Højby Spejderne

Højby Spejderne Dette er den officielle side for KFUM Spejderne Højby Gruppe. Vi er spejdere i Odense S.

Troppen har i pinsen været til DM i Spejder, hvor de fredag aften startede i Kolding og skulle starte med en hike med po...
25/05/2026

Troppen har i pinsen været til DM i Spejder, hvor de fredag aften startede i Kolding og skulle starte med en hike med poster. 🥾

Lørdag formiddag skulle de så gå det sidste stykke til Houens Odde og om eftermiddagen skulle de på et stort stjerneløb, hvor forskellige spejderfærdigheder skulle prøves.
Aftensmaden skulle de være omhyggelige med, da de fik point for hvor god deres mad var🧑‍🍳

Søndag startede selvfølgelig med en andagt og derefter skulle de bygge deres egen kirke ud fra nogle specifikke krav, som mål og om der var alter og døbefond. ⛪️

Derefter skulle de lave smørrebrød, med hjemmelavede frikadeller og remoulade som også skulle bedømmes.

Eftermiddagen skulle de have testet deres evner inden for førstehjælp. 🩹

Efter aftensmaden skulle de først på et 200-posterløb hvor de skulle se hvor mange spørgsmål de kunne nå at svare på, for derefter at skulle på natløb. De var først klar til at komme i soveposerne kl 00.30, så de var godt de fik lov til at sove lidt længere mandag morgen.

De sluttede weekenden på en 20. plads ud af 27 patruljer.

På DM i Spejders side kan der ses en hel masse billeder fra hele weekenden. 📸

Ugh ugh ugh. Så er det tid til fælleslejr for hele gruppen. Årets tema er indianere og weekenden skal gå med spændende e...
24/05/2026

Ugh ugh ugh. Så er det tid til fælleslejr for hele gruppen. Årets tema er indianere og weekenden skal gå med spændende eventyr, lejrbål og sjove aktiviteter.
Alle enheder kan deltage. Trop, juniorer og ulve kan deltage fra fredag til søndag og sover i telt og evt shelter. Bævere og familie spejdere kan deltage fra lørdag kl.10 til søndag. Her er mulighed for at sove i eget med bragt telt, eller i hytten, hvor der er to sovesale og et par mindre rum.

Tilmelding her: https://medlemsservice.spejdernet.dk/event/id/15590/register

Vi glæder os til en skøn spejderoplevelse sammen.

Med spejder hilsen

Lederne

PS. Indbydelsen er også sendt ud pr mail

Så er en fantastisk DM i Spejder weekend overstået! Det er gået rigtig godt! Faktisk så godt at Lucan fra troppen har kv...
19/04/2026

Så er en fantastisk DM i Spejder weekend overstået!

Det er gået rigtig godt! Faktisk så godt at Lucan fra troppen har kvalificeret sig til finalen på Houens Odde Spejdercenter! 🥳🔥
Derudover fik Tristan fra juniorerne en 2. plads i regionsmesterskabet!

Kæmpe tillykke til begge patruljer!

Så er vi stået op til DM i Spejder!Vi har en junior og en trops patrulje med. Lørdag morgen starter med morgengymnastik ...
18/04/2026

Så er vi stået op til DM i Spejder!

Vi har en junior og en trops patrulje med.

Lørdag morgen starter med morgengymnastik inden det pointgivende program går i gang!

22/03/2026
Så er foråret for alvor kommet for at blive ☀️Leder i som familie også efter en aktivitet hvor i kan nyde naturen sammen...
22/03/2026

Så er foråret for alvor kommet for at blive ☀️

Leder i som familie også efter en aktivitet hvor i kan nyde naturen sammen. Så kom og bliv en del af vores flok 🥰

Vi er familiespejdere der mødes hver anden weekend i Højby skoven. Vi laver krea, hygge i naturen og laver mad over bål. Aktiviteterne henvender sig til de 3-6 årige, men hele familien må være med.

Så tag mor, far, onkel, bedste eller hvem du har lyst til, under armen og prøv spejderlivet ☀️

Næste møde er søndag d.5 april fra kl.9.30-11.30 i hytten på Højby Skovvej 42b. 🏕️

Spejderne henter juletræerHar du et juletræ du skal have smidt ud og vil gerne have hjælp til at slippe af med det, hvor...
12/12/2025

Spejderne henter juletræer

Har du et juletræ du skal have smidt ud og vil gerne have hjælp til at slippe af med det, hvor du samtidig støtter spejderne i Højby, så er det her du skal melde til.

Vi henter juletræer i Højby, Lindved og Allerup, vi henter juletræer d. 3. januar 2026

Lig gerne juletræet ud til vejen på dagen, hvis ikke det ligger der skal vi nok banke på :)

https://medlemsservice.spejdernet.dk/event/id/13500/register/

Juniorerne har i denne weekend været på tur hvor temaet har været hemmelige agenter 🕵️ Fredag aften skulle de ud på et n...
25/10/2025

Juniorerne har i denne weekend været på tur hvor temaet har været hemmelige agenter 🕵️
Fredag aften skulle de ud på et natløb hvor der især samarbejdet blev testet.
Lørdag formiddag stod den på at de skulle lave forskellige gadgets som agenter har i deres arsenal, såsom røgbomber og raketter 🚀 💨
Udover det er den stået på hygge, leg, kage, popcorn og pandekager 🥞

Vi er nu ankommet på Ungdomsøen. Efter vi tog Metroen fra hovedkontoret til Kongens Nytorv, købte ind til frokost og aft...
27/09/2025

Vi er nu ankommet på Ungdomsøen.
Efter vi tog Metroen fra hovedkontoret til Kongens Nytorv, købte ind til frokost og aftensmad og steg vi på færgen. ⛴️ Da vi kom til øen var det blevet tid til frokost. Her i løbet af eftermiddagen har vi været på fotoløb rundt på øen for at finde en masse forskellige steder der skulle tages billeder af. 📸
Inden så længe skal vi i gang med at lave svensk pølseret. 🔥

Så er Troppen nået til København!Vi er ankommet til KFUM-Spejdernes hovedkontor hvor vi har spist vores medbragte madpak...
26/09/2025

Så er Troppen nået til København!
Vi er ankommet til KFUM-Spejdernes hovedkontor hvor vi har spist vores medbragte madpakker. Nu står den på hygge med film inden vi i morgen skal til Ungdomsøen!

Adresse

Højby Skovvej 42B
Odense
5260

Hvad er åbningstiderne?

17:00 - 19:30

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Højby Spejderne sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Højby Spejderne:

Del