04/04/2026
VI NÅEDE WIEN! 🇦🇹🥾
Langfredag blev virkelig en laaaang fredag – på den helt fede måde! 💪
Masser af spejdere, forældre og søskende snørede skoene og bakkede op om vores GÅ LANGT-arrangement.
Alle gik samme rute på 5 km igen og igen. Derved møde man nemlig hinanden, selvom man gå i forskellige tempo. På en tavle ved Spejdervænget blev alle rundet markeret med store krydser ❌.
Der blev uddelt mærker på både 5, 10, 15, 20, 30 og hele 75 km – og ALLE gjorde det fantastisk! 🙌
Flere fik virkelig testet deres grænser… og to seje spejdere gik endda så langt, at vi nu må i gang med at producere helt nye mærker på 25 og 60 km, som ellers ikke findes blandt DDS’ officielle mærker! 🔥
De fire spejdere, der gennemførte 75 km – samt spejderen på 60 km – lagde stærkt ud torsdag med de første 30 km. Derefter fortsatte de fredag og gik hele vejen i mål. Præcis som reglerne tillader, når man bevæger sig op i de helt vilde distancer 👏
Med en samlet distance på imponerende 1005 km slog vi sidste års rekord med hele 160 km! 🤯
Det betyder faktisk, at vi – hvis vi havde taget bussen – ville være nået hele vejen til Wien, hvis én bare gik foran bussen hele tiden 🚍
Kæmpe tak til alle deltagere og opbakningen – I er for vilde! 💙