19/06/2026
En stærk beslutning, vi skal ikke opkræve mere end det koster at drive fagforening!
Fornuftigt forvaltning af den økonomiske arv der er blevet bygget op af medlemmerne igennem mange år har nu skabt denne mulighed.
I dag er jeg særligt glad og stolt over at være formand for Dansk Metal 😄
Vores hovedbestyrelse har nemlig truffet en meget vigtig beslutning:
Det bliver billigere at være medlem af Dansk Metal, og vi indfører samtidig en ny lønsikring som en del af medlemskabet, der giver ekstra økonomisk tryghed, hvis man mister sit arbejde.
Vi sænker prisen for at være medlem med 100 kr. om måneden (fra den 1. december 2026). Samtidig indfører vi en ny lønsikring som en del af medlemskabet (fra den 1. januar 2027).
Lønsikringen kan give op til 4.000 kroner ekstra om måneden oven i dagpengene i seks måneder ved ufrivillig ledighed.
Begge dele bliver målrettet erhvervsaktive medlemmer, der er medlem af både Dansk Metals fagforening og a-kasse.
Det er en stor beslutning. Og det er en beslutning, vi kun kan træffe, fordi Dansk Metal står stærkt.
Vi har i de seneste år lavet en række vellykkede økonomiske investeringer. Det skal selvfølgelig komme medlemmerne til gode.
Jeg håber også, det vil få endnu flere til at blive medlem. Ingen, der arbejder inden for Dansk Metals fag, skal være i tvivl om, hvor de står stærkest.
Det er os, der forhandler de overenskomster, der løfter medlemmernes løn og arbejdsvilkår, og det kan vi kun gøre, fordi vi er mange, der står sammen.
Nu gør vi det endnu mere attraktivt at være medlem og blive en del af det stærke fællesskab 💪