28/05/2026
🔸Wat heb je zelf ooit al tweedehands gekocht?
"De volledige inboedel voor mijn kot in Brussel, kocht ik in de Kringwinkel. Een paar van die spullen gingen nadien opnieuw naar de Kringwinkel. Zo is de cirkel toch echt mooi rond? 🙂
Een aantal dingetjes heb ik nog steeds. Zoals een vintage mok van De Smurfen, leuk bestek een paar borden. Vooral mijn mokkencollectie heb ik door de jaren heen flink uitgebreid. Mijn lievelings koffiemok om uit te drinken, is er eentje van Minnie Mouse!
Ik drink en eet echt met mijn ogen. Een maaltijd op een mooi vintage bordje smaakt toch gewoon véél beter? 🙂
Ik koop ook steeds vaker kledij tweedehands. Mijn favoriete jurkje is tweedehands en gaat mee op elke citytrip. En ook voor leuke sjaaltjes heb ik een enorm zwak."
🔸 Ben je zelf al eens iets gaan brengen?
"Naast de inboedel van mijn kot die opnieuw naar de Kringwinkel ging, heb ik bij elke verhuis al weleens iets gebracht. Een bed, een bureau, een lamp."
🔸 Waarom koop je graag tweedehands?
"Het is fijn om te weten dat spullen waar je zelf geen plaats meer voor hebt, een leuke tweede thuis zullen krijgen. Als ik soms kleine spulletjes niet meer nodig heb, vraag ik ook regelmatig aan vrienden of buren of ze graag iets willen. Iets wat bij jou in de weg staat of ligt, kan een pronkstuk in een ander huis, of in een andere kleerkast worden.