04/01/2026
Kære alle spejdere, forældre og venner af Engmose Gruppe.
Godt Nytår og glædelig Hellig 3 kongers Søndag til jer alle.
Vi håber I har haft en glædelig juletid med mulighed for at hygge med dem i holder af.
Her i det nye år starter ulvene op tirsdag den 6. Januar og troppen starter onsdag den 7. Januar til de sædvanlige tider.
Bæverne starter op tirsdag den 13. Januar og juniorspejderne starter onsdag den 14. Januar.
Vi bliver desværre nødt til at vente med at genopstarte vores Familiespejdere indtil sommeren.
Vi har stadig fyldt op i nogle af vores enheder og i andre er der få ledige pladser. Kender du et barn eller en ung, der overvejer at starte til spejder, så råd dem lige til at kontakte Engmose Gruppe først, så ingen møde rop og bliver skuffet over manglende plads.
Vi ser i Engmose frem til et spændende spejderår, hvor vi ud over alt det, vi plejer, også skal på Spejdernes Lejr i Hedeland fra 18.-26. juli og hvor vi for alvor skal istandsætte spejdergrunden og rydde op i vores depoter.
Engmose Gruppe er nemlig både blevet betænkt af DUF med midler til indkøb til patruljekasser, af Dølle med midler til borde-bænkesæt til spejdergrunden og af Nordeas Vores Egn med midler til istandsættelse af bålgryden og opsætning af bålhytte og shelter.
Så alt i alt bliver det et travlt år, hvor vi også skal sy nyt distriktsmærke på vores uniform, da Lindorm pr 1.1.26 er lagt sammen med Valdemar Distrikt.
Med ønsker om alt det bedste i det nye år.
Spejderhilsen fra Engmose Gruppe