25/08/2025
Formandens beretning til generalforsamlingen den 27. August 2025, Klub Ligeværd Roskilde.
VI ER SÅ HELDIGE I KLUB LIGEVÆRD ROSKILDE
At vi har gode mennesker der kan se værdien af vores klub og derfor vælger at støtte os på forskellig vis.
Emmerys ved særlige lejligheder.
Spar Nord til særlige projekter
OG seneste her i 2024, den store donation fra Cykeltur rundt til Roskildes beværtninger, på 72.000 kr. 🙏
Alle de donationer giver os mulighed for at give gode oplevelser til alle vores medlemmer, uanset økonomisk formåen. Enten ved at betale hele oplevelsen eller ved at have en meget beskeden egenbetaling.
Juletur til Andelslandsbyen Nyvang var et stort hit, som kunne lade sig gøre med en donation fra Spar Nord.
Vi har langt dyrene i seng i zoo.
Klubhygge med strik med Lise, bag jule småkager med Lis, besøg fra Kbh klubben,
OGSå 2024 har været et godt år for Klub Ligeværd med en masse aktiviteter.
Og meget meget mere…….
En stor tak skal lyde til vores UFL klub og ikke mindst vores formand Kasper, der utrætteligt opfordrer til at deltage i alle de spændende ting der tilbydes fra Ligeværd.
Det ryster klubben godt sammen, og gir fælles oplevelser, også med mere alvorlige emner på dagsordnen, som SoMe, hvor der fortsat er stor opmærksomhed og nu med kunstig intelligens hvor man kan snyde endnu mere og endnu snedigere.
Kasper er afgående formand til generalforsamlingen her i 2025 og Sascha tager over. men han vil fortsat være en del af UFL bestyrelsen i sin egenskab af passivt medlem, VFL medlem, observatør og støtte for UFL bestyrelsens medlemmer, med hans store engagement og erfaring, kan vi jo slet ikke undvære ham.
STOR TAK TIL VEJLEDERE OG BESTYRELSE.
IGEN skal der lyde en dybtfølt tak til jer det bruger jeres fritid om onsdagen sammen med medlemmerne af Klub Ligeværd.
Klub ligeværd er skrøbelig uden jer, og ingen jer, ingen klub.
Af samme grund er det stadig vigtigt at vi hele tiden tilpasser klubbens aktiviteter jeres engagement.
Vi er stadig meget ambitiøse med vores aktiviteter, både i klubben om onsdagen og ud af huset.
Men vi skal holde balancen og ikke glemme værdien af det samvær som vores klub om onsdagen giver til den store del af vores medlemmerne.
Jeg vil, som sidste år, gerne benytte lejligheden til at adresserer, at en efterhånden pænt stor klub, med mange forskellige ønsker og behov, også stiller store og nye krav til jer som frivillige vejleder.
Det er stadig noget at arbejde med ifht at få overdraget “onsdagens oplevelser” til næste onsdags vejledere. MEN dialogen og kemien er efter min mening god i vores vejledergruppe og der gør vores arbejde og fællesskab rigtigt god. TAK for det.
For mig som formand er det vigtigt hele tiden at huske, at vi er “lægfolk” med et ønske om at løfte et tilbud som eller ikke ville eksistere, for vores unge mennesker en gang om ugen. Vi er ikke fagfolk!
Det er værd at huske, at det er en stor gevinst for samfundet når frivillige tager over, og det er givet at flere og flere opgaver går i den retning.
Men vi skal huske balancen!!
Jeg håber at vi sammen kan fortsætte arbejdet i og med udviklingen af Klub Ligeværd.
Gitte Kronbak
Formand for Ligeværd Roskilde