12/05/2026
Condemnem la intercepció de la Global Summud Flotilla
El 30 d’abril ens despertàvem amb la notícia que l’exèrcit genocida d’Israel havia interceptat la flotilla davant de Grècia, mentre les autoritats marítimes més properes feien cas omís de les demandes de socors dels vaixells atacats. Érem conscients que aquests fets s’anaven a produir t**d o prompte, però val a dir que mai s’està preparada emocionalment per a una situació com aquesta, i molt menys a la zona on va ocórrer tot.
Com a coneixedores de la lluita humanitària a la Mediterrània, no compartim el mantra de les aigües internacionals en considerar les aigües pròximes a un país com l' àrea de responsabilitat marítima d’aquest. Per això, denunciem la inacció de les patrulleres de salvament gregues, de les unitats marítimes de Frontex i, en última instància, la permissivitat i connivència de la Unió Europea amb l’estat genocida d’Israel.
Aquell mateix dia, L'Aurora - Grup de Suport vàrem passar a l’acció i començàrem els preparatius per a dur a terme una sèrie de concentracions al llarg de la província. D’aquesta manera, el Dia dels Treballadors ens vam concentrar, rere la manifestació, a la plaça de les Aules de Castelló, on es va llegir el manifest oficial de la Global Sumud Flotilla i es va instar a la mobilització contínua i al boicot constant a les empreses i fonts d’inversió que actuen a la nostra província. L’endemà, dissabte, les voluntàries de l’Aurora i amistats de les activistes de la flotilla vam mostrar el nostre suport al Port de Borriana, allí ens vam fer companyia, ens vam actualitzar de les últimes notícies i vam elaborar una sèrie de cartells de denúncia i suport. Finalment, diumenge vam dur a terme una concentració de denúncia al passeig de Vinaròs on malgrat la pluja, ens vam concentrar i vam llegir un manifest propi.
Des de l’Aurora Grup de Suport volem agrair a totes les persones i entitats que ens han acompanyat en aquest díes de denúncia i suport, especial a .castello i
Sabem que aquesta lluita no ha finalitzat i que el genocidi no s’atura. Per tot plegat, hem d'estar llestos per a denunciar el brutalisme de l'estat genocida d'Israel.
Entre totes, tot!!!