04/03/2026
Våren nærmer seg med stormskritt, og vi ser med glede hvor mange som allerede har meldt seg opp til Norgescupene som skal arrangeres i 2026. Pilene for norsk diskgolf ser ut til å fortsette å peke oppover nok et år.
Under følger litt informasjon om diverse Norgesmesterskap.
𝐍𝐨𝐫𝐠𝐞𝐬𝐦𝐞𝐬𝐭𝐞𝐫𝐬𝐤𝐚𝐩𝐞𝐭 𝐢 𝐝𝐢𝐬𝐤𝐠𝐨𝐥𝐟
Årets alminnelige NM vil foregå på Krokhol Disc Golf Course og Klemetsrud Diskgolfbane i slutten av juli. Det skal deles ut kongepokal for både damer og herrer, i tillegg skal det kåres Norgesmestere i mange andre klasser. Påmelding for fase 1 vil starte søndag 22. mars kl 20:00, og deretter vil det være en ny fase hver påfølgende uke til samme tidspunkt.
Foreløpig info og påmelding til NM finner du på:
http://dgscene.com/nm26
𝐍𝐨𝐫𝐠𝐞𝐬𝐦𝐞𝐬𝐭𝐞𝐫𝐬𝐤𝐚𝐩𝐞𝐭 𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐠𝐨𝐥𝐟
Pargolf-NM returnerer i august i år til Vasset Diskgolfpark og Sula, som også avholdt dette mesterskapet for tre år siden. I mellomtiden har arrangøren avholdt et EM, så erfaringen med store mesterskap er definitivt på plass. I Pargolf-NM er det kun to faser i påmeldingen, og den første begynner søndag 19. april kl 20:00
Foreløpig info og påmelding til Pargolf-NM finner du på:
http://dgscene.com/pgnm26
𝐀𝐦𝐚𝐭ø𝐫-𝐍𝐌 𝐨𝐠 𝐋𝐚𝐠-𝐍𝐌
Amatør-NM ble for første gang arrangert i 2025, og var en av fjorårets mest populære turneringer. Ørland Frisbeeklubb fikk sågar tildelt NAIF-award for årets beste nasjonale turnering, under klubbledersamlingen på høsten. Fjorårets AMNM var et prøveprosjekt, og vi vet det var et høydepunkt for mange spillere.
Likevel har det vært en del tilbakemeldinger i etterkant, og diskusjoner i forbundet, om hvordan kriterier for et slikt mesterskap bør se ut, og hvem et Amatør-NM eventuelt bør være for. Det er ønskelig at miljøet og klubbene skal være med å bestemme dette, og derfor har seksjonen besluttet å utarbeide forslag til slike kriterier, som vil bli presentert for klubbledersamlingen denne høsten. På bakgrunn av det som blir besluttet der vil vi utlyse Amatør-NM på nytt for neste år, men altså ikke avholde noe i 2026.
Vi ønsker også å se på mulighetene for å arrangere et NM for lag/klubb fra 2027. Dette har vært en stor suksess i fks Sverige i mange år, og har også fått ny aktualitet gjennom VM for lag og World Games, der Norge har stilt lag, de siste to årene. Forslag til kriterier for Lag-NM vil også presenteres for klubbledersamlingen til høsten, med ønske om å få det med på terminlisten i 2027.
NM for døve og Mixed-NM vil også arrangeres i 2026, og detaljer om dette kommer om ikke lenge.
Vi ønsker å takke alle arrangørklubber så mye for turneringene dere avholder. Dere er med å løfte årets terminliste til noe vi virkelig er stolte av
Har du spørsmål om noen av arrangementene så ta kontakt direkte med arrangør.
Tilslutt vil vi nevne at vi har byttet navnet på denne siden til NAIF Disksport, uten at det kommer til å ha noe å si for innholdet på siden fremover.