Poble-sec per la Independència som un grup de gent del barri convençuda que Catalunya ha d'arribar a ser un estat sobirà i independent de ple dret dins la Unió Europea. Volem constituir un punt de trobada per a tots aquells veïns i veïnes que ja tenen la mateixa inquietud i que volen sumar esforços per la independència, i ens proposem despertar la consciència d'aquells i aquelles que encara estan
indecisos. Molts de nosaltres hem estat implicats en les consultes sobre la independència que s’han dut a terme amb tant d’èxit al Poble-sec, i a tot Catalunya. A més, estem vinculats a l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), d’àmbit nacional, que va engegar la seva marxa el 30 d’abril de 2011 i de la qual Poble Sec per la Independència és l’organització territorial al nostre barri. Volem treballar per la independència de Catalunya i de la resta dels Països Catalans. Estem convençuts que l’única possibilitat que té el nostre país de sobreviure econòmicament i culturalment és sent un estat independent dins la Unió Europea :
- Hi ha cada cop més estudis que demostren que, econòmicament, la independència és no només viable, sinó també necessària i urgent. No podem permetre, i encara menys amb la gravíssima crisi actual, que l’Estat Espanyol ens prengui cada any el 10 per cent del nostre PIB, uns 22.000 milions d’euros, a canvi d’un dèficit d’infrastructures colossal. L’anomenada “solidaritat interterritorial” amaga una redistribució final dels nostres diners totalment injusta i suposa per a Catalunya —i també per a les Illes i el País Valencià— una autèntica sagnia.
- La independència ens permetrà redreçar l’estat de la nostra cultura i de la nostra llengua pròpia, sense els continus entrebancs que hi posa l’Estat Espanyol. El món ens podrà conèixer com el que som: una nació europea mil·lenària, la primera de les actuals del continent que es va dotar, a l’Edat Mitjana, d’institucions democràtiques, i que compta amb una cultura equiparable, en riquesa i antiguitat, a la de qualsevol estat independent.
- Els catalans i les catalanes no som conscients de l’energia que perdem a combatre els atacs que perpetra l’Estat Espanyol contra la nostra economia i la nostra identitat. Amb la independència podrem esmerçar tota la nostra energia i recursos a construir un país pròsper i solidari i podrem per fi tenir una relació cordial amb Espanya, perquè serà una relació entre iguals. Ens trobem cada dues setmanes per organitzar les nostres activitats: parades informatives, xerrades, debats, sopars de germanor... Tot amb l’objectiu de fer-nos conèixer i convèncer els nostres veïns que la nostra lluita és oportuna i ens concerneix a totes i a tots.
*** Uneix-te! Envia’ns la teva adreça electrònica a [email protected] i t’informarem.
*Tenim una parada informativa el primer dissabte de cada mes a la Plaça dels Ocellets.