21/03/2026
Folketingsvalget – tag dine brugte briller med.
Kære Furesø borger
Fire måneder gik der – så får du igen muligheden for at donere dine aflagte briller til Lions landsdækkende brilleindsamling ved et valg – denne gang FV-26.
Jeg går ikke ud fra at de mange, som afleverede sine brugte briller til Kommunalvalget i november igen har brugte briller liggende, men forhåbentlig er der andre som enten ikke fik afleveret sine brugte briller sidste gang eller nogle som i mellemtiden har skiftet briller og derfor har et par eller flere aflagte briller liggende.
Hvad enten det er det ene eller det andet så har du nu muligheden for at ”donere” disse briller til et godt formål. Medbring dem til dit valgsted når du skal stemme på tirsdag. Her står der nogle LIONS kasser som du kan lægge brillerne i.
GAMLE BRILLER HER – NYE MULIGHEDER ET ANDET STED
Efter valget sendes brillerne til en produktionsskole hvor eleverne, som et led i undervisningen, renser, justerer og styrke-måler brillerne inden de bliver sendt videre til et land i Afrika. Her bliver de ved øjenlægers og optikeres hjælp udleveret til personer, som ikke selv har mulighed for at købe sig et par briller. Dine aflagte briller giver således en person i Afrika en ny hverdag og forhåbentlig forbedrede muligheder i livet og gør en stor forskel – det er der brug for.
God valgdag
Hilsen Lions Furesø