30/05/2026
NOGLE GÅR PÅ ARBEJDE SOM SIG SELV. ANDRE SPILLER EN ROLLE.
Vi bruger en betydelig del af vores liv på arbejde. Derfor betyder det enormt meget, om arbejdspladsen er et sted, hvor man føler sig tryg og accepteret – eller et sted, hvor man konstant holder igen med sig selv.
For nogle mennesker er det sidste scenario deres hverdag.
Mennesker, der tænker over, hvordan de taler, klæder sig eller omtaler deres privatliv. Mennesker, der er nervøse for kollegaernes reaktioner, hvis de fortæller, hvem de forelsker sig i. Eller hvordan de egentlig føler sig. Mennesker, der hver eneste dag bruger energi på at passe ind i stedet for bare at kunne være sig selv.
Tænk lige over, hvor opslidende det må være.
Sådan starter det debatindlæg, vores formænd har skrevet i anledning af Aarhus Pride. Du kan læse det i Aarhus Stiftstidende og her: hk.dk/aktuelt/nyheder/2026/05/27/nogle-gaar-paa-arbejde-som-sig-selv