16/06/2026
I søndags kl. 22:17 blev vi kontaktet af DSRS København. De havde modtaget melding om en 26 fods sejlbåd, der er gået på grund ved Avedøre Værket. Der var 4 personer og en hund ombord, som heldigvis har det godt.
Et hold på 3 mand tog ud på en natteindsats. Velfremme blev de hurtigt bragt den uheldige bådejer ud på dybere vand. Båden blev slæbt til lige efter Kalvebodbroen, og herefter sejlede de under egen kraft til havnen. Vi kunne vende skuden mod Køge, hvor vi landede kl. 01:30.
Vi takker de frivillige, der bruger deres fritid for at hjælpe, og alle dem, der gør det muligt. Hvis du vil se loggen, kan du finde linket i den første kommentar.
https://www.dsrs.dk/node/32019