04/06/2026
”Hvorfor gjorde vi ikke bare det noget før?”❓❓
Det er en sætning, vi ofte hører fra forældre, som har haft en frivillig familieven fra Home-Start i noget tid.
Men inden de tog kontakt, var der ofte mange tanker:
“Måske burde vi kunne klare det selv.”
“Andre har det nok sværere end os.”
“Er vores udfordringer overhovedet store nok?”
“Hvad mon andre tænker?”
Vi ved, at det kan være svært at række ud efter hjælp. Ikke fordi man ikke har brug for den, men fordi det kræver mod at fortælle, at hverdagen nogle gange er lidt presset.
Hos Home-Start møder vi familier med vidt forskellige historier. Fælles for dem er, at de alle gør deres bedste.
At bede om støtte er ikke et tegn på svaghed.
Tværtimod!❤️
Det er en styrke at kunne sige:
“Lige nu kunne vi godt bruge en ekstra hånd.”
En frivillig familieven kommer ikke for at vurdere, eller løse familiens problemer. Familievennen kommer med tid, nærvær, omsorg og lyttende ører.
Og ofte opdager familierne, at de ikke behøver stå alene med det hele.
Måske sidder du selv med følelsen af, at hverdagen er lidt mere krævende, end den burde være. Eller måske kender du en familie, som kunne have glæde af lidt ekstra støtte.
Så husk:
Du behøver ikke klare alting alene, vi er kun et opkald væk🥰