11/02/2026
✊‼️Agendeu dates! Del 2 al 8 de març!
🟣En el marc del 8M, des d’alterNativa impulsem una campanya protagonitzada per periodistes indígenes, per situar el Dret a la Comunicació Pròpia al centre del debat públic.
📢Comunicar no és només accedir als mitjans: és poder explicar-nos amb veu pròpia, des de marcs culturals i polítics propis, sense estereotips ni intermediacions. Per als pobles indígenes, la comunicació és resistència, memòria i autodeterminació.
🎤Aquesta campanya, amb una mirada indígena, feminista i antiracista, vol visibilitzar com els mitjans hegemònics han silenciat històricament les veus indígenes i com les dones periodistes indígenes estan construint narratives alternatives que desafien el colonialisme, el racisme estructural i el patriarcat.
📅 Al llarg de la setmana del 8M, organitzarem debats, xerrades, cinefòrums i trobades amb moviments socials, món acadèmic i periodístic, així com reunions institucionals per incidir en polítiques públiques que garanteixin el Dret a la Comunicació com a dret col·lectiu.
Ens acompanyaran:
➡️Quimy de León (Guatemala) – editora, investigadora feminista i fundadora de Prensa Comunitaria i Ruda. Premi Internacional de la Llibertat de Premsa 2024 (CPJ).
➡️Juana García (Mèxic) – periodista i fotoperiodista Ñuu Savi, especialitzada en drets humans, gènere i defensa dels territoris indígenes.
Segueix la campanya! 📲Link a la bio.
📢Ben aviat anunciarem tota la programació!!