07/06/2026
5 Haziran Dünya Çevre Günü' nün ardından...
Bu yıl Biyologlar Derneği olarak, " Kuzey Kıbrıs Kentler Forumu 2026" nın gerçekleşmesinde paydaş olarak ülke ve gelecek adına dev bir adım attık. İklim değişikliğinin gölgesindeki adamızda iklime dirençli kentlerin yaratılarak bugünün zorluklarının yarının fırsatlarına çevrilmesini amaçladık. 40 civarı akademisyen ve saha sorumlularının konuşma ve posterleriyle katkı koydu forum öncesi katılımcılara sunumların özetlerinin bulunduğu kitapçıklar takdim edildi. Tüm sunumlar ingilizce ve türkçe hazırlanacak makaleler halinde kitaplaştırılarak forumun verileri kalıcı çıktı olarak ülke geleceğine kazandırılacaktır.
Biyologlar Derneği olarak kentlerin çizeceği çerçevelerle uluslararası fonlara erişiminin kolaylaştırılmasını ve bu kapsamda COP31 Antalya ya giderken hazırlıkların hız kazamdırılması bizler için önemlidir.
Ülkemizde parçalı çeşilde sürdürülen iklim değişikliği çalışmalarını uzun bir süredir yakından takip ediyoruz. Canlı ilişkileri ile ilgili aldığımız kapsamlı ve muazzam eğitimin multidisipliner yaklaşımla kurgulanacak tüm çalışmalarda tüm meslekler arasında bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da köprü sağlayacağı açıktır. Tek bir meslek grubunun üstlenemeyeceği bu önemli başlıkta bizler rolümüzü oynamaya hazır olduğumuzu meslektaşlarımızın çalışmalarıyla da gösteriyoruz. Ülke tek, amaç tek, gelecek ise bizi karşılayacak tek gerçektir ...
Dernek yönetim kurulu olarak bu etkinlikte konuşma ve posterleriyle katılım sağlayan başta üyelerimize ve tüm konuşmacılara ve katkı koyan herkese teşekkür ederiz.
Not: Yakın Doğu Üniversitesi tarafından yapılan Kuzey Kıbrıs Kentler Forumu 2026 kaydına youtube üzerinden erişebilirsiniz.
COP31 SürdürülebilirGelecek KuzeyKıbrıs