23/06/2025
I dag har vi hatt besøk av byråd for byutvikling James Stove Lorentzen om bord i « Børøysund» og deretter var det møte i Skur 28 om klubbens virksomhet, samarbeidet med de andre organisasjonene på kaia, OMK og generelt om fartøyvernet i Oslo Kommune etter regionsreformen. Det ble også drøftet mulig økonomisk støtte til drift til fartøyvern fra kommunen tilsvarende som i andre fylker( SAVOS- midler). Et kort, men vellykket og viktig møte hvor klubben med god hjelp av fartøyvernkonsulent Alexander Ytteborg, byantikvar Ellen Hole, generalsekretær I NFF Kjartan Fønstelien og vår gode « nabo» fra KNM Alta , Lars Tobiassen fikk vektlagt det viktigste budskapet - betydningen av å ta vare på vår maritime kulturhistorie, og betydningen virksomheten vi har langs Nordre Akershuskai har for Oslos befolkning og besøkende til byen, og til sist mulig økonomisk støtte til drift av våre fartøyer. Foto: NVSK, tilfeldig forbigående og Alexander Ytteborg