04/06/2026
Mikrospejderne har været på sommerlejr i Laurentiushytten i Munke Bjergby. Fredag mødtes vi om aftenen, og efter aftensmad var vi en tur ved vandet og grusgraven, hvor spejderne forsøgte at fylde hullet op igen. Vi fandt flere fossiler i stenene. Det var en flot aften som blev afsluttet med en godnathistorie om Prinsesse Prut.
Det var en lang dag for alle, så vi sov længe næste dag - helt til kl 7.
Mikroerne fik en begivenhedsrig lørdag på sommerlejren. Vi lavede smukke perler på bålet, spist frokost, leget en masse på området, arbejdet med læder på læderværkstedet.
Vi lavede frugtsalat til dessert, vi har tegnet vores bedste spejderminde, og et sommerlejr skind der skal hænge i hytten. Vi fik lækre pitabrød til aften og hørte godnathistorie inden puttetid. Næste morgen var alle friske og oppe og i gang kl 6. Så ventede de sidste gode spejdertimer med oprydning, chigong, natur bingo og lidt kage
Tusind tak kære mikroer for en super dejlig sommerlejr.