Hospice en Logeerhuis Sam

Hospice en Logeerhuis Sam Een huis waar de nadruk ligt op de kwaliteit van leven in een huiselijke omgeving.

16/06/2026

We zorgen bij Sam met veel liefde en aandacht voor onze gasten. En dat krijgen we vaak ook terug van de gast zelf en zijn/haar familie πŸ™πŸ’œ.

Ondertussen zorgen we ook goed voor onze dierenvriendjes. Dat zijn inmiddels huisvriendjes geworden. Voor iedere gast verschijnen ze vrijwel dagelijks. Als nachtvrijwilliger sta je wel even te kijken als diezelfde dierenvriendjes er 's-ochtends in alle vroegte een puinhoop van maken πŸ˜‰.

Afgelopen vrijdag vond onze jaarlijkse zomerborrel voor vrijwilligers plaats. Niet iedereen kon, maar wat was het weer g...
07/06/2026

Afgelopen vrijdag vond onze jaarlijkse zomerborrel voor vrijwilligers plaats. Niet iedereen kon, maar wat was het weer gezellig! Onze stichting prijst zich gelukkig met zoveel betrokken mensen die zich inzetten voor onze gasten en elkaar! πŸ™πŸ’œ

Ondertussen is de volgende grote klus opgepakt: het aanpassen van de verdiepingsvloer! Deze wordt brandvertragend en gel...
29/05/2026

Ondertussen is de volgende grote klus opgepakt: het aanpassen van de verdiepingsvloer! Deze wordt brandvertragend en geluidsdempend. En weer staan er altijd mensen klaar om te helpen. Hoe geweldig is dat!

26/05/2026

De 'finishing touch'.... de fontein/sproeier! En zoals een echte voorzitter betaamt loopt onze voorzitter Johan voorop in de strijd en stapt zonder schroom, onder toeziend oog van kleinzoon Quinn, de vijver in. De sproeier moest nog even recht gezet. Het was een mooie dag πŸ˜‰πŸ™

Topoverleg op een klein bankje πŸ˜‰.Let vooral op hoe prachtig onze vijver is geworden! Met dank aan onze tuinploeg πŸ™!
20/05/2026

Topoverleg op een klein bankje πŸ˜‰.
Let vooral op hoe prachtig onze vijver is geworden! Met dank aan onze tuinploeg πŸ™!

Vrijwilligers aan het woordAan het woord is Gerrie (59 jaar) uit Lemelerveld: β€˜Toen ik hoorde dat er in Lemelerveld een ...
14/05/2026

Vrijwilligers aan het woord

Aan het woord is Gerrie (59 jaar) uit Lemelerveld: β€˜Toen ik hoorde dat er in Lemelerveld een hospice zou komen, vond ik dat prachtig voor het dorp, en ik wilde daar graag een bijdrage aan leveren. Sinds het overlijden van mijn man ben ik daarom vrijwilliger geworden. Het is een keuze die niet vanzelfsprekend was, maar die mij veel brengt: ik kan er zijn voor iemand in de laatste fase van het leven, en tegelijk iets betekenen voor de mensen eromheen. Niet iedereen kan thuis sterven; dan is Hospice en Logeerhuis Sam een prachtige plek, omringd door een mooie tuin, waar vogels volop fluiten en eekhoorntjes heel dichtbij komen. Prachtig!
Het werk geeft me voldoening omdat het vaak om kleine dingen gaat die juist groot voelen: even rustig aanwezig zijn, luisteren, een hand vasthouden, praktische hulp bieden of simpelweg de ruimte creΓ«ren waarin iemand zichzelf kan zijn. Je bent er als steun voor de gast, maar minstens zo belangrijk: je bent er ook voor de familie, die in korte tijd veel moet verwerken en vaak met vragen, onzekerheid en verdriet zit.
Ik draai vooral avond- en nachtdiensten. Dat zijn vaak de moeilijkste momenten voor gasten, omdat er dan weinig afleiding is en gedachten en gevoelens extra dichtbij kunnen komen. Juist dan is het fijn om te weten dat er altijd iemand is, ook midden in de nacht, die er is, waakt en zo nodig een luisterend oor biedt.
Doordat ik dit zelf heb meegemaakt, herken ik veel van wat er speelt. Ik weet hoe overweldigend die periode kan zijn en hoe waardevol het is wanneer iemand er is zonder oordeel en alle tijd voor je heeft. Die ervaring helpt me om beter aan te voelen wat iemand nodig heeft: soms woorden, soms stilte, soms gewoon een vertrouwde aanwezigheid.
Elke keer als ik na een dienst weer naar huis loop, denk ik: wat fijn dat ik dit weer heb kunnen doen.
Dat gevoel neem ik mee: voor mij is dit hospicewerk een manier om iets terug te geven, menselijkheid, aandacht en er voor iemand zijn op een moment dat dat het meest telt.’

Zou jij - net als Gerrie - ook steun willen bieden aan de gasten en hun familie? Neem gerust contact met ons op. We vertellen we graag meer hoe je kunt kennismaken met het vrijwilligerswerk bij Sam.

Moederdag 2026Vorig jaar waren ze 6 weken te gast bij ons in het hospice en vakantiehuis. Onze lieve gast overleed ruim ...
10/05/2026

Moederdag 2026

Vorig jaar waren ze 6 weken te gast bij ons in het hospice en vakantiehuis. Onze lieve gast overleed ruim voor moederdag, maar haar gezin verraste ons op de zaterdag voor moederdag met prachtige zomerbloeiers als dank voor de goede zorgen Γ©n de belofte om dit ieder jaar opnieuw te doen.

Vandaag is het moederdag en gisteren kwamen ze hun belofte inlossen. Een fijn, emotioneel, weerzien Γ©n echt prachtige bloemen. Dank jullie wel lieve familie! Tot volgend jaar! πŸ™πŸ’œ

Wij hebben een prachtige, gezellige, keuken waarin o.a. de warme maaltijden worden klaargemaakt. Er wordt nog echt gekoo...
07/05/2026

Wij hebben een prachtige, gezellige, keuken waarin o.a. de warme maaltijden worden klaargemaakt. Er wordt nog echt gekookt bij Sam. Er zijn een aantal vrijwilligers die speciaal komen om te koken, maar ook zijn er zorgvrijwilligers die hun hand er niet voor om draaien om een warme maaltijd te bereiden voor onze gasten. Alles rondom het koken wordt gecoΓΆrdineerd door 'onze' Petra πŸ™!

En af en toe vindt een naaste van één van onze gasten het leuk om te komen koken. Gisteren hadden we nasi Γ  la Johnnie. Dank je wel John! πŸ™πŸ’œ

Op het moment is het een drukte van belang bij Sam. Aan de voorkant wordt hard gewerkt aan de bestrating. Daar kunnen we...
06/05/2026

Op het moment is het een drukte van belang bij Sam. Aan de voorkant wordt hard gewerkt aan de bestrating. Daar kunnen we, als het af is, een rondje rijden en zijn er meer parkeerplaatsen. Achter het huis wordt volop getimmerd en geschilderd aan de achtergevel voor onderhoudswerkzaamheden. En vandaag is ook de beplanting in en rond de vijver gerealiseerd. Wat gaat dit allemaal mooi worden!! πŸ™πŸ’œ

Ontroerend.... wat was het mooi! Zingen was en is haar lust en haar leven. Ze zong in allerlei koren. De Herfstklanken i...
29/04/2026

Ontroerend.... wat was het mooi! Zingen was en is haar lust en haar leven. Ze zong in allerlei koren. De Herfstklanken is haar laatste koor. Dit seniorenkoor repeteert op woensdagochtend in de Mozaiek en we bedachten ineens dat het leuk zou zijn als juist dat koor nog een paar liedjes zou kunnen komen zingen. En zoals we dat kennen in ons dorp is zoiets in een paar minuten te regelen πŸ™. Piano naar buiten zodat de dirigent het kon begeleiden en gewoon zingen vanuit het hart πŸ’œ

Onze lieve gast (en iedereen die hier was) heeft genoten. Dank dank dank πŸ™

Foto's zijn gemaakt en geplaatst met toestemming van de aanwezigen.

Adres

Blikman Kikkertweg 1
Lemelerveld
8151AX

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Hospice en Logeerhuis Sam nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Organisatie

Stuur een bericht naar Hospice en Logeerhuis Sam:

Delen