Repair Café Aabenraa

Repair Café Aabenraa Repair Café Aabenraa vil hjælpe dig med at rede dine yndlingsting fra skraldespanden Vi har åbent tirsdage i lige uger fra 17 - 19 og holder til i NygadeHuset

Sidste gang REPAIR CAFÉ FØR SOMMERFERIEN. VI ER TILBAGE DEN 18. AUGUST.
09/06/2026

Sidste gang REPAIR CAFÉ FØR SOMMERFERIEN.
VI ER TILBAGE DEN 18. AUGUST.

GOD  S🌞MMER !!!Efter en aften med trængsel i starten er Repair Café gået på sommerferie. Vi er tilbage den 18. august.Fø...
09/06/2026

GOD S🌞MMER !!!
Efter en aften med trængsel i starten er Repair Café gået på sommerferie. Vi er tilbage den 18. august.
Først var der mange ting at lave så som
sko, armbånd, blodtryksmåler, støvsuger, blender, halskæde, græsslåmaskine, ledninger, lygtebom, robotstøvsuger, symaskine, køkkenvægt .....
Tusind tak for lækkerier som tak for hjælpen - både denne aften og i gennem hele året.
Efter lukketid hyggede sig hele holdet (så vidt man havde tid til at være med) med en sammenskudsgilde privat med grillmad, salater, rabarbergrød, engelske småkager ......
EN GANG TIL: RIGTIG GOD SOMMER TIL JER ALLE DER UDE.

07/06/2026
Anden sidste gang før sommerferien bød igen på meget forskellige opgaver - og det er jo det sjove, selvom vi ikke lykked...
26/05/2026

Anden sidste gang før sommerferien bød igen på meget forskellige opgaver - og det er jo det sjove, selvom vi ikke lykkedes med det hele.
Vi havde fingrene i
to armbånd, en græsslåmaskine, to blendere, to lamper, et glattejern, en robotklipper, en stol, en sweater, en håndmixer, en perlekæde, en printer, en spejderfane, et stereoanlæg.
Tak for alle lækkerier, nogle gæster kom med.
OBS: NÆSTE GANG = DEN 9. JUNI BLIVER SIDSTE GANG FØR SOMMERFERIEN, fordi to uger efter er der Sankt Hans.
Efter sommerferien starter vi igen den 18. august.

Det er bare sjovt at være i Repair Café, især når vi næsten går i selvsving for at finde en kreativ løsning, så noget al...
12/05/2026

Det er bare sjovt at være i Repair Café, især når vi næsten går i selvsving for at finde en kreativ løsning, så noget alligevel kommer til at virke igen. Og når der grines, repareres og hygges, så er det bare fedt.
Vi fik lavet den 12. maj 2026
1 sæt gardiner, som skulle forkortes,
1 elektrisk golfvogn,
1 ophæng til et maleri,
1 personvægt,
1 ur,
1 fakkellampe,
1 armbånd,
1 støvsuger,
1 vækkeur,
1 symaskine,
1 solsikkesnor som blev til et solsikkearmbånd,
1 par shorts,
1 kaffemaskine.
Det var en af de aftener, hvor alt blev fixet. 👍👍👍

OBS: I ÅR FALDER SANKT HANS PÅ EN TIRSDAG, HVOR DER NORMALT VILLE VÆRE REPAIR CAFÉ. MEN DER ER FOLK SIKKERT TIL BÅL, PØLSER OG TALER.
DERFOR ER DER KUN 2 GANGE TILBAGE INDEN SOMMERFERIEN.
NÆSTE GANG ER DEN 26. MAJ 2026 FRA 17.00 TIL 18.30.

Hjælp fra Repair Café til Stafet For Livet, som samler på lyskæder af alle slags, fordi der skal hygges ekstra meget ved...
28/04/2026

Hjælp fra Repair Café til Stafet For Livet, som samler på lyskæder af alle slags, fordi der skal hygges ekstra meget ved den kommende Stafet i september. Den første kasse (SFL kan bruge mange flere) blev tjekket igennem, det meste virkede og noget blev repareret.

Derudover fixede vi en hårtørrer, 2 armbånd, en skruemaskine, en kjole, et par bukser, en taske, en halskæde, en mixer, 2 vækkeur.
En højtryksrenser og en Krups-hakker fik lov til at overgå til de evige jagtmarker.
Tak for de mange lækkerier og så er det jo godt når der er også tid lidt ekstrahygge.
NÆSTE GANG ER DER IGEN DEN 12. MAJ i Nygadehuset fra kl. 17.00 til 18.30 / 19.00.

UNGDOMMEN PÅ REPAIR-Café Vi havde besøg af en gruppe unge fra Statsskolen, som kom for at høre om Repair-Café og for at ...
16/04/2026

UNGDOMMEN PÅ REPAIR-Café
Vi havde besøg af en gruppe unge fra Statsskolen, som kom for at høre om Repair-Café og for at få hjælp til reparation af forskellige ting. Det blev mest hjælp til sy-opgaver og hvor deltagerne hurtig fik brugt symaskinen selv. Derudover var der også et par tekniske ting, der blev arbejdet med.
Bare spred budskabet, at man uanset alder kan besøge Repair Café hver anden tirsdag i de lige uger i Nygadehuset.

Vild sjov aften i Repair-café her til aften.Og hvad er det fedt, når nogle af de unge "kunder" er med til at skrue tinge...
14/04/2026

Vild sjov aften i Repair-café her til aften.
Og hvad er det fedt, når nogle af de unge "kunder" er med til at skrue tingene sammen igen.
Der blev nærmest grinet igennem samtidig med at vi reparerede mange forskellige ting - sammen med nogen af dem, der kom med tingene. Der blev fixet en støvsuger, 2 blendere, 1 lampe, 2 halskæde, 1 radio, 1 pynte fugl, 1 lyskæde, 1 rørmaskine, 1 brødrister, 1 symaskine, 1 håndmixer, legetøj, 1 Mastermixer, 1 symaskine, 1 par bukser og 1 jakke. Kun få ting lykkedes ikke.
Men det lykkedes at spise en del kage, som folk havde med.
NÆSTE GANG ER DEN 28. APRIL FRA KL. 17.00 i Nygadehuset.

Vi kedede os absolut ikke denne repair-aften før påske. Vi havde fingrene i en sække / værktøjsvogn, 2 rulleborde, 2 sym...
31/03/2026

Vi kedede os absolut ikke denne repair-aften før påske.
Vi havde fingrene i en sække / værktøjsvogn, 2 rulleborde, 2 symaskiner, et armbånd, sutsko, en airfryer, en kedel, et par bukser, en gryde, en støvsuger, en urrem, en elektriske kagesprøjte ....
NÆSTE GANG ER: TIRSDAG, den 14. april fra 17.00 i Nygadehuset.
Evt. ødelagte påskeharer reparerer vi sandsynligvis ikke 🤣
GOD PÅSKE TIL ALLE 🐰🐣🥚🐇

Adresse

Nygade 23a
Aabenraa
6200

Hvad er åbningstiderne?

17:00 - 19:00

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Repair Café Aabenraa sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Repair Café Aabenraa:

Del