Hedalen Løypelag

Hedalen Løypelag Løypelaget er basert på bygdefolk, grunneiere, næringsliv og hyttefolk i og rundt Hedalen. Takk til alle som støtter oss med løypebidrag. Bankkonto 6185 05 30490

Løypekjøringen går mot sluttenVi gir oss ikke helt enda, men vi reduserer kjøringen noe denne helgen.Vi planlegger å kjø...
15/04/2026

Løypekjøringen går mot slutten

Vi gir oss ikke helt enda, men vi reduserer kjøringen noe denne helgen.
Vi planlegger å kjøre de fleste maskinløypene både i sør og nord.
Scooterløypene vil ikke bli kjørt.
Følg med på Sporet ⛷️

Dette vil være siste helg med løypekjøring denne sesongen.

Løypekjørerne har allerede startet med å ta inn stikker,
Fint hvis dere også kan samle sammen stikker og sette de inntil en buske/tre.

Takk for alle bidrag og hyggelige tilbakemeldinger gjennom sesongen. 🙏 Vi gleder oss allerede til ny sesong, og planleggingen starter om ikke så lenge.😀

Bilder fra Helge, dagens løypekjøring samt bilder fra tidligere publiseringer denne sesongen

Skisesongen er ikke over.⛷️Hele løypenettet er nå kjørt opp med maskin og scooter. Det meldes om svært gode forhold i lø...
09/04/2026

Skisesongen er ikke over.⛷️
Hele løypenettet er nå kjørt opp med maskin og scooter. Det meldes om svært gode forhold i løypene, men i enkelte partier kan det være at stein og kvist stikker opp. Vær forsiktig , spesielt i nedoverbakkene.
Fint hvis dere kan rette opp stikker som ligger nede eller delvis nede. 🙏
Sjekk Sporet for oppdatert løypestatus.

Det har vært snøvær og vind idag, og det er meldt sterk vind i morgen. Løypekjørerne har derfor besluttet at det ikke bl...
05/04/2026

Det har vært snøvær og vind idag, og det er meldt sterk vind i morgen. Løypekjørerne har derfor besluttet at det ikke blir mer løypekjøring denne påsken. Hvis værforholdene tilsier det vil det bli kjørt løyper inn mot neste helg.
Vi håper alle har hatt noen flotte påskedager med fine turer både med og uten ski på beina, og skisesongen er enda ikke slutt.

Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger denne påsken både i løypene og på FB.

Etter nattens snøfall ❄️ er nå løypekjørerne i gang. Løypemaskinen er «friskmeldt» og er allerede ute i traseene i sør. ...
04/04/2026

Etter nattens snøfall ❄️ er nå løypekjørerne i gang.
Løypemaskinen er «friskmeldt» og er allerede ute i traseene i sør. Da det er varslet mye vind i dag vil traseen Surtind - Seterknatten -Småvatna ikke bli kjørt samt Slafjellrunden idag.
Scooterkjørerne kjører opp løypene i nord.
Ønsker alle en fin påskeaften med solskinn og nykjørte løyper. ⛷
Følg med på Sporet.

Idag har det vært en krevende dag for løypekjørerne da løypemaskinen fikk problemer. Scooterkjørerne tok imidlertid ansv...
03/04/2026

Idag har det vært en krevende dag for løypekjørerne da løypemaskinen fikk problemer.
Scooterkjørerne tok imidlertid ansvar og har i løpet av dagen kjørt opp maskinløypene og store deler av scootertraseene i sør og nord. Vi har et godt håp om at løypemaskinen vil være klar for kjøring i morgen.
Det er ventet snø i kveld og i natt. Løypekjørerne er klare til starte opp etter at snøfallet har gitt seg.
Følg med på Sporet⛷

Det meldes om godt besøk på Tipp idag.

03/04/2026

Oppdatering løypekjøring.
Det har dessverre oppstått tekniske problemer med løypemaskinen ved Teinvassåsen.
Det jobbes med fikse problemet men maskinen må trolig tilbake til Søbekkseter før den evt. kan starte opp igjen.
Scooterne tar nå over og kjører løyper i både nord og sør.

I dag har det kommet ca 10 cm med tildels våt snø, og det har nok føyket og fonnet seg i løypene.  Løypekjørerne  er kla...
02/04/2026

I dag har det kommet ca 10 cm med tildels våt snø, og det har nok føyket og fonnet seg i løypene.
Løypekjørerne er klare til å starte opp i morgen tidlig med å kjøre opp hele løypenettet.
Olaf, med løypemaskinen, starter tidlig (svært tidlig) med å kjøre opp løyper i nord. Roger tar etterhvert over spakene og kjører løypene i sør, (Gudbjørgrunden, fjella og Fledda.).
Scooterløypene blir også kjørt opp i morgen formiddag.

Vi har et langstrakt løypenett, godt over 12 mil, som det tar tid å rekke over, så vær tålmodig.
Følg med på Sporet hvor løypestatus oppdateres fortløpende.

Bildene er fra tidligere i påsken.

Vi har hatt noen flotte  solrike dager, og det har hvert mye folk  ute i løypene⛷. Vi har fått mange hyggelige tilbakeme...
01/04/2026

Vi har hatt noen flotte solrike dager, og det har hvert mye folk ute i løypene⛷. Vi har fått mange hyggelige tilbakemeldinger om flotte løyper og nydelige forhold. 🙏

Etter litt snøfall er hele løypenettet frisket opp både i sør og nord.
Det er meldt litt snø torsdag, og hvis det er behov vil løypene bli frisket igjen opp inn mot påskehelgen.
Vi vil oppdatere status løypekjøring etter varslet snøfall på torsdag.
Følg også med på Sporet.

Fortsatt god påske🐥

Etter en solrik start på påskeuken fikk vi i natt  litt påfyll av snø.Løypekjørerne gjør en vurdering om behov for å fri...
30/03/2026

Etter en solrik start på påskeuken fikk vi i natt litt påfyll av snø.
Løypekjørerne gjør en vurdering om behov for å friske opp løypene og gjør det når de har anledning.

Løypestikkene er viktig for løypekjørerne når si**en er dårlig. En del stikker ligger nå halveis nede etter vind og snøfall. Det er fint hvis dere kan være behjelpelig med å rette de opp når dere er ute på ski.

Løypekjøring - oppdatering:
* Løypene i sør er nå frisket opp.
* Helge med løypemaskin kjører i nord tidlig tirsdag morgen.

Påsken er rett rundt hjørnet og vi håper på noen fine dager med sol og muligheter for skigåing.Roger er allerede i gang ...
27/03/2026

Påsken er rett rundt hjørnet og vi håper på noen fine dager med sol og muligheter for skigåing.
Roger er allerede i gang med å kjøre løyper i sør med løypemaskinen.
Helge tar over stafettpinnen i morgen og kjører maskinløypene i nord.
Den største utfordringen nå er at løypene er svært harde etter netter med kuldegrader og dager med plussgrader.
For å få løst opp og satt spor kjører løypemaskinen med fres. Det må kjøres forsiktig da det flere steder er stein og stedvis bart.
Scooterkjørerne har den samme utfordringen, det er tilnærmet umulig å få satt spor. Det er varslet snø i kveld og i natt, og det kan hjelpe på. Derfor avventer de med å kjøre opp scooterløypene til i morgen.

På lørdag vil vi også preparere løyper for Høgdespretten som arrangeres på Palmesøndag. Løypelaget planlegger å være til stede under arrangementet med maskin og løypekjører, og med mulighet for å slå av en prat om løypene, kjøring, nye skilt og kart.

Med harde løyper og spor, må vi være forsiktig, spesielt i nedoverbakker.
Sporet gir deg oppdatert løypestatus.

Vi takker igjen for alle bidrag, det kommer godt med når drivstofftankene skal fylles opp
Alle bidrag kommer godt med🙏
Vipps 79630 Bankkonto 6185 0530490

Ønsker alle en riktig god påske 🐥

Se video:
https://m.facebook.com/groups/815969595790877/permalink/1912871429434016/?

Hele løypenettet blir kjørt opp inn mot helgen⛷️Løypemaskinen, med Roger bak spakene, kjører opp løypene  idag både i no...
20/03/2026

Hele løypenettet blir kjørt opp inn mot helgen⛷️
Løypemaskinen, med Roger bak spakene, kjører opp løypene idag både i nord og sør. Scooterløypa Slafjell/Hellsenningen ble kjørt opp i går, og Endreseter runden kjøres på lørdag morgen.
Følg med på Sporet.

Adresse

Hedal
3528

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Hedalen Løypelag legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Hedalen Løypelag:

Del