Associació Naixença

Associació Naixença Per un embaràs, un part-naixement i una criança amb respecte

l'Associació Naixença es un punto de encuentro para todas las personas interesadas en trabajar en la defensa de un parto-nacimiento fisiológico y respetado, así como en la defensa de los derechos de los niños.

Després de dies de feina i reivindicacions, finalment s’anuncia que es prendran mesures per resoldre la situació. Des de...
25/01/2026

Després de dies de feina i reivindicacions, finalment s’anuncia que es prendran mesures per resoldre la situació. Des de Naixença continuam atentes a l’evolució dels fets i defensant una assistència al part-naixement respectada, equitativa i de qualitat per a totes les dones, criatures i famílies.

👇Text publicat a la premsa:

L’associació Naixença defensa un part fisiològic respectat i rebutja el pla. Considera que suprimeix un servei essencial i que es “vulneren drets fonamentals, cosa que genera una greu manca d’equitat”, pel fet que “dones del mateix territori reben una atenció diferent i perjudicial”. L’entitat qüestiona els criteris de la gerència i de la Conselleria de Salut i veu “injustificable” que l’absència d’alguns ginecòlegs serveixi d’excusa “per prendre una decisió tan dràstica”, sobretot quan “la plantilla de comares no s’ha vist reduïda” i són les encarregades d’atendre la majoria dels parts.

Naixença també creu que qualsevol pla de contingència hauria de prioritzar el paritori d’un hospital que dona servei a més de 130.000 persones: “Sí cal redistribuir el servei, que es faci, però mai reduint el ple funcionament del paritori”. L’associació recorda que, durant deu anys, el paritori de l’Hospital de Manacor funcionava amb una ginecòloga i una comare, amb més de 1.200 parts anuals, mentre que ara, amb uns 900 parts l’any, “no es pot justificar el trasllat de les dones”.

⚠️ El dret a parir a Manacor està en riscDes del 19 de gener, la reactivació del Pla de Contingència del paritori de l’H...
23/01/2026

⚠️ El dret a parir a Manacor està en risc

Des del 19 de gener, la reactivació del Pla de Contingència del paritori de l’Hospital de Manacor obliga a traslladar totes les dones que estan de part, així com cesàries programades i induccions, a altres hospitals.

👉 Això no és un pla de contingència: és la supressió d’un servei essencial.
👉 Genera desigualtat, vulnera drets fonamentals i afecta directament la salut física i emocional de les dones.
👉 És incomprensible que es negui l’assistència al part normal quan la plantilla de comares es manté, sent elles les professionals que atenen la majoria de parts.

Un hospital de referència per a més de 130.000 persones no pot deixar de garantir el dret a parir al propi territori.
El paritori de Manacor és una conquesta social i no pot tancar mai.

📣 Exigim a la Conselleria de Salut una solució immediata i el respecte als drets sexuals i reproductius de les dones.


Associació Naixença

Des de l’Associació Naixença, diverses usuàries ja ens han expressat com s’han vist perjudicades per la inacceptable sit...
21/01/2026

Des de l’Associació Naixença, diverses usuàries ja ens han expressat com s’han vist perjudicades per la inacceptable situació derivada del pla de contingència del paritori de Manacor.

Des de Naixença estam fent tot el que està a les nostres mans per aturar aquesta situació, defensant i exigint els nostres drets, els drets de les criatures i les famílies.

👉 Si tu també t’has vist afectada i ens ho vols contar, escriu-nos.
La teva experiència importa.

📩 [email protected]

Ahir, Naixença va participar al Seminari en Filosofia del Naixement, organitzat per la Plataforma Internacional i Interd...
14/01/2026

Ahir, Naixença va participar al Seminari en Filosofia del Naixement, organitzat per la Plataforma Internacional i Interdisciplinària per a la Prevenció de la Violència Obstètrica (IPOV).

Entre diverses entitats, tinguérem l’oportunitat de compartir iniciatives i projectes que treballen per garantir experiències d'embaràs, part, naixement, postpart i criança respectuoses i lliures de violència obstètrica.

La nostra presidenta va subratllar un missatge clau:
💜 el canvi neix de les dones, de les usuàries.
Som nosaltres qui hem impulsat els avanços aconseguits fins avui, i serem nosaltres qui continuarem obrint camí.

📖 El llibre *El cambio lo parimos nosotras* recull la història de l'associació i tot el que hem aconseguit en defensa dels nostres drets des dels inicis fins a l’any 2020. Un recordatori potent de per què és imprescindible seguir actives i activistes.

El que ha succeït el darrer mes a l’Hospital de Manacor ens recorda que no podem abaixar la guàrdia. No només es tracta d'assolir drets, si no de mantenir-los!

🔥 Et mou tot això?
🤍 Uneix-te a nosaltres!




El Cambio lo Parimos Nosotras

📢 Posicionament de Naixença davant la situació a l’Hospital de ManacorDes de Naixença mostram la nostra profunda preocup...
12/12/2025

📢 Posicionament de Naixença davant la situació a l’Hospital de Manacor

Des de Naixença mostram la nostra profunda preocupació per la decisió de derivar de manera obligada i sistemàtica les dones que van de part, sense criteri clínic i sense respectar la seva voluntat.

Això provoca manca d’equitat, pèrdua de continuïtat assistencial i trenca el vincle amb les seves comares. A més, genera estrès, angoixa i inseguretat, especialment en haver de parir en un entorn desconegut i lluny de casa.

Consideram que aquestes mesures suposen una forma de violència obstètrica institucional, que limita opcions i atempta contra l'autonomia i el benestar de mares i criatures.

Reclamam a la Conselleria de Salut que posi fi de manera immediata a aquesta situació i que implementi alternatives que respectin els drets i necessitats de les famílies.

🤍 Parir amb respecte és un dret.

🌿 26è ANIVERSARI DE L’ASSOCIACIÓ NAIXENÇA 🌿✨ Celebrem-ho amb un taller molt especial ✨🧼 Taller “Transformar sòlids i líq...
22/10/2025

🌿 26è ANIVERSARI DE L’ASSOCIACIÓ NAIXENÇA 🌿
✨ Celebrem-ho amb un taller molt especial ✨

🧼 Taller “Transformar sòlids i líquids”
amb na Neva Añó Lafuente (remeiera)

Aprendrem a confiar en la Natura i en la nostra capacitat per transformar ingredients coneguts en elaboracions per tenir-nos cura: sabó, pasta de dents i desodorant.

Una trobada per reconnectar amb el poder de les plantes, la senzillesa i la saviesa natural 🌱

📅 Dissabte, 29 de novembre de 2025
🕙 De 10 a 14 h
📍 Carrer Joan Fuster i Ortells 21, bajos. Palma

💌 Inscripció prèvia: [email protected]

💰 Aportació:
🔹 Persones associades – 10 €
🔹 Persones que es vulguin associar – 30 € (quota anual) + 10 €
🔹 No associades – 60 €

🌸 Places limitades — reserva la teva plaça amb temps!

Aquest 27 de Juny tindrem el plaer d'aprendre reflexologia podal durant l'embaràs i els olis essencials més importants e...
23/06/2025

Aquest 27 de Juny tindrem el plaer d'aprendre reflexologia podal durant l'embaràs i els olis essencials més importants en aquesta etapa. T'esperem al Casal de les Dones de Palma. Aforament limitat, inscriu-te!

Un part respectat és quan una dona pot triar com i on parir. On se senti més segura.On les seves decisions s'escortin, e...
22/05/2025

Un part respectat és quan una dona pot triar com i on parir.

On se senti més segura.
On les seves decisions s'escortin, es respecten i s'acompanyin.


Acompanyeu-nos en la descoberta dels drets de les dones en el naixement dels vostres fills i les diferents opcions exist...
02/05/2025

Acompanyeu-nos en la descoberta dels drets de les dones en el naixement dels vostres fills i les diferents opcions existents.

Us esperem al el proper dimarts!!!

Dirección

Palma De Mallorca

Notificaciones

Sé el primero en enterarse y déjanos enviarle un correo electrónico cuando Associació Naixença publique noticias y promociones. Su dirección de correo electrónico no se utilizará para ningún otro fin, y puede darse de baja en cualquier momento.

Compartir