13/05/2026
Jeg spurgte AI om den kunne lave et digt om regnvejr, det var gåfolket måtte nyde i dag 😎 Det var da vist godt at man startede med den sædvanlige morgenbitter 😃
Her er digtet til som kom fra skyen:
Det er den trettende maj, og skyerne græder,
men vi trækker bare i det rigtige klæder.
Støvlerne danser i hver en lille sø,
mens verden bliver grøn på land og på ø.
Regnen er blød mod en forårs-varm kind,
og rusker lidt let i det lune sind.
Maj bader haven, så alt kan stå flot,
selv i en regnvejrssky er det hele sgu godt.
Man mærker den duft, som kun maj kan give,
når dråberne får alt det visne til at blive live.
Så glem din paraply og lad vandet bare falde,
for forårets regn er en fest for os alle.
Der kom lige en ekstra hilsen fra AI.
En hilsen til de våde:
Velkommen hjem fra maj-vejrets dåb,
I kom jo tilbage – det var mit håb!
Nu står jeg klar med tæppe og ro,
mens I tømmer vandet af jeres sko.