24/10/2025
Vil du deltage i Strategirummets analysegruppe
Analysegruppen
Strategirummets analysegruppe vil bestå af 8 – 10 studerende og Flemming Nissen. Gruppen drøfter andre aktørers el-markedsanalyser og energisystemanalyser, finder selv på spændende analyser, som bør laves, og laver selv analyserne. Gruppen mødes ca. 1 gang om måneden på Teams, hvor vi laver status over aktuelle projekter, og hvor vi drøfter nye projekter.
Vores egne el-markedsanalyser foretages primært med Power Market Simulator modellen. Resultaterne af analyserne offentliggøres via LinkedIn-gruppen ”Power Market Simulator Community”. Det er også her, vi drøfter analyser med andre grupper.
Hvad får du ud af det
Du får kendskab til forskellige analysemodeller, og de data som bruges i modellerne. Du lærer at lave el-markeds- og energisystem-analyser og fortolke andres analyser. Du bliver bedre til at formidle af analyser.
Samlet set giver det dig et godt input til eventuelle bachelor- og kandidat-projekter, du kan lave, og arbejdet er også noget, du kan skrive på dit cv.
Arbejdet er ulønnet, men du få en gratis licens til PMS-Experimental.
Hvad forpligter du dig til
Du forpligter dig til at deltage i ca. et statusmøde om måneden, og til at bruge minimum 8 timer om måneden til at arbejde med gruppens analyseprojekter.
Du skriver ikke under på noget, og du kan uden varsel stoppe samarbejdet. Hvis du ikke bidrager med noget, kan du også udelukkes fra gruppen.
Hvis du er interesseret
Hvis du vil vide mere så ring til Flemming Nissen 20579736.
Hvis du vil melde dig, så skriv til [email protected]. Skriv navn, e-mailadresse og årgang.
Du skal minimum gå på 3. semester. Udvælgelsen sker på basis af ”først til mølle”. Der udtages højest to fra samme årgang.
Første analyse kører i november 2025 og handler om økonomien i at etablere atomkraft i Danmark