De Karrekol

De Karrekol Een (te)huis voor 25 bewoners met een meervoudige beperking te Drongen.

We zijn ondertussen al een aantal keer gaan zwemmen naar Merelbeke in een klein groepje. We vonden het altijd heel pleza...
10/06/2026

We zijn ondertussen al een aantal keer gaan zwemmen naar Merelbeke in een klein groepje. We vonden het altijd heel plezant! πŸ’¦πŸŠβ€β™€οΈ

Alsook hebben we het zwembad in de Karrekol opgezet waar we al heerlijk van genoten hebben tijdens het warme weer! 🌞

Op maandag 18 mei gingen we met groep 2 naar centerparcs! We beleefden er een heerlijke week. We gingen zwemmen, bbqen, ...
27/05/2026

Op maandag 18 mei gingen we met groep 2 naar centerparcs! We beleefden er een heerlijke week. We gingen zwemmen, bbqen, muziekquiz, bootje varen,veel gegeten (dankzij Bram), gedronken, gelachen....
Moe maar voldaan keerden we vrijdag terug naar de karrekol. Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Bedankt aan alle begeleiders die mee waren!

Hallo iedereen! Zoals jullie misschien wel weten (of niet) gaan wij om de 2 jaar met een groepje bewoners en begeleiding...
13/05/2026

Hallo iedereen!

Zoals jullie misschien wel weten (of niet) gaan wij om de 2 jaar met een groepje bewoners en begeleiding naar Center Parcs. Dit jaar was het weer zover en mocht de eerste groep op 4 mei vertrekken richting Limburg.

De eerste dag hebben we lang in de auto gezeten. Toen we aankwamen hebben we lekkere zelfgemaakte spaghetti gegeten, mmmm. 🚌🍝

De tweede dag hebben we een mooie wandeling gedaan naar de brug in Terhills, in de avond aten we gezellig samen bbq in het avondzonnetje en dronken we iets.πŸ₯‚

De derde dag trokken we naar een shopping center om onszelf eens goed te laten te laten gaan. We dronken daar een koffietje en in de avond deden we kaas-en wijn avond. Als activiteit had de begeleiding een quiz voorbereid. We hebben veel gelachen en plezier gemaakt. β˜•οΈπŸ§€πŸ·

De voorlaatste dag zijn we terug op wandel gegaan naar de brug. Enkele van de bewoners zijn dan gezellig met een bootje gaan varen, wat een avontuur! De bewoners die in het huisje bleven verwenden zichzelf met gezichtsmaskertjes en een heerlijke manicure. In de avond zijn we allemaal samen gaan eten om deze fantastische week af te sluiten. β›΅οΈπŸ§˜β€β™€οΈ

Helaas was de laatste dag al aangebroken 😒. We zijn in de ochtend nog een lekker ontbijt gaan nemen in het restaurant, en vertrokken daarna weer richting De Karrekol. 🍎🍳πŸ₯ž

Het was een super super leuke week waar we zalige herinneringen aan overhouden! Bedankt aan de begeleiding om deze week zo goed voor ons te zorgen!! πŸ©·β€οΈπŸ§‘πŸ’›πŸ’šπŸ©΅πŸ’™πŸ’œ

Ben jij een meerderjarige persoon met een meervoudige beperking en zoek je een warme plek waar je helemaal jezelf kan zi...
07/05/2026

Ben jij een meerderjarige persoon met een meervoudige beperking en zoek je een warme plek waar je helemaal jezelf kan zijn? Een omgeving waar je ondersteuning krijgt, nieuwe mensen leert kennen en samenwoont met mensen die jou begrijpen? πŸ’›

Bij De Karrekol kijken we samen met jou naar wat jij nodig hebt en wat bij jou past. We helpen je verder groeien, nieuwe vaardigheden ontwikkelen en bouwen samen aan een fijne toekomst in een veilige en huiselijke omgeving.

Denk jij dat De Karrekol iets voor jou kan betekenen, of ken je iemand voor wie dit interessant kan zijn? Neem dan gerust contact met ons op via πŸ“© [email protected]

Wij hebben al enorm genoten van het prachtige weer! We gingen al veel wandelen in de Vinderhoutse bossen, buiten koffie ...
29/04/2026

Wij hebben al enorm genoten van het prachtige weer! We gingen al veel wandelen in de Vinderhoutse bossen, buiten koffie gedronken en lekker gebruind.

Ook mochten we met een groepje naar Pommelien Thijs. We waren enorm onder de indruk van haar prachtige show! Voor herhaling vatbaar :)

We hebben zin in de zomer en nog meer zon! 🌞🌻🌺

Lieve Claude,Ook al mochten we je maar zo kort kennen, toch hadden we je al helemaal in ons hart gesloten. Je hebt een b...
14/04/2026

Lieve Claude,

Ook al mochten we je maar zo kort kennen, toch hadden we je al helemaal in ons hart gesloten. Je hebt een blijvende indruk achtergelaten.

We zullen je missen.
Veel sterkte aan de familie van Claude in deze moeilijke tijd 🀍

🌸 Lentetintelingen in De Karrekol! 🌸Kom samen met ons de lente vieren op zaterdag 28 maart 2026! πŸŒΌπŸ•‘ Van 14u tot 18uπŸ“ Bee...
24/03/2026

🌸 Lentetintelingen in De Karrekol! 🌸

Kom samen met ons de lente vieren op zaterdag 28 maart 2026! 🌼

πŸ•‘ Van 14u tot 18u
πŸ“ Beekstraat 27, 9031 Drongen

Wat mag je verwachten?
🍰 Heerlijk taartenbuffet
πŸ›οΈ Verkoop van zelfgemaakte spulletjes
🎈 Leuke kinderanimatie
🍹 Bar voor een drankje

Iedereen is van harte welkom!
Breng je familie, vrienden en buren mee en geniet van een gezellige namiddag vol sfeer en lekkers πŸ’›

Tot dan!

🌸 OPROEP VOOR VRIJWILLIGERS– Lentetintelingen (28 maart) 🌸Voor onze Lentetintelingen op 28 maart zijn we op zoek naar en...
10/03/2026

🌸 OPROEP VOOR VRIJWILLIGERS– Lentetintelingen (28 maart) 🌸

Voor onze Lentetintelingen op 28 maart zijn we op zoek naar enkele helpende handen van 14u tot en met 18u.

We kunnen hulp gebruiken bij o.a.:

opdienen

opruimen

drankjes bestellen

en kleine praktische taken

Alle hulp, groot of klein, zou een super grote hulp zijn om er samen een fijne namiddag van te maken!

πŸ‘‰ Heb je zin om te helpen? Stuur gerust een berichtje!

Sommige mensen verdienen gewoon een extra duwtje in de rug. πŸ’™Kenneth is al jarenlang vrijwilliger in het asiel. Zijn bep...
10/03/2026

Sommige mensen verdienen gewoon een extra duwtje in de rug. πŸ’™

Kenneth is al jarenlang vrijwilliger in het asiel. Zijn beperking houdt hem niet tegen, integendeel. Hij staat er altijd klaar om nieuwe vrijwilligers te helpen en om te wandelen met honden die net dat beetje extra structuur nodig hebben. 🐾

Dit jaar gaat hij een enorme uitdaging aan: Kenneth loopt een volledige marathon ten voordele van het dierenasiel Gent! πŸƒβ€β™‚οΈ

We vinden het echt bewonderenswaardig. Daarom willen we hem graag een hart onder de riem steken.

Wil jij dat ook doen? Met een kleine donatie steun je niet alleen de dieren, maar geef je Kenneth ook extra motivatie om al die kilometers te blijven lopen. πŸ’–

Elke bijdrage – groot of klein – maakt een verschil.

WeGlow Fundraising Platform

Beste vrienden van De Karrekol, Ook dit jaar vieren we terug de lente! Met veel plezier nodigen wij jullie uit op onze L...
04/03/2026

Beste vrienden van De Karrekol,

Ook dit jaar vieren we terug de lente!

Met veel plezier nodigen wij jullie uit op onze Lentetintelingen.

Op zaterdag 28 maart 2026 vanaf 14u zetten we de deueren wagenwijd open. Kom gezellig snuisteren tussen onze zelfgemaakte kaarsen en unieke creatieve werkjes. Laat je verrassen door al het moois dat met zorg en liefde werd gemaakt.

Zin in een pauze? Geniet van een heerlijke kop koffie met een stukje gebak, en vooral van een warme babbel in fijn gezelschap.

Ook aan de allerkleinsten is gedacht: er wordt opnieuw leuke animatie voorzien, zodat ook zij een fantastische namiddag beleven.

We kijken ernaar uit om samen met jullie de lente in te zetten.

Hopelijk tot dan!!

Adres

Beekstraat 27
Drongen
9031

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer De Karrekol nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen