08/06/2026
En artikel-anbefaling fra DN-Odder
Hvad sker der når man sidder under et træ hver dag i et helt år.
HVER DAG under SAMME TRÆ i ET ÅR. Natalie Fee var helt udbrændt jobmæssigt og fik den idé at sidde og meditere under det samme træ ½ time hver eneste dag i et år fra vintersolhverv til vintersolhverv - uanset vejret. Der var både heftig storm og silende regn iblandt dagene, og vinterdagene kunne naturligvis være meget kolde, men hun gik ikke glip af én eneste dag.
"I usually spent the first 10 minutes sitting still and looking around to enjoy what was happening. I’d then close my eyes and meditate for 20-30 minutes, come home and write notes and a poem."
Hun havde en lang indkøringsperiode, før det begyndte at føles mere naturligt, men stille og roligt mærkede hun forandringer:
"I felt my mental and physical health improve. I no longer had backache, and my sense of peace and awe skyrocketed. I felt a happiness I hadn’t experienced since childhood and rediscovered a sense of playfulness."
Siden dette år sidder hun ikke længere hver dag under træet, men hun gør det meget ofte - og tillader sig at springe det værste regnvejr over. Naturen er psykisk helende i sig selv.
Læs hendes lille beretning i The Guardian:
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2026/jun/05/experience-sat-under-oak-tree-every-day-year-cured-burnout?