21/04/2026
Ordu ilimizin çeşitli bölgelerinin altın madenciliği sahası ilan edilmesini kabul etmiyoruz.
Ordu; eşsiz doğası, verimli toprakları, su kaynakları ve yaşam kültürüyle korunması gereken bir bütündür. Altın madenciliği faaliyetlerinin bu doğal yapıya geri dönüşü olmayan zararlar vereceği açıktır.
Bizler, doğduğumuz ve aidiyet duyduğumuz bu toprakların herhangi bir ekonomik kazanç uğruna tahrip edilmesine karşıyız. Altın madenciliği faaliyetlerine açık ve net bir şekilde karşı olduğumuzu kamuoyuna bildiriyoruz.
Toprağın üstü altından daha değerlidir. Çünkü o toprak; yaşamdır, gelecektir, çocuklarımızın emanetidir. Siyanür ile gerçekleştirilecek olan bu aramanın nesiller boyunca topraktan arınmayacağı, bu nedenle de doğduğumuz ve aidiyet duyduğumuz bu toprakları terk etmek zorunda kalacağımız gibi bir acı gerçek ile karşı karşıyayız.
Yetkilileri, Ordu’nun doğasını ve insanını koruyacak kararlar almaya davet ediyor; kamuoyunu bu konuda duyarlı olmaya çağırıyoruz.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Antalya Ordu Derneği - ANTOR