DØE Halsnæs

DØE Halsnæs Lokalafdeling Halsnæs er en afdeling af Danmarks mest velsmagende forening, Danske Ølentusiaster.

Et dejligt arrangement, godt øl og mad og masser af snak og diskussioner. Så skønt at have dig med Charlotte😊
30/04/2026

Et dejligt arrangement, godt øl og mad og masser af snak og diskussioner. Så skønt at have dig med Charlotte😊

Tak for en hyggelig ølsmagning i Gubben. Vinderen blev Black Magic fra Thisted Bryghus.
29/04/2026

Tak for en hyggelig ølsmagning i Gubben.
Vinderen blev Black Magic fra Thisted Bryghus.

30/03/2026

At rejse er at leve sagde H.C. Andsersen....
Vi vil i DØE Halsnæs tage en lille rejse rund i øl-verdenen.
Fredag d. 24. April kl. 1830-2200 holder vi en smagning i Hundested i Gubben med temaet:
Verden rundt med 8 øl.
Charlotte står for aftenen, og hun vil tage 8 øl med, som er danske versioner af øl fra rundt om i verden .
Dertil vil der blive serveret smørrebrød til arrangementet.
Prisen har vi sat til 250 kr. for mad og øl og øl alene 125 kr.
Giv venligst besked hvis du skal have vegetarmad.
Tilmelding til Charlotte på mail: [email protected], tlf nr. 2988 3872,
betaling til mobile pay 29397
Tilmelding senest d. 17. april

Besøg på Carlsbergs laboratorium

Som tidligere skrevet, har vi et medlem hvis hustrus nevø netop har bestået sin bryggereksamen fra Carlsberg med et 12 tal. I den forbindelse, har vi fået lov til at stille med 12 medlemmer til et besøg på deres laboratorium d. 17. april 16.30. Der er stadigt 3 pladser ledige, så skulle du have lyst kontakt endeligt Kim asap på tlf. 26742724 eller mail: [email protected]

23/03/2026

OBS OBS OBS

Generalforsamlingen
Foregik i god ro og orden. Der er stor tiltro til bestyrelsen som også blev genvalgt, og med en enkelt udskiftning. Bestyrelsen kæmper en brav kamp mod SKAT p.t. pga de nye tiltag fra SKAT (se tidl. opslag) Der er god forbindelse til politikerne, men de er jo pt. travlt beskæftiget af valg.
Fremover hedder det ikke håndbrygger - med hobby brygger.. så det skal vi lige vænne os til.
Der blev også vedtaget en mindre kontingent forhøjelse for at konsolidere foreningen.
Der vil om kort tid blive oprettet en "FAQ" siden hvor alle relevante spørgsmål i relation til skattesagen vil blive behandlet.
Tænker der snart kommer et officielt referat.

SÆRTILBUD
Vi har et stolt medlem hvis hustrus nevø netop er blev færdiguddannet med 12 tal i brygning fra Carlsberg. I den forbindelse har vi fået det unikke tilbud, at komme ind og se laboratoriet på Carlsberg. Det er aftalt til den 17. april kl. 16.30, der er 6 ledige pladser som vi vil forbeholde til medlemmer med tilknytning til Halsnæs lokalafdeling. Efter princippet først til mølle. Er du interesseret så skriv /ring til: [email protected] /tlf. 26742724
Deltagerne vil få nærmere besked når arrangementet er fuldt tegnet.

Så blev der smagt påskebryg og bock. Vi startede med mørbrad bøffer med tilbehør.Smagningen bestod af 8 øl og aftenens v...
22/03/2026

Så blev der smagt påskebryg og bock. Vi startede med mørbrad bøffer med tilbehør.
Smagningen bestod af 8 øl og aftenens vinder blev Easter bock fra Thisted bryghus. En vinder blev fundet blandt dem der havde stemt på den. I pausen havde vi et lotteri, 2 indgangsbilletter til ølfestivalen i Lokomotivværkstedet, og nogen lækre øl. Alt blev udsolgt og det synes da vinderne var glad for gevinsterne.

Næste smagning er d. 24. april i Gubben i Hundested, Charlotte har bolden, sæt kryds i kalenderen allerede nu :-)

Snart forår?Det er koldt derude, men lyset er ved at tage magten.Vi vil i DØE Halsnæs tage lidt forskud på forårets glæd...
28/02/2026

Snart forår?
Det er koldt derude, men lyset er ved at tage magten.
Vi vil i DØE Halsnæs tage lidt forskud på forårets glæder.
Fredag d. 20. marts 1830-2200 holder vi en smagning i Frederiksværk (Frivilligcenter Halsnæs - lokalerne Søen 1 og 2 på førstesalen) med Temaet:
Bockøl og påskebryg. Carsten står for aftenen, og har lovet
At finde smagfuldt øl fra 4 prc og opefter. Dertil vil der blive serveret
Lækker mad fra Kvickly Helsinges restaurant. Prisen har vi sat til
250 kr. for mad og øl og øl alene 125 kr. Giv venligst besked hvis du
Skal have vegetarmad.
Tilmelding til Carsten på mail: [email protected] eller tlf nr. 50594455,
betaling til mobile pay 29397
Tilmelding senest d. 17. marts

Vi har fået 2 fribilletter til Ølfestivalen, dem lægger vi op som hovedpræmie i et lille lotteri, hvem skal være de heldige?

PS: Den næst smagning er:
24. april - ansvarlig Charlotte Rapson - Gubben i Hundested

Hej alle, tak for jeres deltagelse i smagningen. 20 deltog, Det er sjældent man ser det, men alt øllet til smagningen fo...
31/01/2026

Hej alle, tak for jeres deltagelse i smagningen. 20 deltog, Det er sjældent man ser det, men alt øllet til smagningen forsvandt som dug for solen, og der var ingen som havde brug for at hælde øl ud i en kande. Det er sjældent vi ser det, der er to sider, enten var det en stor succes, eller jeg havde købt for lidt. Jeg vælger det første. Men gudskelov var der da rester fra madøllen, så ingen gik tørstige hjem. Til dem der ikke var med blev der serveret:
mad øl:
Brown ale brygget af Carsten
Echt Sclenkerla, rauchbier, sponsoreret af mig

Duvel 666
La Chouffe - blonde
Karmeliet
Trobadour Magma
Gulden Draak Classic
Straffe Hendrik Quadrupel
Rochefort 10
Carolus Blå Keizer
Straffe Hendrik blev den foretrukne øl, vi fandt en vinder som drog hjem med en lille lækker ølpræmie.

Til aftenens møde var to nye medlemmer mødt op, og stort velkommen til dem, det tredje nye medlem måtte desværre melde fra. Men skøn start på året med 3 nye medlemmer, og vi satser på flere er på vej
som ny bestyrelse, har vi valgt at ryste posen og se det på en anden måde, og vi hører meget gerne fra jer hvis i har forslag.
Bolden er nu givet videre til Carsten som d. 20. marts vil lave en smageaften i Frederiksværk
højt skum Kim.
PS billedet er taget sidst på aftenen, der var desværre nogen der fandt det vigtigere at komme hjem og se håndbold, og beklager det er utroligt svært at planlægge hvis man skal tage højde for sportsbegivenheder.

REMINDER - DER ER STADIGT LEDIGE PLADSER...MENU: HAKKEBØFFER M. BLØDE LØG, MADØL ECHT SCLENKERLA RØGØL (SPONSORERET  AF ...
13/01/2026

REMINDER - DER ER STADIGT LEDIGE PLADSER...
MENU: HAKKEBØFFER M. BLØDE LØG, MADØL ECHT SCLENKERLA RØGØL (SPONSORERET AF KIM) OG GODT HÅNDBRYG AF CARSTEN

Første smagning med ny bestyrelse
Belgisk øl
fredag d. 30. januar kl. 18.30 - 22
Gubben i Hundested (lokale Søstjernen)

Kære medlemmer,
Desværre er det Belgiske ølhus i Helsinge ved at lukke, men de har lovet os at skaffe 8 lækre øl.
Vi starter kl. 18.30 med spisning, god mad fra Asserbo Kro, og mon ikke der er lidt godt madøl til.
Derefter går smagningen i gang. Lige inden vil vi dog benytte lejligheden til at fortælle lidt om de planer vi har i den nye bestyrelse.
For at lokke mange til, sætter vi prisen til kun 150 kr.

Tilmelding skal ske til Kim på [email protected] eller på tlf. 26742724.
Giv venligst besked hvis du skal have vegetar mad.
Betaling til mobilePay 29397. Skynd dig at sikre din billet.

Vi glæder os til at skåle med dig🍻

PS: De næste to smagninger er:
20. marts - ansvarlig Carsten Kristiansen
24. april - ansvarlig Charlotte Rapson

24/10/2025

Tillykke til den nye bestyrelse i Lokalafdeling Halsnæs:
Formand: Kim Normann
Næstformand: Carsten Kristiansen
Kasserer: Charlotte Rapson
Stort tillykke til den nye bestyrelse

Så er det nu, de sidste 2 pladser til fredagens årsmøde, slagterbuffet og ølsmagning med Amager Bryghus sælges. Jeg skal...
21/10/2025

Så er det nu, de sidste 2 pladser til fredagens årsmøde, slagterbuffet og ølsmagning med Amager Bryghus sælges. Jeg skal give besked til slager Duelund og Amager Bryghus kl. 10.00 i morgen formiddag

17/10/2025

Smagning: DØE Halsnæs, 24. oktober 2025

Madøl:
Dragør Brown
5,5% Brown Ale
En Brown Ale med lidt amerikansk inspiration i form af Cascade som smagehumle, uden at være specielt bitter. Til dem som beder om Classic, er det denne vi tilbyder. Den kan lidt mere.

Øl i smagningen:
WitteWit
5% Belgian Witbier
Witbier er vokset i popularitet gennem de senere år. Vores er brygget med udgangspunkt i Hoegaarden og ikke i 1664 Blanc. Helt klassisk med tørrede korianderfrø og tørret appelsinskal. En rigtig sommerfrisker.

Berry Bliss: Blueberry Cheesecake Sour
5% Fruited Sour
Vi plejer at brygge en syrlig frugtøl eller to om året i Berry Bliss-serien. Chefbrygger Jacob må have fået en cheesecake, han ku’ li’, og den blev så omsat i en øl. Spirulina-algerne gjorde den smølfe-blå i udgangspunktet, siden er den blevet en del mørkere.

Morning Fresh
6,5% Traditional Hybrid Bock
En øl lavet til Salling Group. Traditionel Hybrid Bock er selvfølgelig en selvmodsigelse og det argeste pjat – vi kan godt li’ at tage lidt gas på stilbetegnelserne. Men det er en klassisk Bock humlebase, mens bitterheden er over normalen for stilen.

Double Up On Xmas
9% Dryhopped Hazy DIPA
Bare fordi folk også skal have lov til at drikke deres hazy dobbelt IPA i juleperioden. Men fraset navnet og etiketten er der jo ikke meget julet over den. Det er bare en god DIPA i juleforklædning.

Rubberduck Revolution
9% Dryhopped West Coast DIPA
Skal vi være ærlige, så er det mest hos de mere velhumlede IPAer, at vores kærlighed ligger. Det er muligvis gammeldags, men vi er jo heller ikke de rene knøse længere. 106 IBU og 9% alkohol – se DET er en rigtig IPA.

(**PAUSE**)

Cardamom For Christmas
8,5% Imperial Winter Porter
Papsø kommer ofte I Sverige og deler svenskernes forkærlighed for kardemomme, så denne øl er på hans foranledning. Det dufter eventyrligt på bryghuset, når brygger-Jacob rister kardemomme. I år i en forbedret version end originalen fra 2022: mere krop og mere kardemomme.

Sally Skull
12,5% Bourbon Barrel Aged Wee Heavy
(aged for 13 months in Green River bourbon barrels)
Årgang 2023 i vores bandit- serie ’American Outlaws’ hvor etiketteksterne atypisk for Amager er baseret på en autentisk, historisk person. Wee Heavy kan måske bedst beskrives som en skotsk Barley Wine: fuldfed karamel møder ægte Kentucky Bourbon og sød musik opstår.

John Wesley Hardin
14,6% Bourbon Barrel Aged Double Mash Rye Wine
(aged for 18 months in Wild Turkey Rare Breed Bourbon barrels)
Og vi bliver I genren af potente øl. Ægte Dylan-fans ved, hvem John Wesley Hardin var, nu har han også fået sin øl i Outlaws-serien fra 2025, nu på dåse. Bourbon igen, nu med en Rye Wine som base. Øllen har trukket 2-3% ekstra fra fadet.

Double Black Mash 2023 Rye Whiskey
14,9% Double Mash All Grain Rye Whiskey Barrel Aged Imperial Stout
(aged for 21 months in Rittenhouse Rye whiskey barrels (label erroneously says 9 months))
Vores top-Stout, Double Black Mash – 12% dobbeltmæsket motorolie lavet på ren malt. Kommer hvert år, nu også i fadlagrede varianter – denne er måske en af de bedste. Døm selv.
🍺@

Adresse

Frederikssund
3600

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når DØE Halsnæs sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til DØE Halsnæs:

Del