Natur & Ungdom Odense

Natur & Ungdom Odense I Natur & Ungdom - Odense og Fyn møder og nyder børn, unge og familier dannende og "grønne" aktiviteter. Derfor tog jeg på NOGU sommerlejr med nogle venner.

Thomas:
Jeg tror, at jeg er som de fleste… jeg vil gerne være i naturen med min familie, men hvordan? Derfra fik jeg energi og viden om at lave aktiviteter i naturen med andre familier. Det gør jeg nu sammen med Patrick - og vi vil gerne lave det sammen med dig og dem omkring dig. Patrick: nyuddannet folkeskolelærer. Jeg er 23 år gammel og er tilflytter til Odense fra den sydvestjyske ø, Fanø. Je

g brænder for at arbejde med unge mennesker med fokus på at skabe meningsfulde oplevelser i naturen. Naturen er for mig ikke blot et sted der er højt til loftet, men en nødvendighed for at kunne fungere i en ellers travl hverdag. Naturen tilbyder et pusterum hvor det er tilladt at være nysgerrig og umiddelbar, og hvor kun fantasien sætter grænser. Samtidig tilbyder naturen også et sted hvor man gerne må tillade sig at slå hjernen fra og bare lytte.

Er du ung i Odense og vil være med "Ud i vildmarken" vores tilbud om at lære på ti gange om kunne klare sig selv. Så kon...
16/09/2025

Er du ung i Odense og vil være med "Ud i vildmarken" vores tilbud om at lære på ti gange om kunne klare sig selv. Så kontakt Kasper "Bamse" på 60 65 28 88 eller gå ind på UngOdense under aktivitetsoversigten og tilmeld dig 🌱🔥

16/07/2025

Læs gerne oplægget til indslaget:Morten D. D. Hansen og biodiversitet.dk:
Hmmmm.... snakken om natur/kultur er i min optik inderligt og aldeles irrelevant. Det er en red herring, som folk kan bruge en masse tid på, men som ikke på nogen måde er operationel ift. noget som helst.
Ja, rapsmarken er også natur (som Esben Lunde meget elegant fik afsporet debatten med for 5 år siden), og hvad så? Ingen kan bruge den erkendelse til noget som helst.
Jeg har ikke lavet andet end at formidle natur i 25 år, og jeg har én eneste erfaring, jeg gerne vil dele: Kvantespringet for det enkelte menneske sker, når vedkommende får et sprog for verden og bliver sulten på mere. Når man opdager majgøgeurten, den okkergule pletvinge eller havørnen. Det begynder altid i det små, men det er en envejsbillet. I det ene øjeblik går du i 7. klasse og spiller fodbold, i det næste øjeblik opdager du en dværgørn på Flagbakken og en gråbåndet bredpande i vejkanten.
Der er INGEN i hele verden, der aflærer en havørn, ingen, der tænker "satans også, at jeg vidste, at den fugl med kløft i halen hedder rød glente". Når man først kender dem, ser man dem og vil passe på dem. Ranes bål og p*s mig i øret er et rent egotrip, som han er nødt til at insistere på, fordi han ikke ejer sproget.
Og jeg er virkelig optimistisk på fremtiden, fordi de tusinder af danskere, der har fået et sprog for deres omverden, konstant bliver flere. Sammenlignet med for 20 år siden er der en zilliard gange flere danskere, der i dag kender stor vandsalamander, buksebi og sortspætte. Hvor er det dog FEDT! https://fb.watch/AT2VvPiD0W/

Adresse

Skibhusvej 388
Odense
5000

Telefon

+4523663900

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Natur & Ungdom Odense sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Natur & Ungdom Odense:

Del