24/05/2026
Vandaag lagen Diva en haar twee nieuwste vriendjes op mijn parkeerplaats. Diva komt elke dag eten en water drinken, maar wil nog veel liever kriebels en aandacht. De andere twee verhippen van de honger en ondanks hun wantrouwen komen ze toch steeds dichterbij. Ik leg voer neer op verschillende plekken, op afstand, zodat ze allemaal hun portie kunnen pakken. De kleinste is zo te zien een jong teefje, dus die moet ik sowieso een keer vangen om haar te kunnen steriliseren. De langharige is denk ik een reu, maar ik kan het niet goed zien vanwege die lange vacht.
Uit het lange gras komt er ineens nog een hond te voorschijn, een soort te heet gewassen herder. Met een leren halsband om, met een ring waar zijn ketting aan vast heeft gezeten. Gisteravond stormde en onweerde het als een gek - misschien is hij toen in paniek geraakt en losgebroken? Hij had niet veel honger. Hij vond de orenfrommels die ik hem gaf veel interessanter. Een schat van een reu, die niet meer van mijn zijde wilde wijken. Tot ongenoegen van Diva, want die werd jaloers. Ik ben háár lopend buffet. Delen met die twee kleintjes - oké, maar nog eentje erbij? Pffff. Ze vond er wat van.
Ik heb een oproep gedaan om te zien of de losgebroken hond ergens gemist wordt. Hij was zeker niet dik, maar ook niet te mager en heel vriendelijk, dus ik vermoed dat zijn eigenaar hem wel steeds redelijk heeft verzorgd. Op z'n minst heeft gevoerd.
Zo niet - dan dekken we de tafel met nog een voerbak extra.
'gaat extra Frolic bestellen'
HBM-2026- 285