir d’aquest dia, també estem preparant activitats per als més petits de la casa així que us esperem a tots i a totes. En els propers dies anirem informant amb els detalls i horaris de la programació i info útil. Volem donar les gràcies a tots els artistes i a les persones que tan desinteressadament estan col·laborat per poder tirar endavant aquesta celebració.

Para el sábado 31 de Mayo estamos trabajando con mucho mimo y cariño para que sea un dia realmente especial, podeis ir preparando el kit de picnic por que queremos reunir a un buen grupo de amigas con la intención de compartir y disfrutar de este dia, también estamos preparando actividades para los más pequeños de la casa así que os esperamos a todos y a todas. En los proximos dias iremos informando con los detalles y horarios de la programación e info útil. Queremos dar las gracias a todos los artistas y a las personas que tan desinteresadamente estan colaborado para poder llevar adelante esta celebración.

Dirección

Moll De Llevant S/n, Port De Borriana
Burriana
12530

Notificaciones

Sé el primero en enterarse y déjanos enviarle un correo electrónico cuando L'Aurora - Grup de Suport publique noticias y promociones. Su dirección de correo electrónico no se utilizará para ningún otro fin, y puede darse de baja en cualquier momento.

Compartir