12/06/2026
🚔 Ugen der gik i Syd- og Sønderjylland 🚔
Halløj kære kollegaer og følgere 👋
Vi startede ugen med en plan. Vi sluttede ugen med en anden plan. Og et sted midt imellem stod virkeligheden og mindede os om, at den sjældent har læst vores kalender 📅😅
I denne uge har formanden været afsted til hovedbestyrelsesmøde, hvor dagsordenen blandt andet bød på:
▪️ Status på opstart af POL-DISP i Nordsjælland
▪️ Personalebevægelser som følge af Flerårsaftalen
▪️ Samarbejdet med politipensionisterne
▪️ Politiforbundets Støttefond
▪️ Oplæg om politiets nye hundeuddannelse 🐕
▪️ Og en hel del mere
Lokalt har ugen blandt andet budt på møder om VU-forløbet, som alle nyuddannede kollegaer gennemgår i Syd- og Sønderjyllands Politi. Her blev der drøftet både udviklingsmuligheder, læring og organisationens behov for at have de rette ressourcer til rådighed på de rette steder.
Derudover har kalenderen været fyldt med dialogmøder mellem kollegaer, tillidsrepræsentanter og ledelse om mulighederne for nedsat tid, DUP-afhøringer, medlemshenvendelser og de mange andre opgaver, som sjældent finder vej til overskrifterne, men som fylder ganske godt i hverdagen.
📸 Denne uges blikfang er Christian, som er politikredsens POLSAS-kredsansvarlige. En funktion som de fleste forhåbentlig aldrig tænker over i hverdagen – lige indtil den dag noget ikke virker. Så tak til Christian for indsatsen 💪
Med det ønsker vi jer alle en rigtig god weekend. Pas på jer selv, hinanden og kaffen ☕😉