07/10/2025
Hej! Hälsingar från SiGy för Ukraina.
Höstkaravanen har kommit i mål och nu har vi kommit hem med härliga minnen för livet. Med den största karavanen hittills lyckades alla ambulanser, terrängbilar och benödenheter levereras utan problem.
Vi spenderade tre dagar i den vackra staden Lviv, som ligger ett par tiotals kilometer från den polska gränsen. Vardagen i staden flöt på som i vilken europeisk stad som helst.
Vi hade äran att få tala med lokala, soldater och andra medverkande karavanister under resan. Upplevelsen var ögonöppnande och unik på många sätt. Något liknande kommer man aldrig att få uppleva en gång till.
Under resan besökte vi samarbetsskolan "Skola nr 3", St. George's katedral, Lviv Bureau of European Integration, samt diverse butiker och restauranger.
Vi vill tacka Magnus Londen och Karavanen Ukraina, vår ukrainska samarbetsskola, Initiative E+, våra skolor och resesällskapet från Finland, alla ukrainska soldater, och sist men inte minst alla ni som donerat och varit med och påverkat. Vi och ukrainarna är väldigt tacksamma.
Slava Ukraini 💙💛
Fotona📷: Nico Backström och andra privatpersoner under resan.