25/01/2026
Després de dies de feina i reivindicacions, finalment s’anuncia que es prendran mesures per resoldre la situació. Des de Naixença continuam atentes a l’evolució dels fets i defensant una assistència al part-naixement respectada, equitativa i de qualitat per a totes les dones, criatures i famílies.
👇Text publicat a la premsa:
L’associació Naixença defensa un part fisiològic respectat i rebutja el pla. Considera que suprimeix un servei essencial i que es “vulneren drets fonamentals, cosa que genera una greu manca d’equitat”, pel fet que “dones del mateix territori reben una atenció diferent i perjudicial”. L’entitat qüestiona els criteris de la gerència i de la Conselleria de Salut i veu “injustificable” que l’absència d’alguns ginecòlegs serveixi d’excusa “per prendre una decisió tan dràstica”, sobretot quan “la plantilla de comares no s’ha vist reduïda” i són les encarregades d’atendre la majoria dels parts.
Naixença també creu que qualsevol pla de contingència hauria de prioritzar el paritori d’un hospital que dona servei a més de 130.000 persones: “Sí cal redistribuir el servei, que es faci, però mai reduint el ple funcionament del paritori”. L’associació recorda que, durant deu anys, el paritori de l’Hospital de Manacor funcionava amb una ginecòloga i una comare, amb més de 1.200 parts anuals, mentre que ara, amb uns 900 parts l’any, “no es pot justificar el trasllat de les dones”.