15/04/2026
Tillykke til Båring Asperup med deres nye mødested. Fredag i sidste uge blev det nye Vores Sted indviet i den lille landsby på Fyn. Siden det lokale bibliotek lukkede tilbage i 2003, har beboerne savnet et frit tilgængeligt sted, hvor man kan mødes på tværs af generationer. Med det nye mødested – af typen “Værkstedet” – er der nu igen skabt rammer for fællesskab, aktiviteter og lokale initiativer midt i byen.
Indvielsen bød på velkomsttale, musik og underholdning fra blandt andre Båring Musikefterskole samt lokale musikalske kræfter. Efterfølgende var der fællesspisning og trods ustadigt vejr var der et flot fremmøde, og stemningen var præget af både glæde og forventning til stedets fremtid.
Det nye mødested er tænkt som et åbent og fleksibelt rum, hvor borgerne selv kan være med til at præge aktiviteterne. Under indvielsen blev deltagerne også inviteret til at byde ind med idéer til, hvad huset skal bruges til – og endda hvad det skal hedde.
Fra hele Vores Sted skal lyde et kæmpe tillykke til Båring med det nye samlingspunkt for byen - og selvfølgelig også et stort tillykke til de øvrige over 40 nye mødesteder, som snart står klar landet over.