Gammelstrup Borgerforening

Gammelstrup Borgerforening Borgerforeningen for alle beboere i Gammelstrup Sogn.

29/03/2026

GENERALFORSAMLING 2026

Generalforsamlingen i Gammelstrup Borgerforening 2026 finder sted torsdag d. 30. april kl. 20 på Birkesøvej 8.

Dagsorden ifølge vedtægter; læs kommentar.

Tilmelding ej påkrævet.

Ønskes forslag til foreningen fremsat på generalforsamlingen, skal disse være repræsentantskabet i hænde senest to uger før generalforsamlingen.

Repræsentantskabet består af
Ronni Christensen (kasserer)
Ulrik Ditlev Reimer Kristensen
Sabrina Tang Geggie (koordinator)

⚠️ Vi advarer nu om risiko for faldulykker på den nye badebro ⚠️Her til morgen er der sket et uheld på den nye badebro p...
21/03/2026

⚠️ Vi advarer nu om risiko for faldulykker på den nye badebro ⚠️

Her til morgen er der sket et uheld på den nye badebro pga. is på den stejle rampe ned til flydebroen.

Borgerforeningen har straks kontaktet Viborg Kommune og maner til ekstra påpasselighed, hvis man begiver sig ud på broen.

I går torsdag d. 19. marts kom den nye flydebro op ved Birkesø.

Første sektion består af en fast bro. Fra denne går en rampe på hjul ned til en flydebro. Rampen følger med flyde-sektionen op, når vandstanden stiger.

Den flydende sektion sikrer, at små børn ikke kan gå ind under broen og uforvarende ende i det dybe vand på den modsatte side af broen.

Der er fortsat trapper til op- og nedstigning på begge sider af broen.

I går torsdag d. 19. marts kom den nye flydebro op ved Birkesø.Første sektion består af en fast bro. Fra denne går en ra...
20/03/2026

I går torsdag d. 19. marts kom den nye flydebro op ved Birkesø.

Første sektion består af en fast bro. Fra denne går en rampe på hjul ned til en flydebro. Rampen følger med flyde-sektionen op, når vandstanden stiger.

Den flydende sektion sikrer, at små børn ikke kan gå ind under broen og uforvarende ende i det dybe vand på den modsatte side af broen.

Der er fortsat trapper til op- og nedstigning på begge sider af broen.

𝑵𝒀 𝑩𝑨𝑫𝑬𝑩𝑹𝑶 𝑽𝑬𝑫 𝑩𝑰𝑹𝑲𝑬𝑺Ø 𝑰 𝑵Æ𝑺𝑻𝑬 𝑼𝑮𝑬I dag mandag d. 2. marts er badebroen ved Birkesø blevet fjernet - en uge forsinket if...
02/03/2026

𝑵𝒀 𝑩𝑨𝑫𝑬𝑩𝑹𝑶 𝑽𝑬𝑫 𝑩𝑰𝑹𝑲𝑬𝑺Ø 𝑰 𝑵Æ𝑺𝑻𝑬 𝑼𝑮𝑬

I dag mandag d. 2. marts er badebroen ved Birkesø blevet fjernet - en uge forsinket ift. planen grundet frost.

Den ansvarlige ingeniør ved Viborg Kommune oplyser, at den nye bro opsættes i uge 11 (næste uge, red.).

Bemærk, at skiltningen ved Birkesø pt. ikke er opdateret.

Viborg Stifts Folkeblad har også skrevet en fin artikel om den kommende bro-fornyelse ved Birkesø.
27/11/2025

Viborg Stifts Folkeblad har også skrevet en fin artikel om den kommende bro-fornyelse ved Birkesø.

Klima- og miljøudvalget er klar med godt 400.000 kroner til en flydebro til de badende i Birkesø.

🏊‍♀️ NY FLYDEBRO PÅ VEJ TIL BIRKESØ 🏊‍♂️Der har i dag været møde i Klima- og Miljøudvalget. På mødets punkt 14 behandled...
25/11/2025

🏊‍♀️ NY FLYDEBRO PÅ VEJ TIL BIRKESØ 🏊‍♂️

Der har i dag været møde i Klima- og Miljøudvalget. På mødets punkt 14 behandlede udvalget direktørens indstilling til,
"at der tages stilling til, om der skal afsættes 364.000 kr. på driften i 2026 til udskiftning af den faste badebro ved Birkesø til en flydebro."

Dette blev vedtaget.

Den nye bro forventes opsat i løbet af 2026.

🔎ORIENTERING OM RÆVIND BÆK ENERGIPARK🔎Nedenfor følger orientering om Rævind Bæk Energipark fremsendt af Claus Bo Andreas...
01/04/2025

🔎ORIENTERING OM RÆVIND BÆK ENERGIPARK🔎

Nedenfor følger orientering om Rævind Bæk Energipark fremsendt af Claus Bo Andreasen, PEAK Wind.

Materialet kan også drøftes i forlængelse af borgerforeningens generalforsamling torsdag d. 10. april.
----------------

Status for Rævind Bæk Energipark

I efteråret 2024 begyndte Viborg Kommune planlægningen af et vedvarende energianlæg ved Rævind Bæk mellem Sparkær og Gammelstrup. Projektet består af tre vindmøller, solceller og et naturprojekt.

Som en del af den indledende idehøringsfase, blev der den 24. september 2024 afholdt kommunalt borgermøde i Sparkær Forsamlingshus, hvor projektet blev præsenteret. I forbindelse med borgermødet blev der også nedsat en sparringsgruppe, som kan rådgive udviklerne, NRGi og RELAND, om lokalområdets ønsker til udformning af anlægget.

Sparringsgruppen har holdt tre møder og været på besigtigelsestur i området. Gruppens rådgivning har bl.a. resulteret i at bruttoarealet med solceller er reduceret med ca. 50 ha. Det er arealer nær Gammelstrup og langs jernbanen, som er fjernet, så der ikke længere er udsigt til anlægget fra Gammelstrup.

Næste fase i projektet er udarbejdelse af det såkaldte afgrænsningsnotat, som sparringsgruppen også har drøftet og givet input til. Afgrænsningsnotatet beskriver de miljøparametre, som kan påvirkes af projektet, og som skal undersøges nærmere før der kan udarbejdes en lokalplan for projektet.

Du kan følge projektet på https://reland-projektet.dk/raevindbaek. Her kan du bl.a. finde kontaktoplysninger på udviklerne.

Kommunen har også oprettet en hjemmeside, hvor du kan få en status for den kommunale sagsbehandling. Den finder du på https://viborg.dk/demokrati-og-indflydelse/indflydelse-og-debat/hoeringer-og-afgoerelser/stoholm-vedvarende-energianlaeg-ved-raevind-baek/

Viborg Kommune har, på linje med Danmarks øvrige kommuner, vedtaget en klimaplan som beskriver, hvordan kommunen vil planlægge og gennemføre målrettede indsatser indenfor drivhusgasreduktion og klimatilpasning.

08/03/2025

GENERALFORSAMLING 2025

Generalforsamlingen i Gammelstrup Borgerforening 2025 finder sted torsdag d. 10. april kl. 20 på Birkesøvej 8.

Dagsorden ifølge vedtægter; læs kommentar.

Ønskes forslag til foreningen fremsat på generalforsamlingen, skal disse være repræsentantskabet i hænde senest to uger før generalforsamlingen.

Repræsentantskabet består af
Ronni Christensen (kasserer)
Sean Tang Geggie
Sabrina Tang Geggie (koordinator)

🌡 𝐇𝐚𝐫 𝐝𝐮 𝐡𝐮𝐬𝐤𝐞𝐭 𝐬𝐨𝐦𝐦𝐞𝐫𝐞𝐧𝐬 𝐡𝐨𝐭𝐭𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐦ø𝐝𝐞? 🌡Det er på mandag d. 5. august kl. 19.30, du kan være med til at sætte 𝐝𝐢𝐭 aftr...
30/07/2024

🌡 𝐇𝐚𝐫 𝐝𝐮 𝐡𝐮𝐬𝐤𝐞𝐭 𝐬𝐨𝐦𝐦𝐞𝐫𝐞𝐧𝐬 𝐡𝐨𝐭𝐭𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐦ø𝐝𝐞? 🌡

Det er på mandag d. 5. august kl. 19.30, du kan være med til at sætte 𝐝𝐢𝐭 aftryk 👣 på projekt "sauna ved Birkesø", når Stoholm Borgerforening og Gammelstrup Borgerforening inviterer til 𝐨𝐩𝐬𝐭𝐚𝐫𝐭𝐬𝐦ø𝐝𝐞 𝐟𝐨𝐫 𝐬𝐚𝐮𝐧𝐚-𝐟𝐨𝐫𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐯𝐞𝐝 𝐁𝐢𝐫𝐤𝐞𝐬ø i Stoholm Fritids- og Kulturcenter.

Vi vil så gerne høre 𝐝𝐢𝐧𝐞 tanker og idéer 💭

𝐎𝐏𝐒𝐓𝐀𝐑𝐓𝐒𝐌Ø𝐃𝐄 𝐅𝐎𝐑 𝐒𝐀𝐔𝐍𝐀-𝐅𝐎𝐑𝐄𝐍𝐈𝐍𝐆 𝐕𝐄𝐃 𝐁𝐈𝐑𝐊𝐄𝐒Ø

Vil du være med til at fremme trivsel og velvære for dig selv og andre badegæster ved den bedste badesø i Viborg Kommune?

Stoholm Borgerforening og Gammelstrup Borgerforening inviterer til et uforpligtende opstartsmøde for etableringen af en ny sauna-forening ved Birkesø.

📅 𝐃𝐚𝐭𝐨: 5. august 2024
🕒 𝐓𝐢𝐝: 19:30
📍 𝐒𝐭𝐞𝐝: Stoholm Fritids- og Kulturcenter, Mødelokale 4

Formålet med mødet er at samle sauna-entusiaster og andre interesserede for at drøfte mulighederne for at opstarte en forening, der kan fremme sauna-kulturen og skabe et fællesskab omkring denne sunde og hyggelige aktivitet.

På mødet vil vi:
- introducere idéen og visionen for sauna-foreningen
- præsentere finansieringsmuligheder
- tale om rammer for og roller i foreningen
- diskutere mulige placeringer og faciliteter
- besvare spørgsmål og høre dine idéer og forslag.

Vi håber meget, at du har lyst til at deltage og bidrage med dine tanker og erfaringer. Din tilstedeværelse vil være med til at forme fremtiden for denne spændende nye forening.

Vi har allerede fået tilkendegivelse fra en formandskandidat. Vi er også meget interesserede i at høre fra dig, hvis du allerede nu kunne se dig selv i en bestemt rolle i foreningen, f.eks. som kasserer eller IT-kyndig til håndtering af booking-system.

Tilmelding er ikke nødvendig, men det vil være en hjælp, hvis du kan give os en forhåndsbesked, så vi kan planlægge forplejning. Mødet afholdes kun, hvis vi får tilslutning fra minimum 10 deltagere.
Du kan tilmelde dig ved at svare i denne tråd eller direkte til en af undertegnede.

Vi glæder os til at se dig og skabe et stærkt fællesskab omkring sauna-oplevelser ved Birkesø.

Med venlig hilsen
Brita Riis Kjellerup, Smollerup
Hans Peter Fly Løhr, Stoholm
Sabrina Tang Geggie, Gammelstrup

𝐎𝐏𝐒𝐓𝐀𝐑𝐓𝐒𝐌Ø𝐃𝐄 𝐅𝐎𝐑 𝐒𝐀𝐔𝐍𝐀-𝐅𝐎𝐑𝐄𝐍𝐈𝐍𝐆 𝐕𝐄𝐃 𝐁𝐈𝐑𝐊𝐄𝐒ØVil du være med til at fremme trivsel og velvære for dig selv og andre badegæ...
03/07/2024

𝐎𝐏𝐒𝐓𝐀𝐑𝐓𝐒𝐌Ø𝐃𝐄 𝐅𝐎𝐑 𝐒𝐀𝐔𝐍𝐀-𝐅𝐎𝐑𝐄𝐍𝐈𝐍𝐆 𝐕𝐄𝐃 𝐁𝐈𝐑𝐊𝐄𝐒Ø

Vil du være med til at fremme trivsel og velvære for dig selv og andre badegæster ved den bedste badesø i Viborg Kommune?

Stoholm Borgerforening og Gammelstrup Borgerforening inviterer til et uforpligtende opstartsmøde for etableringen af en ny sauna-forening ved Birkesø.

📅 𝐃𝐚𝐭𝐨: 5. august 2024
🕒 𝐓𝐢𝐝: 19:30
📍 𝐒𝐭𝐞𝐝: Stoholm Fritids- og Kulturcenter, Mødelokale 4

Formålet med mødet er at samle sauna-entusiaster og andre interesserede for at drøfte mulighederne for at opstarte en forening, der kan fremme sauna-kulturen og skabe et fællesskab omkring denne sunde og hyggelige aktivitet.

På mødet vil vi:
- introducere idéen og visionen for sauna-foreningen
- præsentere finansieringsmuligheder
- tale om rammer for og roller i foreningen
- diskutere mulige placeringer og faciliteter
- besvare spørgsmål og høre dine idéer og forslag.

Vi håber meget, at du har lyst til at deltage og bidrage med dine tanker og erfaringer. Din tilstedeværelse vil være med til at forme fremtiden for denne spændende nye forening.

Vi har allerede fået tilkendegivelse fra en formandskandidat. Vi er også meget interesserede i at høre fra dig, hvis du allerede nu kunne se dig selv i en bestemt rolle i foreningen, f.eks. som kasserer eller IT-kyndig til håndtering af booking-system.

Tilmelding er ikke nødvendig, men det vil være en hjælp, hvis du kan give os en forhåndsbesked, så vi kan planlægge forplejning. Mødet afholdes kun, hvis vi får tilslutning fra minimum 10 deltagere.
Du kan tilmelde dig ved at svare i denne tråd eller direkte til en af undertegnede.

Vi glæder os til at se dig og skabe et stærkt fællesskab omkring sauna-oplevelser ved Birkesø.

Med venlig hilsen
Brita Riis Kjellerup, Smollerup
Hans Peter Fly Løhr, Stoholm
Sabrina Tang Geggie, Gammelstrup

Tak for det flotte fremmøde ved Birkesø onsdag den 19. juni.Med 25 deltagere, heriblandt tre lokalpolitikere, blev der u...
20/06/2024

Tak for det flotte fremmøde ved Birkesø onsdag den 19. juni.

Med 25 deltagere, heriblandt tre lokalpolitikere, blev der udvekslet mange idéer til udvikling og forbedring af faciliteterne ved det rekreative knudepunkt Birkesø.

Næste skridt er at forberede et oplæg om fremtidens Birkesø, baseret på brugernes behov og ønsker, som vi vil fremlægge for Viborg Kommune.

Stor tak til de frivillige fremmødte og ikke mindst Mads Panny, Birgith Langballe og Kurt Mosgaard .

/ Hans Peter, Stoholm Borgerforening, Sabrina, Gammelstrup Borgerforening

29/03/2024

Generalforsamling i Gammelstrup Borgerforening

Der indkaldes hermed til generalforsamling i Gammelstrup Borgerforening torsdag d. 25. april kl. 20 på Birkesøvej 8.

Dagsorden ifølge vedtægter:
1. Valg af dirigent, referent samt stemmetællere
2. Godkendelse af indkaldelse og dagsorden
3. Beretning fra det afgående repræsentantskab
4. Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse
5. Behandling af indkomne forslag
6. Valg til repræsentantskabet jf. stk. 3.
7. Valg af suppleant til repræsentantskabet
8. Valg af en revisor
9. Eventuelt

Adresse

Gammelstrup
7850

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Gammelstrup Borgerforening sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del