Kinderen,jongeren en jongvolwassenen die net even anders zijn om wat voor reden dan ook zien wij vaak buiten de boot vallen. De reguliere club's zijn vaak te druk en te onoverzichtelijk, of de stap is net te groot, waardoor deze groep te weinig in contact komen met anderen in de maatschappij. Op een creatieve manier laten wij op dit moment deze groep zien dat zij er bij horen. Dat ze hun eigen kl
uppie hebben waar ze volledig geaccepteerd worden om wie zijn zijn. De toverboom: Heel speciaal maar toch gewoon! De afgelopen jaren is er stevig bezuinigd. Maar ook is de maatschappij een stuk harder geworden.Hierdoor is bijvoorbeeld de activerende begeleiding voor deze groep middels een pgb niet meer mogelijk. De toverboom wil hier graag invulling aangeven, door met vrijwilligers die affiniteit hebben met de doelgroep, deze kinderen, jongeren en jongvolwassenen van leuke maar ook informatieve activiteiten te gaan voorzien. De stichting beoogt met deze activiteiten de ontwikkeling te stimuleren en de afstand met de maatschappij te verkleinen, zodat ook deze groep zich ontwikkeld tot volwassenen die vol zelfvertrouwen standvastig en zelfredzaam zijn in de maatschappij. Bij de Stichting de Toverboom vinden we contact met de ouders belangrijk. Bij het aanmelden van het kind willen wij daarom ook graag eerst een gesprekje met de ouders. Niemand dan de ouder ken het kind beter!. Bij de Stichting de Toverboom hebben wij goed zicht op de kinderen, en zullen wij regelmatig ouders op de hoogte brengen van hoe hun kind het doet. Middels Facebook {en uiteraard met toestemming) zullen sfeerfoto's een goed idee geven wat we allemaal doen. Doel:
Bij Stichting de Toverboom zal structuur en veiligheid de sleutel zijn voor het ontwikkelen van uw kind. Het contact met leeftijdsgenootjes is daarom erg van belang. Kinderen bloeien op wanneer zij merken volledig geaccepteerd te worden, maar ook dat er ook voor hun een plekje is waar ze leuke dingen kunnen doen. Dit geeft hun zelf vertrouwen, en zelfvertrouwen is een belangrijke sleutel om als volwassene de regie in eigen handen te kunnen houden. Daarom vind de Stichting het van belang dat geen enkel kind uitgesloten word van deelname aan de activiteiten. Immers om de afstand tot de maatschappij kleiner te maken is het van belang deze maatschappij uit te nodigen tijdens activiteiten waarbij het stimuleren en bevorderen van de de ontwikkeling en sociaal contact centraal zal staan, waardoor er meer begrip ontstaat en het verschil kleiner gaat worden. Maar belangrijker nog dat er waardevolle vriendschappen zullen gaan ontstaan. Daar alles nog in de babyschoenen staat zijn wij begonnen met de allerkleinsten. Leeftijd 4 tot 12 jaar. Echter sluit de Stichting niet uit dat zij binnenkort haar doelgroep uitbreid naar: jongeren en jongvolwassenen. Houd daarom deze pagina regelmatig in de gaten. Met vriendelijke groet,
Het bestuur.