Engmose Gruppe

Engmose Gruppe På denne side kan du følge med i hvad der sker hos spejderne i Engmose Gruppe. Det giver et indblik i hvem vi er og hvad vi laver.

Siden er for alle interesserede.

Også Engmoses bævere har været ude at gå.På 2 bævermøder blev der i alt gået ( og derved indsamlet) 320 kr.Vores bævere ...
01/02/2026

Også Engmoses bævere har været ude at gå.
På 2 bævermøder blev der i alt gået ( og derved indsamlet) 320 kr.
Vores bævere vil nemlig også ' rykke verden med vilje'.

Børn over hele landet har samlet mere end syv millioner kroner ind ved at gå til 'Børnenes Danmarks Indsamling'.

04/01/2026

Kære alle spejdere, forældre og venner af Engmose Gruppe.
Godt Nytår og glædelig Hellig 3 kongers Søndag til jer alle.
Vi håber I har haft en glædelig juletid med mulighed for at hygge med dem i holder af.
Her i det nye år starter ulvene op tirsdag den 6. Januar og troppen starter onsdag den 7. Januar til de sædvanlige tider.
Bæverne starter op tirsdag den 13. Januar og juniorspejderne starter onsdag den 14. Januar.
Vi bliver desværre nødt til at vente med at genopstarte vores Familiespejdere indtil sommeren.
Vi har stadig fyldt op i nogle af vores enheder og i andre er der få ledige pladser. Kender du et barn eller en ung, der overvejer at starte til spejder, så råd dem lige til at kontakte Engmose Gruppe først, så ingen møde rop og bliver skuffet over manglende plads.

Vi ser i Engmose frem til et spændende spejderår, hvor vi ud over alt det, vi plejer, også skal på Spejdernes Lejr i Hedeland fra 18.-26. juli og hvor vi for alvor skal istandsætte spejdergrunden og rydde op i vores depoter.
Engmose Gruppe er nemlig både blevet betænkt af DUF med midler til indkøb til patruljekasser, af Dølle med midler til borde-bænkesæt til spejdergrunden og af Nordeas Vores Egn med midler til istandsættelse af bålgryden og opsætning af bålhytte og shelter.
Så alt i alt bliver det et travlt år, hvor vi også skal sy nyt distriktsmærke på vores uniform, da Lindorm pr 1.1.26 er lagt sammen med Valdemar Distrikt.

Med ønsker om alt det bedste i det nye år.
Spejderhilsen fra Engmose Gruppe

https://www.facebook.com/share/r/1Bzu9cKTnY/Engmose Gruppe er del af et stort og gammelt fællesskab. Følg med i julekale...
03/12/2025

https://www.facebook.com/share/r/1Bzu9cKTnY/
Engmose Gruppe er del af et stort og gammelt fællesskab. Følg med i julekalenderen fra Korpshistorisk udvalg og få små sjove facts om de, der var spejdere før os.
Glædelig advent 🎄

Så er to virkelig spændte junior-spejdere taget på Patruljeleder og -assistent- kursus på Brommecentret 🤩 Vi glæder os t...
03/10/2025

Så er to virkelig spændte junior-spejdere taget på Patruljeleder og -assistent- kursus på Brommecentret 🤩

Vi glæder os til at høre om deres oplevelser og hvilke nye spejderoplevelser og venner de får.

27/09/2025

Kære alle. En fælles orientering: Sundkirkeforeningen og Engmose Gruppe har besluttet ikke længere at indsamle lopper og afholde loppemarked, da opgaven er blevet for omfattende.
Vi vil gerne sige en stor tak til alle, der gennem årene har bidraget med lopper og støttet arrangementet.
Selvom loppemarkedet stopper, fortsætter det gode samarbejde og fællesskab i Sundby – og vi glæder os til nye fælles initiativer.

🦫I dag har bæverne bygget insekthotel med plads til en masse insekter, pindsvin og andre smådyr🍂🕷🐞🐝Så er det bare at ven...
23/09/2025

🦫I dag har bæverne bygget insekthotel med plads til en masse insekter, pindsvin og andre smådyr🍂🕷🐞🐝
Så er det bare at vente i spænding på hvem der mon flytter først ind..

I lørdags havde Sct. Georgs Gildet i Nykøbing F inviteret Spejderledere i lokalområdet til en hyggedag. Dagen bød på sjo...
15/09/2025

I lørdags havde Sct. Georgs Gildet i Nykøbing F inviteret Spejderledere i lokalområdet til en hyggedag. Dagen bød på sjove og underholdende aktiviteter, et løb, hyggeligt samvær og primi-mad over bål.

På onsdagens møde havde Troppen travlt! 🛶 Der blev sejlet i kanoer, mens andre gik i gang med at bygge en tømmerflåde. S...
11/09/2025

På onsdagens møde havde Troppen travlt! 🛶 Der blev sejlet i kanoer, mens andre gik i gang med at bygge en tømmerflåde. Så mon ikke der skal sejles igen på næste møde 🙌🏻

På ugens junior-møde skulle spejderne finde Ikoner, og når de fandt et spejderlogo skulle der løses en samarbejds-øvelse...
04/09/2025

På ugens junior-møde skulle spejderne finde Ikoner, og når de fandt et spejderlogo skulle der løses en samarbejds-øvelse.
Der blev flyttet mælkekasser, vendt et underlag, bundet k**b, skrevet ord og bogstaver med deres kroppen og med “natur-ting”.

Juniorerne er i gang med at tage mærket “Styrk patruljen”

🦫 På ugens bævermøde blev der bygget bæverdæmninger og leget i skoven. Så hvis du en dag møder en bæverdæmning i Hamborg...
03/09/2025

🦫 På ugens bævermøde blev der bygget bæverdæmninger og leget i skoven.

Så hvis du en dag møder en bæverdæmning i Hamborgskoven, så har Engmose bæverne nok været forbi 😉

🐺På tirsdagens ulvemøde fortsatte ulvende med at tage deres kniv, økse og sav-mærker Der blev også tid til leg, samt sku...
02/09/2025

🐺På tirsdagens ulvemøde fortsatte ulvende med at tage deres kniv, økse og sav-mærker

Der blev også tid til leg, samt skumfiduser og kiks over bål🔥

Så melder de mange Engmose Spejderne klar til det nye spejderår. Året startede traditionen tro med uddeling af stjerner,...
19/08/2025

Så melder de mange Engmose Spejderne klar til det nye spejderår.

Året startede traditionen tro med uddeling af stjerner, mærker og oprykning af spejdere til deres nye enheder.

Aftenen sluttede med fælles picnic og ristede skumfiduser🧺

Vi glæder os til et nyt spejderår fyldt med oplevelser til rygsækken🏕️

Adresse

Linde Alle 34, Ø. Toreby
Nykøbing
4800

Hvad er åbningstiderne?

Tirsdag 17:00 - 18:30
Onsdag 18:30 - 20:00

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Engmose Gruppe sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del