Gilde.St Joris.Nieuwkuyk

Gilde.St Joris.Nieuwkuyk Wip boom schiet vereniging

27/04/2026
Zaterdag 25 april was het zover de statiedag van het gilde.Er werd verzameld om 08.00 uur bij dorpshuis Den Bork.Vervolg...
27/04/2026

Zaterdag 25 april was het zover de statiedag van het gilde.
Er werd verzameld om 08.00 uur bij dorpshuis Den Bork.
Vervolgens in optocht naar het Hof om de koning Alex Ophorst op zijn logeer adres op te halen.
Na ontvangst met koffie en broodjes was het daarna tijd om naar de kerk te vertrekken voor de mis.
Na afloop van de mis werd er nog een vendel groet gegeven voor pastoor David Lebrun
Hierna vertrok het Gilde naar dorpshuis Den Bork voor de jaarvergadering .
Tijdens de vergadering werden er een 20 tal agenda punten
behandeld die ik niet allen zal benoemen.
Wel waren er verkiezingen van 6 nieuwe Gilde leden.
Deze nieuwe leden werden op traditionele manier door middel van bruine en witte bonen gekozen en zijn allen aangenomen.
Alex/Angelie/en Florian van Buren.
Marlene van Boesschoten /Pierre van Duffelen / Miriam Veenings.
Na de vergadering in optocht naar ons schietterrein voor het Konings schieten dat om de 2 jaar plaats vindt.
Dit was een heel gebeuren want pas na het 456e schot was het Ad van Esch die onze nieuwe koning van het Gilde is geworden.
Hieronder nog enkele foto's van de statiedag.

PS :

Op Maandag 4 mei aanstaande zal onze Koning samen met Burgemeester Willemijn van Hees een krans leggen bij de dodenherdenking op het kerkplein in Nieuwkuijk om 20.00 uur. Het Gilde zal hier ook bij aanwezig zijn.

Afgelopen Zaterdag 27 - 12 - 2025 is de laatste wedstrijd van 2025 geschoten.Deze wedstrijd werd geschoten om de titel w...
31/12/2025

Afgelopen Zaterdag 27 - 12 - 2025 is de laatste wedstrijd van 2025 geschoten.
Deze wedstrijd werd geschoten om de titel winterkoning.
Hier deden 17 schutters aan mee.
Na de schietronde bleven er 5 schutters over die een spannende af kamp ronde moesten doen.
Hier bleek Wessel Groen de beste schutter.
Hier door kreeg hij de titel van Winter koning met het bijbehorende zilveren schild uit gereikt door de hoofdman van het gilde.
Wessel nogmaals proficiat.
Verder wenst het Gilde iedereen een fijne jaarwisseling en een gezond 2026 toe.

Afgelopen zondag 31-08-2025 zijn er enkele Gilde leden naar de Gilde dag in Oudenbosch geweest.Bij de schietwedstrijden ...
03/09/2025

Afgelopen zondag 31-08-2025 zijn er enkele Gilde leden naar de Gilde dag in Oudenbosch geweest.
Bij de schietwedstrijden kwam ons Gilde weer tot goede resultaten.
Bij de korpsen bestaande uit :
Marco / Melissa / en Adwan de Pinth / en Petra Grever werd de eerste prijs behaald.
Bij het onderdeel personeel :
1e prijs Adwan de Pinth
2e prijs Melissa de pinth
3e prijs Marco de Pinth.
Ook werd Marco de Pinth nog 1e bij het onderdeel kampioenen.
Bijgaand nog een foto van onze Gilde broeders en Zusters.

Graag attentie voor het volgende:
Vanaf 1 september Start de Rabobank clubsupport actie.
Een ieder die een rabo rekening heeft bij Rabo `sHertogenbosch en omstreken en lid is van de bank mag tot 23 september 3stemmen uitbrengen op verenigingen die u wilt steunen.
Wij het Gilde Sint Joris van Onsenoort en Nieuwkuijk kunnen uw support goed gebruiken .
Niet alleen u maar Familie / vrienden/kennissen mogen ook stemmen.

Adres

Het Hof
Nieuwkuijk
5253AR

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Gilde.St Joris.Nieuwkuyk nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Organisatie

Stuur een bericht naar Gilde.St Joris.Nieuwkuyk:

Delen