17/05/2026
Tradisjon tro inviterte speiderne alle på Myrvoll til en hyggelig start på denne flotte nasjonaldagen på Myrvoll vels venner Vellet.
Flagget ble heist kl. 08, sanger ble sunget, ord for dagen ble holdt av Kjell Magne Bondevik, to speidere leste opp speiderloven, og vi hadde felles frokost rett etterpå.
Kl. 09 stilte vi oss opp med flotte bunadsdamer i front med flaggborg, etterfulgt av Oppegård Janitsjar, speideerne og alle som hadde lyst til å bli med å gå. Vel fremme på speiderhuset var det nasjonalsangen og helt til slutt is til alle barna.
To speidere fortsatte bort til hovedtoget på Kolbotn sammen med 1. Kolbotn Speidergruppe hvor speiderne hadde flaggborgen helt i front.
Tusen takk til alle som bidro til at dette ble en bra dag og en fin måte å starte dagen på før alt av arrangement på skoler, hovedtog osv. fyller resten av dagen.
Gratulerer med dagen alle sammen!