17/06/2026
Containerne fra nåleparken (et udendørs opholdssted for stofbrugere) i Sydhavnen er endt sine dage på Aarhus Kommunes oplagsplads i Lystrup - og genopstår efter sigende en dag som dyreshelter på et kommunalt tilbud 😊Sådan er livets veje så uransagelige 😉
Den ene del af containerne blev flyttet med indhold, så før det kan bruges som dyre-shelter forestår et større rengøringsarbejde. Aarhus Kommune rakte derfor ud til Gadeliv, der har både ekspertisen og medarbejderne til at klare den slags opgaver. At dømme ud fra reaktioner fra de kommunale medarbejdere, vi har set i nærheden af containeren, så har man nok stået noget rådvilde over, hvad man skulle gøre med affald på dette niveau...
Gadeliv kan dog træde til, hvor andre melder pas 💪 I går knoklede tre raske medarbejdere i flere timer og fyldt over 20 sække med affald - og det var endda KUN den ene del af skuret. Den anden del blev ryddet af to andre frijobbere, da den stadig stod på Sydhavnen.
At rydde op i stofaffald, madaffald, æsker/bøtter med piller, flasker med alkohol, tekstiler, brugt emballage af alle typer, 'menneskeligt'-affald osv., er jo ikke ukendt for Gadelivs dygtige frijobbere, men vi har nok aldrig stået med SÅ meget på SÅ lille et område.
Tænk sig, at indtil det blev fjernet fra den såkaldte Nålepark ved Værestedet i Jægergårdsgade har det været et sted, hvor folk har opholdt sig 😔