De Zonnebloem afdeling Spaubeek

De Zonnebloem afdeling Spaubeek De Zonnebloem is er voor mensen met een fysieke beperking voor wie dagelijkse zaken niet vanzelfsprekend zijn. Wij zijn de afdeling Spaubeek van de Zonnebloem.

Onze vrijwilligers laten zien dat er véél meer mogelijk is! Met aandacht, activiteiten, vakanties en betere mobiliteit en toegankelijkheid. Wij organiseren activiteiten en bezoekwerk voor inwoners van Spaubeek met een fysieke beperking.

Op donderdag 16 april stroomde de zaal van het BMV vol met Zonnebloemgasten voor een lezing over de schutterij.Na de kof...
19/04/2026

Op donderdag 16 april stroomde de zaal van het BMV vol met Zonnebloemgasten voor een lezing over de schutterij.
Na de koffie/thee en gebak nam Jo Ritterbeeks ons mee in de geschiedenis van schutterijen in het algemeen. Bevlogen vertelde hij over de achtergrond en het ontstaan van de schutterijen. Daarna vervolgde hij met de historie van "onze" schutterij Sint Laurentius. Ook het zilver van de schutterij, het maken van kogels, de functie van de marketensters kwam aan bod. Onze deelnemers konden voelen hoe zwaar de zilveren vogel van de koning is, ook kogels, "priskes" e.d. gingen van hand tot hand.
Het was een zeer interessante middag, die geen enkel moment verveelde en waarna men weer een beetje "wijzer" naar huis ging.

19-03-2026 paasmiddag19 maart, Sint Joep!!Toch vonden 29 deelnemers en 14 vrijwilligers van de afdeling Spaubeek hun weg...
21/03/2026

19-03-2026 paasmiddag
19 maart, Sint Joep!!
Toch vonden 29 deelnemers en 14 vrijwilligers van de afdeling Spaubeek hun weg naar BMV "Hof van Spaubeek".
Na de koffie/thee met heerlijk gebak ging een aantal mensen onder de bezielende leiding van Marie-José aan de slag. Er werd zeer geconcentreerd gevouwen en geplakt. Het resultaat, een paastak, mocht er zijn.
De mensen, die niet wilden knutselen kregen een 20 tal vragen over Spaubeek van vroeger voorgeschoteld. Dit leverde leuke gesprekstof op.
In het kader van Pasen, konden de gasten raden hoeveel paaseitjes er in de pot zaten. Het waren er 147. Een persoon had 146 ingevuld en een ander 148.
De pot werd vervolgens gebroederlijk gedeeld!!
Zeer voldaan keerde iedereen huiswaarts.

ALAAF!!Donderdag 12 februari kleurde de BMV in Spaubeek Rood-Geel-Groen. De Zonnebloem-afdeling Spaubeek vierde haar car...
13/02/2026

ALAAF!!
Donderdag 12 februari kleurde de BMV in Spaubeek Rood-Geel-Groen. De Zonnebloem-afdeling Spaubeek vierde haar carnavalsmiddag!!
Uiteraard werd er begonnen met een nonnevot met koffie/thee.
Intussen bracht Don Pedro de zaal in stemming met leuke carnavalsmuziek.
Vervolgens werden onze gasten verrast door een bezoek van een 75 tal kleuters. Ook de kleuter-prins en prinses gaven acte de presence. Speciaal voor ons hadden de kleuters een polonaise lied ingestudeerd.

Toen was het de b***t aan onze vrijwilligers, die twee leuke line-dansjes hadden ingestudeerd. Ook de gasten werden uitgedaagd om vanaf hun stoel mee te doen. De nodige voetjes gingen vervolgens van de vloer.

Na de pauze verscheen prins Danny, samen met jeugdprinses Lien en adjudant Job, en enkele leden van de raad van 11 van CV De Kwakkerte Spaubeek. Zij deelden de medailles uit aan onze nieuwe Mr. en Mrs. Carnaval: Louis Vanderbooren en Petra Huijnen.

Na nog wat polonaises ging iedereen moe maar voldaan naar huis!!

Nieuwjaarsbijeenkomst 2026Nadat de sneeuw op 8 jan. 2026 roet in het eten gegooid had, kwamen de gasten en vrijwilligers...
21/01/2026

Nieuwjaarsbijeenkomst 2026

Nadat de sneeuw op 8 jan. 2026 roet in het eten gegooid had, kwamen de gasten en vrijwilligers van de Zonnebloem, afdeling Spaubeek, op vrijdag 16 jan. 2026 bij elkaar om elkaar vooral een gezond nieuw jaar te wensen.

Lichtkoningin Lisa Pruppers zorgde met een prachtig gedicht voor een mooie opening van de middag.
"Troubadour" Sjeng Fransse bracht enkele kolderieke, maar ook actuele gedichten.
En toen was er tijd voor enkele rondjes Bingo.
Er werd zeer geconcentreerd gespeeld. Ondanks, dat de meeste prijzen aan een en dezelfde tafel vielen, gingen de gasten met een tevreden gevoel naar huis.

En is het jaar 2026 op een sfeervolle wijze van start gegaan.

Kerst 2025Het jaar 2025 loopt op zijn einde! Tijd voor een kerstbijeenkomst van de Zonnebloem, afdeling Spaubeek. Ook di...
14/12/2025

Kerst 2025
Het jaar 2025 loopt op zijn einde! Tijd voor een kerstbijeenkomst van de Zonnebloem, afdeling Spaubeek. Ook dit jaar waren overige dorpsbewoners van harte welkom.
In een prachtige, sfeervol versierde zaal werden de gasten verwelkomd met de bekende koffie/thee en lekkere zoetigheid.
De kleuters van Spaubeek hadden speciaal voor ons een drietal kerstliedjes ingestudeerd en brachten deze vol verve ten gehore. Vervolgens kon er worden geluisterd naar Paul van Loo.
Men was zeer onder de indruk, zoals onze voorzitter zei: "Je kon tijdens enkele liedjes een speld horen vallen".
Het was een sfeervolle, warme, herkenbare middag, waar iedereen volop van heeft genoten!
Tot slot werden Claudia en Patrick in het zonnetje gezet voor hun goede zorgen van het afgelopen jaar.

Donderdag 20 nov. stond er voor de gasten van de Zonnebloem een nostalgische middag op het programma.Om 14.00 u zat iede...
23/11/2025

Donderdag 20 nov. stond er voor de gasten van de Zonnebloem een nostalgische middag op het programma.
Om 14.00 u zat iedereen startklaar....
Er werd begonnen met de gebruikelijke koffie/thee, deze keer met knapkoeken.
Daarna was de b***t aan Hans Verbaarschot, een Brabantse "tonprater", die de gasten op humoristische wijze meenam naar vroeger.....
Aan de hand van verhalen over zijn jeugd, bezorgde hij de gasten een feest der herkenning.
Herinneringen werden opgehaald en genoeg gelachen.
Al met al een geslaagde middag.

De maand december is een bijzondere maand. December is een maand waar wij extra aandacht voor elkaar hebben. En zeker me...
19/11/2025

De maand december is een bijzondere maand. December is een maand waar wij extra aandacht voor elkaar hebben. En zeker met kerstmis proberen wij zoveel mogelijk samen te zijn met onze familie en vrienden.

Niet iedereen vindt het gemakkelijk om buitenshuis deel te nemen aan sociale activiteiten. De drempel is vaak hoog om dit te doen. De gemeente Beek heeft geld beschikbaar gesteld om inwoners van de gemeente die dit moeilijk vinden, proberen te bereiken en hen gratis te laten deelnemen aan een kerstactiviteit.

Als Zonnebloem zijn wij benaderd of wij dit in Spaubeek willen organiseren. En natuurlijk hebben wij meteen gezegd dat wij hieraan meewerken.

Wij stellen onze kerstviering op 11 december nu ook beschikbaar voor oudere inwoners van Spaubeek die niet of nauwelijks buiten de deur komen en die het moeilijk vinden naar een sociale activiteit te komen.

Om deze inwoners van Spaubeek te bereiken hebben wij ook uw hulp nodig. Kent u iemand die hieraan voldoet? Dan zouden wij het fijn vinden als u deze persoon vraagt of hij/zij ook naar onze kerstviering wil komen.

Om ervoor te zorgen dat wij voldoende lekkere dingen hebben, willen wij wel graag weten hoeveel extra gasten er komen. U kunt extra gasten aanmelden tot 03 december 2025 door een mail te sturen aan [email protected]. Wij sturen U dan verder informatie over de kerstviering toe.

Natuurlijk willen wij u bedanken dat u hier de moeite voor doet.

Met warme Zonnebloem groeten,

Harry Heykens
Voorzitter Zonnebloem afdeling Spaubeek

Zonnebloem-OktoberfestDonderdag 23 oktober  een winderige, regenachtige herfstdag!Toch trotseerden ruim 30 gasten van de...
23/10/2025

Zonnebloem-Oktoberfest

Donderdag 23 oktober een winderige, regenachtige herfstdag!
Toch trotseerden ruim 30 gasten van de zonnebloem weer en wind en zaten om 14.00 paraat in het BMV voor het Zonnebloem-Oktoberfest.

De eerste verrassing kwam al bij de koffie/thee: Heerlijk appelgebak met ijs en slagroom.
Vervolgens verzorgde Jac Mevissen een prachtige middag vol Duitstalige muziek. In de pauze werd iedereen getrakteerd op een lekker drankje naar keuze met zoute petzels en kaas/worst/ui-prikkers.

Ook de voetjes gingen van de vloer en de handjes in de lucht.

Iedereen was het erover eens:
Het was een GEWELDIGE middag, zeker voor herhaling vatbaar.

Ontmoetingsdag 2025Ontmoetingsdag Zonnebloem Spaubeek  vond dit jaar plaats in café de Spech. Patrick en Claudia verzorg...
19/09/2025

Ontmoetingsdag 2025
Ontmoetingsdag Zonnebloem Spaubeek vond dit jaar plaats in café de Spech. Patrick en Claudia verzorgden voor onze gasten een High Tea.
De tafels waren mooi versierd en alles werd opgediend op prachtig " vintage" servies. Dit was ter beschikking gesteld door Mariëlle Limpens.
Het leverde al meteen genoeg gespreksstof op....." dit hadden wij thuis ook..."
Harry heette vervolgens iedereen van harte welkom.
Daarna werd de broccoli/bloemkoolsoep geserveerd welke bij een ieder goed in de smaak viel.
Hierna waren kleine quiches aan de b***t en goed belegde sandwiches.
Deze waren zelfs van verse eetbare bloemen voorzien welke door diverse personen nieuwsgierig geproefd werden.
Ondertussen kreeg iedereen nog een consumptie aangeboden door Patrick en Claudia.
De middag werd afgesloten met diverse zoete, kleine hapjes.
Kortom het was een leuke opening van het seizoen en de gasten hebben genoten van alle heerlijkheden.
Bij verlaten van de zaal kreeg iedereen een door Glenn gesponsord bloemetje aangeboden.

Adres

Spaubeek

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer De Zonnebloem afdeling Spaubeek nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen