22/05/2026
HAR DU FÅET AFLAG PÅ TAB AF ERHVERVSEVNE I DIN ARBEJDSSKADESAG?
Nu kan en ny højesteretsdom betyde, at du alligevel har ret til erstatning.
Højesteret har fra den 28. april 2026 slået fast, at du kan have ret til erhvervsevnetaberstatning, hvis du har et varigt tab på 5%.
Tidligere har den nedre grænse ligget på omkring 15 %.
Det betyder, at du som medlem nu kan få genoptaget din arbejdsskadesag.
👉 Genoptagelse er dog kun relevant for dig, hvis du:
✅ Har fået anerkendt en arbejdsskade
✅ Har fået afslag på erhvervsevnetabserstatning, fordi tabet blev vurderet til under 15%
✅ Har haft et klart og varigt indtægtstab på mindst 5% på grund af arbejdsskaden
Du kan finde tidligere afgørelse i din arbejdsskadesag på AES` hjemmeside under “Se Sag”, hvor du kan logge på med MitID eller i din e-Boks.
I ældre sager må du henvende dig til AES for at kopi af afgørelsen, hvis du ikke har gemt den.
Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon: 75 92 14 66. 📱
Del gerne opslaget. Det kan være vigtigt for en kollega. 💙