Øster Uttrup Borgerforening

Øster Uttrup Borgerforening Velkommen Øster Uttrup Borgerforening. Vi står for årlige lokale arrangementer, som loppemarkedet. Vi stræber efter at være til at danne et lokalt fælleskab.

Dertil står vi for drift af forsamlingshuset og lokal politiske interresser. Øster Uttrup Borgerforening er stiftet 1. april 1949 og har hjemsted i Øster Uttrup. Borgerforenings formål er: at varetage byens, borgernes og medlemmernes interesser

Borgerforeningen er arrangør af en del af de aktiviteter, der sker i byen. Her kan nævnes:

* Fastelavnsfest for børn og barnlige sjæle

* Dilettant el

ler Revy med efterfølgende fest.

* Oprydningsdag, hvor vi går en tur i byen og rydder op på fællesarealerne.

* Sct. Hans fest med grill

* Loppemarked den første weekend i august

* Udflugt / fællesspisning for foreningens pensionister

* Juletræsfest

* Udlejning af forsamlingshus selvfølgelig billigere for foreningens medlemmer

* Årlig generalforsamling

* Indsamling til hjertestarter

* Kridt problematik med Portland

Om Øster Uttrup by:
Øster Uttrup er en lille landsby beliggende i Aalborg Øst, tæt på Limfjorden, med omkring 170 husstande. Landsbyen grænser op mod dyrkede landbrugsarealer og mod øst en mindre skov. Store dele af de omgivende landbrugsarealer er inddraget til beboelse eller råstofgravning. Denne udvikling har betydet at der kun er få landbrugsejendomme tilbage. Der iblandt en rideskole. Byen ligger på en del af et bakkedrag. Fra nordøst skærer en slugt sig fra Limfjordsengene ind i bakken og deler byen i to dele. Slugten giver byen sit særlige præg. I bunden ligger gadekæret med parkanlæg. I den nordlige ende, er store gårde og nyere huse langs Vejrholm. Den største del af landsbyens bebyggelse ligger i den sydlige område, med en blanding af ældre huse, villaer og tidligere landarbejderboliger samt få gårde. De fleste huse i byen er bygget omkring år 1870-1900. Der er enkelte mindre erhvervsvirksomheder i byen. Byens varetegn er ” Neget ” en skulptur der er hugget ud i granit – placeret i den nordlige ende af gadekæret. Det er skænket af Tuborgfonden med hjælp fra den lokale borgmester og rådmænd. Hvis man gerne vil leje forsamlingshuset kan man ringe til 20775519. Hvis man har spørgsmål kontakt os her på facebook eller via mail på [email protected].

HUSK at det er i aften at der er generalforsamling, og i år er vi så heldige at formanden for Nordjyske forsamlings- og ...
23/02/2026

HUSK at det er i aften at der er generalforsamling, og i år er vi så heldige at formanden for Nordjyske forsamlings- og kulturhuse kommer forbi, og fortæller om hvilke vedtægtsændringer de har vedtaget i bestyrelsen og hvorfor de råder andre foreninger til at gøre det samme 🙂.

Er du endnu ikke medlem af Borgerforeningen, så bare rolig, du kan melde dig ind til generalforsamlingen.
Så kom ned og vær med til at præge den by du bor i 😁.

HUSK at melde jer til spisning inden generalforsamlingen 😃
16/02/2026

HUSK at melde jer til spisning inden generalforsamlingen 😃

Husk, at det er på søndag at vi mødes og slår katten af tønden i forsamlingshuset 😁
13/02/2026

Husk, at det er på søndag at vi mødes og slår katten af tønden i forsamlingshuset 😁

Mangler du et køleskab til de store fester?Så kan du lige nu hente køleskabet fra baren ved forsamlingshuset. Det er før...
05/02/2026

Mangler du et køleskab til de store fester?
Så kan du lige nu hente køleskabet fra baren ved forsamlingshuset.
Det er først til mølle😊

04/02/2026
06/10/2025

Mangler du et borde-bænkesæt, så står der stadig nogle af de gamle træ-sæt ved forsamlingshuset, som du kan tage. Du skal selv hente dem, og de kan hentes i hverdagene.
Der er ikke mulighed for at reservere, det er først til mølle-princippet 😀

Husk at hvis du ingen planer har i morgen, så åbner vi (de nye 😉) døre i morgen i forsamlingshuset. Så kom forbi til en ...
30/09/2025

Husk at hvis du ingen planer har i morgen, så åbner vi (de nye 😉) døre i morgen i forsamlingshuset. Så kom forbi til en pølse, en snak med naboen og ikke mindst få set de fine nye døre og vinduer

Der er sket meget siden forsamlingshuset blev bygget, både med byen, men så sandelig også med vores forsamlingshus😊. Som den nyeste forbedring til huset, er der kommet nye vinduer og døre i, og hold op hvor det pynter🥳!
Har du endnu ikke set det, så har du mulighed d. 1 oktober, hvor bestyrelsen gerne vil invitere alle byens borgere til at komme og se vores flotte forsamlingshus, og ikke mindst, de nye vinduer og dører.
Kl 17:30 åbner vi (de nye) dører og byder indenfor til en gratis omgang pølser m. brød 🌭.
Så kom ned i forsamlingshuset til en bid mad og en snak med naboen 😁.

Der er sket meget siden forsamlingshuset blev bygget, både med byen, men så sandelig også med vores forsamlingshus😊.  So...
20/09/2025

Der er sket meget siden forsamlingshuset blev bygget, både med byen, men så sandelig også med vores forsamlingshus😊. Som den nyeste forbedring til huset, er der kommet nye vinduer og døre i, og hold op hvor det pynter🥳!
Har du endnu ikke set det, så har du mulighed d. 1 oktober, hvor bestyrelsen gerne vil invitere alle byens borgere til at komme og se vores flotte forsamlingshus, og ikke mindst, de nye vinduer og dører.
Kl 17:30 åbner vi (de nye) dører og byder indenfor til en gratis omgang pølser m. brød 🌭.
Så kom ned i forsamlingshuset til en bid mad og en snak med naboen 😁.

Så er det fra mandag d. 18 august at motionsholdet endnu en gang starter op. Så hvis du endnu ikke har fået tilmeldt dig...
15/08/2025

Så er det fra mandag d. 18 august at motionsholdet endnu en gang starter op. Så hvis du endnu ikke har fået tilmeldt dig, så gør det nu 😁

Adresse

Ved Dammen 1
Aalborg
9220

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Øster Uttrup Borgerforening sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Øster Uttrup Borgerforening:

Del