Gemlik Burada

Gemlik Burada Gemlik Gemlik Yaşam

26/04/2026

GEMLİK’TE “SATRANÇTA İLK ADIM” ETKİNLİĞİ YOĞUN İLGİ GÖRDÜ

Gemlik Kent Konseyi tarafından düzenlenen “Satrançta İlk Adım” etkinliği, beklenenin üzerinde bir katılımla Gemlik İskele Meydanı’nda gerçekleştirildi. Gemlik Kent Konseyi Gençlik Meclisi ve Spor Komisyonu’nun, Gemlik Belediyesi ve Radikal Vip Eğitim Kurumları iş birliğiyle hayata geçirdiği etkinlikte çocuklar satrançla tanışma fırsatı buldu.

Gemlik Belediyespor Satranç Kulübü antrenörlerinin eşliğinde düzenlenen programda, çocuklara satrancın temel kuralları öğretilirken aynı zamanda mini turnuvalar da gerçekleştirildi. Turnuva sonunda dereceye giren çocuklara ödülleri Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren tarafından takdim edildi.

Gemlik Kent Konseyi Başkanı Sedat Akkuş, etkinliğe ilişkin yaptığı açıklamada katılımın beklentilerin çok üzerinde olduğunu belirterek, “Gençlerin satranca olan ilgisini görmek bizleri son derece mutlu etti. Amacımız çocuklarımızın zihinsel gelişimine katkı sağlamak ve satrancı sevdirmekti. Bu hedefimize ulaştığımızı görmek gurur verici. Bizleri yalnız bırakmayan Belediye Başkanımız Sayın Şükrü Deviren’e ve satranç takımlarının temininde destek olan Radikal Vip Eğitim Kurumlarına teşekkür ediyorum” dedi.

Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren ise çocukların gelişimine yönelik her türlü projeye destek verdiklerini vurgulayarak, 23 Nisan'da İskele Meydanı ve Bölge Parkı'nda bayram coşkusunu birlikte yaşadık. Ayrıca Kadın ve Çocuk Dayanışma Merkezimizdeki atölyeler ve Teknoloji Tasarım Evimizdeki robotik kodlama ile ahşap montaj etkinlikleriyle çocuklarımızla buluşmayı sürdürüyoruz. “Çocuklarımızın analitik düşünme, problem çözme ve stratejik bakış açısı kazanmasını sağlayan bu tür etkinlikleri çok önemsiyoruz. Bu anlamlı organizasyon için paydaşlarımız Gemlik Kent Konseyi’ne ve Radikal Vip Eğitim Kurumlarına teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

Radikal Vip Eğitim Kurumları Müdürü Ülkü Gayretli de kurum olarak yalnızca akademik alanda değil, sosyal sorumluluk programlarında da var olacağız bu bağlamda Gemlik Kent Konseyine çok teşekkür ederiz dedi

GEMLİK KENT KONSEYİ 23 NİSAN’DA ÇOCUKLARI UNUTMADIGemlik Kent Konseyi, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsam...
23/04/2026

GEMLİK KENT KONSEYİ 23 NİSAN’DA ÇOCUKLARI UNUTMADI

Gemlik Kent Konseyi, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında gerçekleştirdiği anlamlı etkinlikle çocukların bayram coşkusuna ortak oldu. Gemlik Kent Konseyi Çocuk Meclisi tarafından düzenlenen atölye çalışmasında, çocuklar kendi elleriyle 23 Nisan’a özel anahtarlıklar üretti. Hazırlanan yüzlerce anahtarlık ile 23 Nisan temalı şişme balonlar, Gemlik Belediyesi tarafından İskele Meydanı’nda kurulan alanında çocuklara dağıtıldı. Renkli görüntülere sahne olan etkinlikte, çocukların mutluluğu yüzlerinden okundu.

Gemlik Kent Konseyi Başkanı Sedat Akkuş, etkinliğe ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Çocuk Meclisimizin kıymetli üyelerinin, kendi yaşıtlarına hediye hazırlaması, etkinlik çadırımızı Atatürk ve Türk bayraklarıyla süslemesi bizler için son derece anlamlıydı. 23 Nisan, sadece bir bayram değil; milli egemenliğimizin ve geleceğimizin teminatı olan çocuklarımıza duyduğumuz güvenin en güçlü ifadesidir. Bu bilinçle yetişen çocuklarımızın, milli bayramlarımızın ruhunu yaşatacak olması en büyük gurur kaynağımızdır.”

Gemlik Kent Konseyi Çocuk Meclisi Başkanı Özge Yıldız ise yaptığı konuşmada, bu özel günün kendileri için taşıdığı öneme dikkat çekerek şunları söyledi: “23 Nisan bizim bayramımız. Bu bayramda sadece eğlenmek değil, aynı zamanda paylaşmayı ve birlikte üretmeyi de öğreniyoruz. Arkadaşlarımız için hazırladığımız küçük hediyelerle onların yüzünde bir tebessüm oluşturabilmek bizi çok mutlu etti. Atatürk’ün biz çocuklara armağan ettiği bu güzel bayramı her zaman coşkuyla kutlamaya devam edeceğiz.”

Gemlik Kent Konseyi’nin düzenlediği etkinlik, hem üretmenin hem de paylaşmanın önemini bir kez daha ortaya koyarken, 23 Nisan’ın birlik ve beraberlik ruhunu da güçlü şekilde yansıttı.

GEMLİK KENT KONSEYİ’NDEN SAHİL GÜVENLİĞİNE ÖNCELİK: ÜÇ TEKERLEKLİ ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN DÜZENLEME TALEBİGemlik Kent Ko...
14/04/2026

GEMLİK KENT KONSEYİ’NDEN SAHİL GÜVENLİĞİNE ÖNCELİK: ÜÇ TEKERLEKLİ ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN DÜZENLEME TALEBİ

Gemlik Kent Konseyi, ilçe genelinde vatandaşların yaşam kalitesini artırmaya yönelik tespit ettiği sorunları Gemlik Belediye Meclisi’ne taşımaya devam ediyor. Nisan ayı meclis toplantısında sunulan önergeler arasında, sahil yürüyüş yollarındaki güvenlik sorunu öne çıktı.

Gemlik Kent Konsey tarafından verilen önergede; sahil bandında plakasız, denetimsiz ve çoğu zaman yüksek hızla kullanılan elektrikli üç tekerlekli araçlar başta olmak üzere benzer ulaşım araçlarının yayalar için ciddi risk oluşturduğu vurgulandı. Özellikle çocuklar, yaşlılar ve ailelerin yoğun olarak kullandığı bu alanlarda kontrolsüz araç kullanımının hem can güvenliğini tehlikeye attığı hem de kamusal alan düzenini bozduğu ifade edildi.
Bu kapsamda, sahil yaya yollarında elektrikli araç kullanımının belirli kurallara bağlanması, denetimlerin artırılması ve gerekli görülmesi halinde yaz aylarında kısıtlama ya da yasaklama getirilmesi talep edildi.

Öte yandan Gemlik Kent Konseyi, ulaşım konusunda da vatandaşlardan gelen talepleri meclis gündemine taşıdı. Narlı, Karacaali ve Kumla mahallelerinden sabah saatlerinde hareket eden belediye otobüslerinin Devlet Hastanesi’ne doğrudan ulaştıktan sonra şehir merkezine devam etmesi yönünde önerge sunuldu. Bu düzenlemenin özellikle yaşlılar ve çocuklu aileler için hastaneye erişimi kolaylaştıracağı belirtildi.

Gemlik Kent Konseyi ayrıca daha önce de; engelli bireylerin ulaşımda karşılaştığı sorunların tespiti, Umurbey’de stadyum yolu üzerindeki üç yol ağzına kavşak yapılması, okullara spor ekipmanı desteği sağlanması, sahil bandına çocuk parkları kazandırılması ve BUSKİ ile Devlet Hastanesi arasında kaldırımsız alana yaya yolu yapılması gibi birçok konuyu önerge olarak meclis gündemine taşımıştı.

Kent Konseyi yetkilileri, ilçede yaşayan vatandaşların ihtiyaç ve beklentilerini ilgili kurumlara iletmeye devam edeceklerini belirtti.
Gemlik Kent Konseyi

02/04/2026

GEMLİK'TE ANLAMLI GECE: BURSA'NIN FETHİNİN 700 YILI KUTLANACAK

Gemlik Dağ-Der Şubesi tarafından, Bursa’nın fethinin 700. yıl dönümü kapsamında “Kültür ve Dayanışma Gecesi” düzenleniyor.

5 Nisan Pazar günü saat 20.00’de Cemil Meriç Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilecek program öncesinde, saat 18.30’da İskele Meydanı’ndan davul-zurna eşliğinde kortej yürüyüşü ile etkinlik alanına geçilecek.

Dağ-Der Gemlik Şube Başkanı Halil Malkoç’un öncülüğünde hazırlanan programın sunuculuğunu Zeynep Akın üstlenecek. Gece boyunca Dağ-Der Gemlik Şubesi erkek folklor ekibi sahne alırken, Soner Kaymak ve Yasin Üner de müzik performanslarıyla katılımcılara keyifli anlar yaşatacak.

Programda ayrıca Sait Turunç tarafından yöre tarihine ilişkin bir söyleşi gerçekleştirilecek. Kadın halk oyunları ekibinin gösterileri, çocukların yöreye dair şiir dinletileri ve çeşitli çekilişler de gecenin dikkat çeken bölümleri arasında yer alacak. Etkinlik, müzik programı ile devam edecek.
Gemliklilerin yoğun katılım göstermesi beklenen gece, hem kültürel değerlerin yaşatılmasına hem de dayanışmanın güçlenmesine katkı sunacak.

ATATEPE SOSYAL TESİSİ YENİLENEN YÜZÜYLE HİZMETE GİRDİ - Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in Ramazan Bayr...
01/04/2026

ATATEPE SOSYAL TESİSİ YENİLENEN YÜZÜYLE HİZMETE GİRDİ

- Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in Ramazan Bayramı sonrasında hizmete açılacağını duyurduğu BURFAŞ’ın Gemlik’te bulunan Atatepe Sosyal Tesisi, yenilenen yüzüyle kapılarını açtı. Kapasitesi artırılan ve modernize edilen tesis, uygun fiyatı ve kaliteden taviz vermeyen anlayışıyla vatandaşlara hizmet etmeye başladı.

BURFAŞ Atatepe Sosyal Tesisi’ni kapsamlı bir yenileme sürecinden geçiren Bursa Büyükşehir Belediyesi, yenilikçi mimarisi, genişleyen kullanım alanları, güçlenen hizmet altyapısı ve yenilenen konseptiyle tesisi vatandaşların kullanımına sundu.

DENİZ MANZARALI SOSYAL TESİS
Yapılan çalışmalar sonucunda tesisin altyapı ve mekanik dönüşümü tamamlanarak kapasitesi artırıldı. Restoran 310 kişi, B Kafe 290 kişi ve toplantı salonu 55 kişi olmak üzere tesisin toplam kapasitesi 655 kişiye çıkartıldı. Üretim kapasitesi de artırılan Atatepe Sosyal Tesisleri, olası bir doğal afet durumunda Gemliklilerin mutfak ve stok ihtiyaçlarını karşılayabilecek şekilde düzenlendi. Bu kapsamda anlık 10 kişiye yemek çıkartacak ve lojistik destek sağlayacak şekilde planlandı. Otopark düzenlemesi, elektrikli şarj istasyonu, çevre düzenlemesi ve modern çocuk oyun alanıyla birlikte tesis, geniş kapsamlı hizmet sunmaya başladı.

BURFAŞ Genel Müdür Yardımcısı Çağrı Ekici, tesisin kapasite artışı sağlanarak vatandaşa hizmet vermeye başladığını dile getirdi. Konsepti ihtiyaçlara uygun, modern ve konforlu bir anlayışla yeniden tasarladıklarını anlatan Ekici, Bursalıların gönül rahatlığıyla gelerek kaliteli hizmete uygun fiyatlarla ulaşabilecekleri bir yaşam alanı oluşturulduğunu belirtti.
BURFAŞ Genel Müdür Yardımcısı Ertan Yatci ise Bursa Büyükşehir Başkanı Mustafa Bozbey’in talimatlarıyla açılan sosyal tesisin Gemlik ve Bursa’ya hayırlı olmasını diledi.

GEMLİK’TE SU TASARRUFUNA DİKKAT ÇEKEN “SUYUN DOĞADAN ÇEŞMEYE YOLCULUĞU” ETKİNLİĞİGemlik Kent Konseyi, Gemlik BUSKİ Şube ...
23/03/2026

GEMLİK’TE SU TASARRUFUNA DİKKAT ÇEKEN “SUYUN DOĞADAN ÇEŞMEYE YOLCULUĞU” ETKİNLİĞİ

Gemlik Kent Konseyi, Gemlik BUSKİ Şube Müdürlüğü iş birliğiyle “Dünya Su Günü” kapsamında anlamlı bir farkındalık etkinliğine imza attı. Şehit Mehmet Güngör Ortaokulu 7/C sınıfı öğretmeni Fahriye Karaca ve öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilen programda, öğrenciler Büyükkumla Barajı, İçmesuyu Arıtma Tesisi ve Küçükkumla Atık Arıtma Tesisleri’ni ziyaret etti. Öğrenciler, okul müdürü Diren Kaya tarafından uğurlandı.

Programın açılış konuşmasını yapan Gemlik Kent Konseyi Başkanı Sedat Akkuş, suyun hayati önemine dikkat çekerek öğrencilere seslendi. Akkuş, “Su, sınırsız bir kaynak değil. Her damlası çok kıymetli ve korunması gereken bir emanettir. Bugün burada sizlere suyun doğadan çeşmeye uzanan yolculuğunu anlatacağız. Yaz aylarında sıkça karşılaştığımız su kesintileri, suyun ne kadar değerli olduğunu bize bir kez daha hatırlatıyor. Bugünden sonra sizlerden öğrendiklerinizi hayatınıza uygulamanızı ve çevrenizle paylaşmanızı bekliyoruz” dedi.

Etkinliğin ikinci bölümünde konuşan BUSKİ Gemlik Şube Müdürü Furkan Arabalı, Büyükkumla Barajı hakkında bilgiler verdi. Arabalı, barajın 14 milyon metreküp su depolama kapasitesine sahip olduğunu ve günlük yaklaşık 70 bin ton su temin edildiğini belirtti. Bu yıl yağışların olumlu seyretmesiyle doluluk oranının %80 seviyelerinde olduğunu ifade eden Arabalı, barajdan elde edilen suyun arıtma süreçlerinden geçirilerek Gemlik ilçe merkezi ile birlikte tüm mahallelerine ulaştırıldığını söyledi. Suyun evlere ulaşana kadar birçok aşamadan geçtiğini anlatan Arabalı, öğrencilere tesisleri gezdirerek uygulamalı bilgiler aktardı.

Programın son bölümünde Gemlik Kent Konseyi Başkan Yardımcısı Işık Başaran Aydın, su tasarrufu konusunda öğrencilere önemli bilgiler verdi. Günlük hayatta en fazla su israfının diş fırçalama ve el yıkama sırasında yapıldığına dikkat çeken Aydın, öğrencilere diş fırçası hediye ederek suyu tasarruflu kullanma alışkanlığının küçük yaşta kazanılması gerektiğini vurguladı.

Etkinlik sonunda öğrencilere özel bir işletmede hamburger ikramı yapılırken, Gemlik Kent Konseyi tarafından çeşitli hediyeler ve sertifika da dağıtıldı. Gemlik Kent Konseyi

GEMLİK KENT KONSEYİN'DEN ÖĞRENCİLERE BİLİM VE UZAY YOLCULUĞU Gemlik Kent Konseyi, teknolojiye ilgi duyan öğrencilerin ta...
14/03/2026

GEMLİK KENT KONSEYİN'DEN ÖĞRENCİLERE BİLİM VE UZAY YOLCULUĞU

Gemlik Kent Konseyi, teknolojiye ilgi duyan öğrencilerin talebi üzerine anlamlı bir etkinliğe imza attı. 11 Eylül İlköğretim Okulu 4/A sınıfı öğretmeni Kumru Aksel ve öğrencileri, Bursa’da bulunan Gökmen Uzay Havacılık Eğitim Merkezi (GUHEM)’e götürülerek uzay ve havacılık temalı eğitici bir gezi gerçekleştirdi.

Gemlik Kent Konseyinin öğrencilerin talebi doğrultusunda düzenlediği etkinlik, Kent Konseyi Başkan Vekili Füsun Turgut Ösün ve Başkan Yardımcısı Işık Başaran Aydın’ın koordinasyonunda gerçekleştirildi. Öğrenciler GUHEM’de uzay teknolojileri, havacılık tarihi ve bilimsel çalışmalar hakkında bilgi edinirken interaktif alanlarda deneyim yaşayarak keyifli ve öğretici bir gün geçirdi. Gezi programının ardından öğrenciler için Gemlik Kent Konseyi tarafından Burger King’de yemek ikramı yapıldı. Çocukların mutluluğu ve heyecanı günün en güzel anlarından biri oldu.

MÜCADELEMİZ GELECEĞİMİZİN TEMİNATI GENÇLERİMİZ İÇİN

Gemlik Kent Konseyi Başkanı Sedat Akkuş, gerçekleştirilen etkinliğe ilişkin yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullandı:
“Gençlerimizin öğrenme arzularını desteklemek, onların bakış açılarını genişletmek ve geleceğin teknolojilerine yönelmelerini sağlamak bizim için çok önemli. Uzay ve teknoloji çağında yaşayan çocuklarımızın bu alanları yakından tanımaları için böyle bir gezi organize ettik. Çünkü gençler bizim geleceğimiz. Biz bir yandan şehrimizi korumak ve geliştirmek için mücadele ederken, diğer yandan gelecek kuşakların daha bilinçli ve donanımlı yetişmesi için çalışmaya devam ediyoruz.
Bu güzel etkinliğin gerçekleşmesine katkı sunan öğretmenimiz Kumru Aksel’e, okul müdürümüz Cüneyt Bıyıker’e ve her zaman Kent Konseyimize destek olan Gemlik İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Adnan Ulu’ya teşekkür ediyorum.”

Gemlik Kent Konseyi, gençlerin bilim, teknoloji ve eğitim alanlarında gelişimine katkı sağlayacak benzer etkinlikleri önümüzdeki süreçte de sürdürmeyi hedefliyor. hayranlar

GEMLİK KENT KONSEYİ 2. GELENEKSEL ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ ASIM KOCABIYIK KAMPÜSÜ İFTAR PROGRAMI GERÇEKLEŞTİ Gemlik Kent Kons...
13/03/2026

GEMLİK KENT KONSEYİ 2. GELENEKSEL ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ ASIM KOCABIYIK KAMPÜSÜ İFTAR PROGRAMI GERÇEKLEŞTİ

Gemlik Kent Konseyi Gençlik Meclisi tarafından, Gemlik Yardım Gönüllüleri Derneği sponsorluğunda düzenlenen 2. Geleneksel Uludağ Üniversitesi Asım Kocabıyık Kampüsü İftar Programı, yaklaşık 250 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi. Ramazan ayının birlik ve paylaşma ruhunu yansıtan programda, ailelerinden uzakta eğitim gören üniversite öğrencileri aynı sofrada buluştu.

İftar programının ardından öğrenciler Kahoot bilgi yarışması oynayarak keyifli vakit geçirdi. Samimi ve sıcak bir atmosferde geçen etkinlikte gençler hem sosyalleşme imkânı buldu hem de Ramazan’ın dayanışma ruhunu birlikte yaşadı.

GEMLİK'E EĞİTİM İÇİN GELEN ÖĞRENCİLERİMİZ BİZE EMANET

Gemlik Kent Konseyi Başkanı Sedat Akkuş, programda yaptığı açıklamada ailelerinden uzakta eğitim gören öğrencilerle bir araya gelmenin kendileri için büyük anlam taşıdığını ifade ederek şunları söyledi:
“Ramazan’ın ruhunu yansıtan böyle bir sofrada öğrencilerimizle bir arada olmak bizim için çok kıymetli. Gemlik’e eğitim için gelen gençlerimizi, onları bize emanet eden ailelerin emaneti olarak görüyoruz. Her zaman yanlarında olmaya devam edeceğiz. Bu güzel organizasyona sponsor olan Gemlik Yardım Gönüllüleri Derneği ailesine teşekkür ediyorum.”

Gemlik Kent Konseyi Gençlik Meclisi Başkanları Ethem Şeker ve Yağız Arıcan da geçen yıl başlatılan iftar buluşmasının bu yıl da devam etmesinden mutluluk duyduklarını belirterek, “Kampüs içinde öğrencileri bir araya getirmek çok kıymetli. İftarın ardından gerçekleştirdiğimiz etkinliklerle de oldukça keyifli anlar yaşadık. Gemlik ile üniversite arasındaki iş birliğini daha da güçlendirmek istiyoruz.” ifadelerini kullandı.

İftar programının sponsoru olan Gemlik Yardım Gönüllüleri Derneği Başkanı Arzu Kömürcü Çam ise, “Ailelerinden uzakta eğitim gören öğrencilerimizle Ramazan ayında aynı sofrayı paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Geleceğimizin teminatı gençlerimizle bir arada olmak bizlere gurur veriyor.” dedi.

Ramazan ayının dayanışma ve paylaşma ruhunu yansıtan etkinlik, öğrencilerin memnuniyeti ve teşekkürleriyle sona erdi.

Gemlik'te 10 yılı aşkın süredir ihtiyaç sahiplerini hayırsever ile buluşturan Gemlik Yardım Gönüllüleri Derneği bu Ramaz...
26/02/2026

Gemlik'te 10 yılı aşkın süredir ihtiyaç sahiplerini hayırsever ile buluşturan Gemlik Yardım Gönüllüleri Derneği bu Ramazanda bağışlarınızı bekliyor.

Adres: Hamidiye Mahallesi Katlı Otopark Altı

Iban : TR36 0001 2009 28000016 0001 49
Hesap Adı: Gemlik yardım gönüllüleri derneği
İletişim: 05063632216 Arzu Kömürcü-çam

19/02/2026

Address

Gemlik

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Gemlik Burada posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share