07/10/2026
Fenntartható, igazságos és széles körben elérhető lesz az új KATA.
Az előző kormány 2022-ben gyakorlatilag kivezette a korábbi, széles körben elérhető KATA-rendszert: jelentősen leszűkítette a jogosultak körét.
A TISZA-kormány visszaadja a KATA lehetőségét azoknak is, akiket az Orbán-kormány kizárt ebből a körből.
Újra katázhatnak tehát 2027. január 1-jétől
- a mellékállású vállalkozók
- a nyugdíjasok és
- azok is, akik az egyetemi tanulmányaik mellett vállalkoznának.
Az éves bevételi keretet 22 millió forintra emeljük, és újra lehetővé tesszük azt is, hogy a katások ne csak magánszemélyeknek, hanem cégeknek és más szervezeteknek is számlázhassanak.
A mellékállású katások havi 50 ezer forint adót fizetnek majd.
Azok a főállású vállalkozók, akik cégeknek és szervezeteknek is számláznak, havi 100 ezer forint tételes KATA-t fizetnek.
A cégektől származó árbevétel után annak 15 százalékát, de legalább 100 ezer forint adót kell majd fizetni.
Egy főállású katásnak csak az évi 8 millió forintot meghaladó céges bevétel után keletkezik tényleges további adófizetése.
Azokra is gondolunk, akik csak magánszemélyeknek számláznak. Ők a következő két évben kedvezőbben fognak adózni: azoknak, akik már most is ebben a formában működnek, 2027-ben havi 75 ezer, 2028-ban havi 100 ezer forint lesz a KATA összege.
Kijavítjuk a régi rendszer egyik legsúlyosabb hibáját is. Aki éveken vagy akár évtizedeken keresztül tisztességesen dolgozik és fizeti az adóját, azt nem hagyhatjuk magára akkor, amikor megbetegszik, gyermeke születik vagy nyugdíjba vonul.
Ezért háromszorosára emeljük azt az összeget, amelyet a táppénz, az anyasági ellátások és a nyugdíj számításánál figyelembe vesznek.
A célunk egyszerű: aki dolgozik és adót fizet Magyarországon, annak ne csak egy kedvező adózási lehetőség járjon, hanem valódi biztonság is.
A Kormány társadalmi egyeztetésre bocsátotta a kisadózó egyéni vállalkozók tételes adójáról szóló törvényjavaslatot.
2026. október 14-ig te is elmondhatod róla a véleményedet: link kommentben.