Ældre Sagen Svendborg-Gudme

Ældre Sagen Svendborg-Gudme Facebooksiden bliver administreret af Ældre Sagen Svendborg-Gudme, som er en lokalafdeling til Ældre Sagen.

Vi har jo et meget aktiv "gåhold" i vores afdeling, gåturene foregår hver 14 dag, og nogle gange tager vi en tur til en ...
11/06/2026

Vi har jo et meget aktiv "gåhold" i vores afdeling, gåturene foregår hver 14 dag, og nogle gange tager vi en tur til en lille ø, og går en tur der, d. 10. juni var en af øturene, vi var et s**t på Avernakø, hvor vi gik en tur med en guide, og sluttede med lidt god mad.
Fotografen (Elin) tog mange billeder, her er mange af dem, god fornøjelse.

29 - 30 maj havde Ældre Sagen Svendborg-Gudme en 2 dages tur til koldkrigsmuseet Regan Vest, det var regering og kongehu...
11/06/2026

29 - 30 maj havde Ældre Sagen Svendborg-Gudme en 2 dages tur til koldkrigsmuseet Regan Vest, det var regering og kongehus skulle tilbringe tiden i tilfælde af atomkrig, det var en spændende tur, og her er et par billeder fra turen.
På hjemturen var vi et s**t forbi Vrads Station og kigge på gamle tog 😃

Her er par billeder fra cykelturen 30. maj, vi cykler igen 13. juni, vi mødes ved parkeringspladsen Gammel Skårupvej, og...
07/06/2026

Her er par billeder fra cykelturen 30. maj, vi cykler igen 13. juni, vi mødes ved parkeringspladsen Gammel Skårupvej, og kører et lille s**t til Lundeborg.

Den 27. juni kører vi til Korinth med cyklerne bag på bilen, vi cykler fra Korinth til Ringe ad naturstien der er anlagt på det gamle jernbanespor.
Vi må se om vi kan finde har plads til en ekstra cykel, hvis der en nogen der gerne vil med, og ikke har mulighed for at få cyklen transporteret med.
Der vil komme lidt flere oplysninger i nyhedsbrevet om 14 dage.

Der var 17 deltager der gik med onsdag d. 27. maj på Thurø rev, vores to fotografer har taget billeder af det flotte lan...
28/05/2026

Der var 17 deltager der gik med onsdag d. 27. maj på Thurø rev, vores to fotografer har taget billeder af det flotte landskab .. krydret med deltagere, som jo også er med til at pynte 😃😃

Der er cykeltur fra SG-Huset lørdag d. 30. maj kl. 10.00, mød frem hvis du vil med 🚲🚲.Ruten kan du se her.
24/05/2026

Der er cykeltur fra SG-Huset lørdag d. 30. maj kl. 10.00, mød frem hvis du vil med 🚲🚲.
Ruten kan du se her.

Jeg spurgte AI om den kunne lave et digt om regnvejr, det var gåfolket måtte nyde i dag 😎 Det var da vist godt at man st...
13/05/2026

Jeg spurgte AI om den kunne lave et digt om regnvejr, det var gåfolket måtte nyde i dag 😎 Det var da vist godt at man startede med den sædvanlige morgenbitter 😃

Her er digtet til som kom fra skyen:

Det er den trettende maj, og skyerne græder,
men vi trækker bare i det rigtige klæder.
Støvlerne danser i hver en lille sø,
mens verden bliver grøn på land og på ø.

Regnen er blød mod en forårs-varm kind,
og rusker lidt let i det lune sind.
Maj bader haven, så alt kan stå flot,
selv i en regnvejrssky er det hele sgu godt.

Man mærker den duft, som kun maj kan give,
når dråberne får alt det visne til at blive live.
Så glem din paraply og lad vandet bare falde,
for forårets regn er en fest for os alle.

Der kom lige en ekstra hilsen fra AI.

En hilsen til de våde:

Velkommen hjem fra maj-vejrets dåb,
I kom jo tilbage – det var mit håb!
Nu står jeg klar med tæppe og ro,
mens I tømmer vandet af jeres sko.

Søndag d. 10. maj var der bustur til Fanø, alle var glade for den dejlige tur 😃 Her er nogle billeder fra turen 😀
13/05/2026

Søndag d. 10. maj var der bustur til Fanø, alle var glade for den dejlige tur 😃
Her er nogle billeder fra turen 😀

Vores flittige hjælpere til Ældre Sagens Syng Sammen i Gudme. Minna Bøgebjerg blev påskønnet med Ugens buket.Tillykke Mi...
12/05/2026

Vores flittige hjælpere til Ældre Sagens Syng Sammen i Gudme. Minna Bøgebjerg blev påskønnet med Ugens buket.
Tillykke Minna.

8. maj var der besøg hos Strikkecaféen i Frivillighus Kvægtorvet, det var der besøg af "Dronningemaens Silkegarn",Helle ...
09/05/2026

8. maj var der besøg hos Strikkecaféen i Frivillighus Kvægtorvet, det var der besøg af "Dronningemaens Silkegarn",
Helle og Sofus fortæller om deres kærlighed til
håndværket og den dybe respekt for silkens historie
og egenskaber.
Der var mange interesserede strikkere mødt frem for at høre om silkeorm og garn lavet af deres puppe.
er er et par billeder, og en lille film fra dagen.

Strikkecaféen har åben en gang til før sommerferien, det er d. 22. maj kl. 10.00, i Frivillighus Kvægtorvet

Foråret pibler frem, her er et par billeder fra gåturen 29. april, i og omkring Skårup.Vi har som sædvanlig to fotografe...
09/05/2026

Foråret pibler frem, her er et par billeder fra gåturen 29. april, i og omkring Skårup.
Vi har som sædvanlig to fotografer, så nyd de dejlige forårsfoto 😎

Næste gåtur starter ved Vindeby havn13. maj kl. 10.00, og den er ca. 6 km.

Adresse

Svendborg

Hvad er åbningstiderne?

Tirsdag 10:00 - 11:00
Torsdag 10:00 - 11:00

Telefon

+4562800818

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Ældre Sagen Svendborg-Gudme sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Ældre Sagen Svendborg-Gudme:

Del