Molsværket

Molsværket Kontaktoplysninger, kart og anvisninger, kontaktformular, åbningstider, tjenester, stjerner, fotos, videoer og meddelelser fra Molsværket, Medborgerhus, Lyngevej 18, Knebel.

Fredagsfavoritten kommer lidt sent i denne omgang - Ferdinand og jeg har været travlt beskæftigede med at ”lukke ned” ef...
05/06/2026

Fredagsfavoritten kommer lidt sent i denne omgang - Ferdinand og jeg har været travlt beskæftigede med at ”lukke ned” efter en skøn lokaldyst i går og gøre klar til fredagens grundlovsarrangement. Som i øvrigt også var ret godt og velbesøgt – mon det var fordi Anne Hanson havde sørget for at biskoppen kom forbi … 😊

Tak er kun et fattigt ord for den hjælp de frivillige værkere Peter, Jette, Kirsten m.fl. har lagt de sidste par dage i køkkenet til lokaldyst og grundlovsdag❤️

Jeg er nødt til lige at komme omkring mit besøg på Frivilligcenteret i Odder sammen med min chef - formanden for Molsværket, Karen Straarup Møller:

I har jo nok opdaget, at vi så gerne vil være Frivilligcenter her i Syddjurs Kommune. Vi er i fuld gang med at samle inspiration og input. Derfor gik turen til Frivilligcenter Odder, hvor vi blandt andet mødtes med lederen af centeret, Anna Margrethe Andersen, som jeg er så heldig at kende fra RUC, hvor vi læste sammen. Karen og jeg tog mange spændende input med hjem både det vi skal – og det vi ikke skal. Så tak for de gode råd og refleksioner til Anna og en af hendes medarbejdere – os I ser på billedet, glade var og er vi 😊

Der er sket så mange fede ting i den forgangne uge på Molsværket; møde om fremtiden skole, lokaldysten og grundlovsdagsfejring for blot at nævnte noget. Gang i den! Så lad mig haste videre til weekenden og næste uge:

I weekenden spiller u10 drenge fodboldkamp kl. 10, og Molsværket er kun åbnet i den anledning lørdag. Søndag lukket, der holder Molsværket fri.

I næste uge er der ”kun” førstehjælpskursus tirsdag fra 17 – 21. Du kan lige nå at melde dig til her:
https://bsik.plan2learn.dk/kursusvalg.aspx?id=143220&catalog=0719eceb-0895-4ba5-b297-2cf2bb2c9ad1
Det er selvfølgeligt inklusive aftensmad. For uden mad og drikke duer helten som bekendt ikke.

Ja og så selvfølgeligt fed fredag for de unge og en masse fodbold, træning og kampe, for ikke at nævne hverdagen 😊

I får også lige et enkelt billede med af biskop Esben Thusgård . Og i kommentaren kan I høre hvor godt der blev sunget her tidligere i dag. Svært at være utilfreds.

Rigtig god weekend fra værkføreren.

PS hvor heldige er vi lige; Peter og Jette har lovet også at hjælpe Ferdinand i køkkenet på mandag, når 70 fra fodboldafdelingen i I.F. Mols holder afslutning med burgere på menuen 🍔

Vil du blive klogere på folkeskolens tilstand, udfordringer og fremtid, så er det i morgen du kan få input, når Socialde...
01/06/2026

Vil du blive klogere på folkeskolens tilstand, udfordringer og fremtid, så er det i morgen du kan få input, når Socialdemokratiet Syddjurs inviterer til det årlige folkeskolemøde på Molsværket.

Alle er velkomne.

FREMTIDENS FOLKESKOLE
hvilke ambitioner har vi til vores fælles folkeskole?
https://www.syddjurs-s.dk/fremtidens-folkeskole/

SOCIALDEMOKRATIET SYDDJURS
INVITERER TIL
DET ÅRLIGE FOLKESKOLEMØDE PÅ MOLS
PÅ MOLSVÆRKET I KNEBEL
TIRSDAG 2. JUNI KL. 19-21

Så er det tid til fredagsfavoritter efter en skøn uge med generalforsamling, madspildspensionat og koncert for blot at n...
29/05/2026

Så er det tid til fredagsfavoritter efter en skøn uge med generalforsamling, madspildspensionat og koncert for blot at nævne det, der ikke er hverdagen.

Næste uge bliver også skøn; tirsdag starter øveren op i regi af Molsspillene, så sommerforestillingen kan blive klar til sommerfesten ❤️. Tjek link til begivenheden ud i kommentaren, hvis du ikke lige kan finde den andre steder 😃

Det er også tirsdag, at du på Molsværket kan blive klogere på folkeskolens fremtid fra kl. 19 - 21.

Vi skal give den gas torsdag til Lokaldysten, håber at rigtig mange af jer kommer og er med. Ikke kun for at vinde (selv om det er vigtigt for sådan en som mig 😊), men fordi det plejer at være super hyggeligt, her møder vi virkeligt hinanden på kryds og tværs. Man kan jo også bare komme for at heppe og hygge!

Fredag er der som bekendt Grundlovsdag: Borgerforeningen og Kirkerne på Mols og Helgenæs står bag fejringen her på Molsværket, og vi får besøg af den nye biskop Espen Thusgård. Ham kender jeg fra mit mangeårige arbejde i Gellerup, og han er en ganske hyggelig fyr og super reflekterende, hvis man spørger mig. Så kom om ikke andet for at møde Esben.

Grundlovsdag er der også mulighed for at købe aftensmad, og I må meget gerne forudbestille. Find billet på vores hjemmeside, på begivenheden eller på oplevsyddjurs.dk.

Med andre ord en uge med rigtig mange mennesker i huset – håber jeg ser jer alle sammen.

Inden da er det weekend, og det står på fodboldkamp lørdag kl. 11.00, hvor IF Mols u13 drenge møder Auning IF. Måske du også her skal ned og heppe. Søndag er det u10 der giver den gas på fodboldbanerne.

Bortset fra lørdag og søndag fra 10 – 13 er der lukket på Molsværket i weekenden.

God weekend.

Tak for det store fremmøde til Molsværkets generalforsamling i aftes! Da jeg sagde tak til en af de fremmødte, svarede h...
27/05/2026

Tak for det store fremmøde til Molsværkets generalforsamling i aftes! Da jeg sagde tak til en af de fremmødte, svarede hun “det er jo vores alle sammens Molsværk, så selvfølgeligt kommer vi”. Det svar må jeg indrømme, at jeg blev lidt glad i låget over. For hun kunne ikke have mere ret! Tak ❤️

Vi fik sagt farvel og tak til Claus Peter, der udtræder af bestyrelsen. Claus har været med fra starten af etableringen af Molsværket. Mere end 10 år! Nu synes han, at det var nok. Heldigvis fortsætter samarbejdet med Claus og Molsskolen 🙏

Ind træder Marie Randrup Kristensen i bestyrelsen. Marie er ikke alene leder i Børnehuset Mols, mens også formand for Strands Forsamlingshus. Så super lokal på både den ene og den anden måde. Mega glade er vi for at få Marie med på holdet!

Karen Straarup var også på valg og blev genvalgt. Det gode og sjove samarbejde kan fortsætte. Jubii.

Sidst men ikke mindst er Peter Brinks, direktør i Fuglsøcenteret, blevet udpeget af bestyrelsen som nyt medlem. Glæder os maks. til at få Peter med om bord på Molsværket!

Så bestyrelse består nu af følgende:

Karen Straarup Møller
Ole Wolf
Marie Randrup Kristensen
Peter Brinks
Christian Mølgaard og
Johanne Signe Asingh

På billedet herunder fra højre mod venstre.

Et stærkt hold som jeg glæder mig maks. til at arbejde sammen med!

Hilsen en glad værkfører.

PS jeg håber, vi på et tidspunkt kan få lavet en lille video af dem alle, hvor de præsenterer sig, så I kan møde dem sådan i “virkeligheden” 😁

Fredagsfavoritten starter med det vigtigste: Der bliver gang i den i næste uge, når Eagles torsdag er på banen - eller n...
22/05/2026

Fredagsfavoritten starter med det vigtigste:
Der bliver gang i den i næste uge, når Eagles torsdag er på banen - eller næsten; vi får besøg af RevivalBand - Eagles Tribute Band. De frivillige i Kulturgruppen, Mols Musik, står bag. Tjek det ud her https://facebook.com/events/s/mols-musik-revivalband-eagles-/1342993364311210/

Eller måske er der noget, som i virkeligheden er vigtigere 🤔 Tirsdag er der nemlig generalforsamling i Foreningen Molsværket. Kom hvis du bare vil vide mere om, hvad vi har gang i, høre formandens beretning, se regnskaber, vil bakke op om det arbejde de frivillige yder (også i bestyrelse), have god kage og kaffe - eller noget helt 6. Alle er velkomne uanset grund, vi starter kl. 19. Og jeg glæder mig maks. til at dele stort og mindre stort med jer.

Eagels eller generalforsamling, det er svært at vælge, hvad der er vigtigst 😄

Jeg vil også lige nævne, at onsdag er de frivillige i Madspildspensionatet på banen med aftensmad til alle, der har tilmeldt sig.

Men inden da er det pinse, og ingen arrangementer på Molsværket i pinsen, så der er lukket. Selvfølgelig er der jumping fitness i regi af IF Mols på mandag, de er for vilde og vil bare ikke slappe af 😅 Og der er vist også nogle der sveder på fodboldbanerne, men de lukker bare selv op, og lukker pænt efter sig ❤️

Her på falderebet vil jeg lige dele, at det går rigtig godt med at få lagt nyt tag på hallen - måske er vi færdige før tid, men sig det ikke til nogen, sæt nu det ikke bliver før tid, så har jeg jo spredt falske nyheder, og det går ikke.

Rigtig god pinse fra værkføreren, der glæder sig til at se jer på tirsdag 😃

PS Billede er Ferdinand, der melder klar til Fed Fredag i aften, når de unge fra 5. - 9. klasse overtager Molsværket, og Ferdinand giver den gas i køkkenet 🍕

Skøn dag på Molsværket fyldt med god og positiv energi:Fællessang ført an af Syddjurs EgnsteaterHåndboldkamp i regi af I...
19/05/2026

Skøn dag på Molsværket fyldt med god og positiv energi:

Fællessang ført an af Syddjurs Egnsteater
Håndboldkamp i regi af I.F. Mols og ikke mindst orientering fra Helgenæs Stenlaug. TV2 Østjylland var forbi, så gik du glip af orientering, så kan du helt sikkert finde orientering på kanalen.

I får lige lidt billeder med fra en skøn og velbesøgt dag.

Ikke at forglemme strikkecafé og orientering om busmulighederne på Mols og Helgenæs - dem fik jeg desværre ikke billeder med af. Men her var Kirkerne på Mols og Helgenæs, Midttrafik og Syddjurs Kommune værter.

Hele 5 super gode ting på en dag. Jubii.

Værkføreren :-)

18/05/2026

Det er også i morgen. Tirsdag bliver en god dag 🙂

Adresse

Lyngevej 18
Knebel
8420

Hvad er åbningstiderne?

Mandag 06:30 - 20:00
Tirsdag 06:30 - 20:00
Onsdag 06:30 - 20:00
Torsdag 06:30 - 20:00
Fredag 06:30 - 18:00

Telefon

+4530318420

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Molsværket sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Molsværket:

Del