05/06/2026
Fredagsfavoritten kommer lidt sent i denne omgang - Ferdinand og jeg har været travlt beskæftigede med at ”lukke ned” efter en skøn lokaldyst i går og gøre klar til fredagens grundlovsarrangement. Som i øvrigt også var ret godt og velbesøgt – mon det var fordi Anne Hanson havde sørget for at biskoppen kom forbi … 😊
Tak er kun et fattigt ord for den hjælp de frivillige værkere Peter, Jette, Kirsten m.fl. har lagt de sidste par dage i køkkenet til lokaldyst og grundlovsdag❤️
Jeg er nødt til lige at komme omkring mit besøg på Frivilligcenteret i Odder sammen med min chef - formanden for Molsværket, Karen Straarup Møller:
I har jo nok opdaget, at vi så gerne vil være Frivilligcenter her i Syddjurs Kommune. Vi er i fuld gang med at samle inspiration og input. Derfor gik turen til Frivilligcenter Odder, hvor vi blandt andet mødtes med lederen af centeret, Anna Margrethe Andersen, som jeg er så heldig at kende fra RUC, hvor vi læste sammen. Karen og jeg tog mange spændende input med hjem både det vi skal – og det vi ikke skal. Så tak for de gode råd og refleksioner til Anna og en af hendes medarbejdere – os I ser på billedet, glade var og er vi 😊
Der er sket så mange fede ting i den forgangne uge på Molsværket; møde om fremtiden skole, lokaldysten og grundlovsdagsfejring for blot at nævnte noget. Gang i den! Så lad mig haste videre til weekenden og næste uge:
I weekenden spiller u10 drenge fodboldkamp kl. 10, og Molsværket er kun åbnet i den anledning lørdag. Søndag lukket, der holder Molsværket fri.
I næste uge er der ”kun” førstehjælpskursus tirsdag fra 17 – 21. Du kan lige nå at melde dig til her:
https://bsik.plan2learn.dk/kursusvalg.aspx?id=143220&catalog=0719eceb-0895-4ba5-b297-2cf2bb2c9ad1
Det er selvfølgeligt inklusive aftensmad. For uden mad og drikke duer helten som bekendt ikke.
Ja og så selvfølgeligt fed fredag for de unge og en masse fodbold, træning og kampe, for ikke at nævne hverdagen 😊
I får også lige et enkelt billede med af biskop Esben Thusgård . Og i kommentaren kan I høre hvor godt der blev sunget her tidligere i dag. Svært at være utilfreds.
Rigtig god weekend fra værkføreren.
PS hvor heldige er vi lige; Peter og Jette har lovet også at hjælpe Ferdinand i køkkenet på mandag, når 70 fra fodboldafdelingen i I.F. Mols holder afslutning med burgere på menuen 🍔