05/01/2026
📖+🚲=❤️
Ook wij wensen dat de bib in Noorderwijk open blijft.
De sluiting verhoogt de drempel om te lezen én de drempel om de fiets te gebruiken. Voor veel mensen is de afstand naar de hoofdbibliotheek in Herentals immers te groot om even met de fiets, laat staan te voet, te overbruggen, zeker voor jonge kinderen of oudere mensen. Ongelijkheid in de toegang tot informatie en cultuur wordt zo in de hand gewerkt.
De petitie van de actiegroep tekenen kan hier:
Het stadsbestuur van Herentals wil -om budgettaire redenen- de bibliotheek van Noorderwijk sluiten. Wij vinden het om zeer veel verschillende redenen belangrijk dat de bibliotheek open en toegankelijk blijft voor alle inwoners van Noorderwijk, Morkhoven en daarbuiten.