Eupen, bijnaam de Panda's en de enige profclub uit de Oostkantons willen een vaste waarde worden in eerste klasse A en hier willen wij (de fans) als 12de man een handje bij helpen door onze club zoveel mogelijk aan te moedigen in ons eigen Kerhwegstadion!! Eupen door winst in de eindronde in 2de klasse voor het eerst sinds hun bestaan de promotie vieren naar 1ste klasse (nu 1A) Hell yeah!! Jammer
genoeg wisten we ons maar 1 jaar te handhaven en moest K.A.S. Eupen na winst in de play downs tegen Charleroi, maar spijtig genoeg een laatste stek in de daaropvolgende eindronde met de 2de klassers het seizoen 2011-2012 terug starten in de 2de klasse. In datzelfde jaar moest K.A.S. Eupen zich "tevreden stellen" met een 2de plaats achter Waasland-Beveren in de eindronde. Het seizoen 2012-2013 was niet het leukste jaar voor de Eupenfan met een 8ste plaats. Een grijs seizoen, zeker nadat we 2 jaar eerder op de Anderlecht en Club Brugge velden nog mochten aantreden. Een seizoen om snel te vergeten. Fingers crossed for the next one! Het seizoen 2013-2014, met toenmalige sterkhouders Jonas Deumeland, Christian Kabasele (ex Racing Genk, nu Watford FC), Nils Schouterden (17 goals) en Michaël Lallemand (18 goals) werd zeer goed gestart door Eupen, net zoals we nu nog steeds bekend staan, met zeer attractief en aanvallend voetbal. We speelden een sterk seizoen maar wisten opnieuw net geen kampioen te spelen en werden opnieuw gedwongen het af te maken in de eindronde. Op de laatste speeldag namen we het op tegen OHL. Het was simpel: winst en 1ste klasse was opnieuw een feit! Helaas... OHL snoepte punten af en zo wist Moeskroen-Peruwelz (5de in de reguliere competitie trouwens) dat hun slotmatch won tegen STVV het laatste promotieticket te bemachtigen.
2014-2015: Same old story... No words for this! Het lukte ons niet om kampioen te worden maar we eindigde voor maar liefst de 3de keer in 4 seizoenen opnieuw op plaats 2 in de eindronde. STVV was dit jaar de oververdiende kampioen.
2015-2016: Ook dit jaar leek het uit te draaien op een fiasco! Alles werd beslist op de laatste speeldag (opnieuw). Eupen eindigde 2de met evenveel punten als Antwerp FC, maar niemand hield nog rekening met de 3de in de stand: White Star Bruxelles. Zei wonnen hun laatste wedstrijd en sprongen naar de 1ste stek maar kregen uiteindelijk geen licentie voor 1ste klasse. EUPEN promoveert na 5 seizoenen terug naar 1STE KLASSE!! (1A)
Na een sterk seizoen van onze Panda's in 2016-2017 met oa een halve finale plaats in de beker van België, willen we er alles aan doen om te laten zien dat Eupen geen ééndagsvlieg is en willen we ons handhaven in de top van België!! Seizoen 2017-2018 zou een knotsgek jaar worden. Eupen start rampzalig aan het seizoen en stond begin november op de laatste stek in de stand. De club zette Jordi Condom dan ook op straat en werd vervangen door niemand minder dan Claude Makelele (ex speler van oa Real Madrid, Chelsea en PSG). Hij moest Eupen terug op de rails zetten. Uiteindelijk bleef Eupen het zeer moeilijk hebben een heel seizoen lang. Op de voorlaatste speeldag namelijk staan zowel KV Mechelen als Eupen op de laatste plaats in de ranking. KV Mechelen heeft weliswaar een doelsaldo van +1 t.o.v. KV Mechelen nam het op tegen Waasland Beveren terwijl Eupen in eigen huis Moeskroen moest kloppen. Beiden wedstrijden werden gelijktijdig gespeeld en KV Mechelen stond in minuut 57 op 2-0 voorsprong. Dit wilde zeggen dat Eupen nog VIER maal moest scoren in hun wedstrijd. Onbegonnen werk. Maar... Toyokawa, Luis Garcia en opnieuw Toyokawa wisten de 1-0, 2-0 en 3-0 te scoren op 8 minuten met nog 10 minuten op de klok. Mechelen wist in hun wedstrijd niet meer te scoren en Toyokawa liet in minuut 89 de netten in Eupen een 4de keer trillen! ONWAARSCHIJNLIJK maar nipter kon het niet zijn. Toyo was onze held en we bleven in eerste! In het seizoen 2018-2019 kwam Eupen in geen enkel geval in de problemen om de degradatiestrijd ondanks een 0 op 12 na hun eerste 4 wedstrijden. Ook omdat Lokeren een zeer slecht seizoen draaide en uiteindelijk zou degraderen. Maar een slecht Eupen jaar was het zeker niet. Claude Makelele start het seizoen 2019-2020 alvast niet meer als hoofdcoach van Eupen maar zal worden vervangen door Benat San José. Eupen is ambitieus en haalt in dit seizoen versterkingen met veel bundesliga, premier league en la liga ervaring met oa Jordi Amat (+ 120 la liga en + 50 Premier league wedstrijden), Andreas Beck ( bijna 300 bundesliga wedstrijden en CL ervaring), Smail Prevljak ( Red Bull Salzburg) en Jon Bautista (meer dan 50 wedstrijden bij Real Sociedad). Een topjaar zou het alvast zeker niet worden maar Eupen redt zich wel opnieuw met een 13de plaats, 10 punten voor op de laatste in de stand Waasland Beveren. Geen playoffs dit seizoen en ook de competitie werd stilgelegd na 29 speeldagen door het coronavirus. Alleszinds, Volgend jaar is Eupen weer van de partij in 1A en dit zal dan al het VIJFDE seizoen in de hoogste afdeling zijn! In seizoen 2020-2021 wil Eupen hoger mikken! Met nog extra versterkingen met oa Adriano Correira (Barcelona, Sevilla, en meer dan 50 Champions league wedstrijden), Senna Miangue (Inter, Cagliari), Benoit Poulain ( ex Club Brugge), Edo Kayembe (ex Anderlecht) en Julien Ngoy ( Stoke city, Grasshoppers Zürich). In dit seizoen komt Eupen amper in gevaar voor degradatie en werden ze 12de uit 18 teams met toch wel 43 punten. Het hoogste aantal ooit in de 1ste divisie. Als we zeggen dat Eupen de halve finale haalde in de cup en we na 10 speeldagen bovenaan het klassement stonden zou je denken dat we een topseizoen hadden. Helaas,...
Seizoen 2021-2022 begon goed met gelijke spelen tegen Club Brugge en Anderlecht. Vanaf de 3de speeldag kon Eupen 6 van hun 8 matchen winnen en stonden we dus op plaats 1!! Onze 11de wedstrijd verloren we van AA Gent en vanaf toen ging het van kwaad naar erger. Eupen won amper nog een wedstrijd dit seizoen en we wisten ons maar nipt te redden. De finale van de cup hadden we dan weer wel bijna behaald, maar ook dat mocht dus niet zijn, mede door een onbegrijpelijke penalty die Anderlecht kreeg in minuut 95 in de heenmatch. Maar we hadden ons toch net gered en gaan zo naar ons 7de seizoen in de 1ste divisie!