Entitats i veïns del barri Sant Antoni vam iniciar al 2012 un procés on la mobilització ciutadana va fixar la seva atenció i reivindicació en la remodelació programada de l’edifici abandonat de l’antiga ONCE, per tal d’establir-hi un equipament de gestió ciutadana i comunitària que no fos dirigit des d’una administració o empresa interposada, sinó administrat des de la deliberació i decisió veïnal
. Per a fer possible i viable aquest propòsit hem creat la Federació d’Entitats del barri de Sant Antoni, on ens agrupem entitats, col·lectius, veïns per construir i anar construint aquest projecte de barri. Així doncs, en una part d’aquest edifici hem creat i estem creant un projecte ambiciós on hi tenen cabuda iniciatives educatives, de veïnatge i artístiques.