01/09/2025
🩺🩸 Nyt fra Studienævnet for Medicin
Kære medstuderende
Studienævnet har afholdt møde d. 26/8 og vi vil gerne dele de vigtigste pointer med jer
1️⃣ Eksamensafvikling
Studienævnet invitere snart de studenterpolitiske råd til et fællesmøde, hvor vi sammen skal diskutere fremtidig afvikling af eksaminer.
2️⃣ Støtteprogrammer for ordblinde
Der er nu mulighed for at få individuel licens til støtteprogrammer på hospitaler og klinik.
3️⃣ Nye studerende
Der er optaget 255 nye studerende på medicin - stort tillykke og velkommen til jer 🤩
4️⃣ Nyt valgfalg
Der oprettes et nyt valgfalg: Diagnostisk tænkning og klinisk beslutningstagen.
Her bliver fokus på clinical reasoning, logik, evidensbaseret medicin, erfaring, mønstergenkendelse, dømmekraft og kritisk tænkning.
5️⃣ Psykiatri
Psykiatri og psykologi har været et emne, som har fået en del fokus både fra gammel og ny studieordning. Indledningsvist flyttes KØ til 3. semester så det kommer i forlængelse med KO.
6️⃣ Statistikeksamen
For de nuværende studerende på 5.-6. semester ændres eksamensplanen på dispensation således
2. reeksamen placeres mellem projektaflevering og eksamen i Respiration-, kredsløb- og urinvejssystemerne II
3. reeksamen afholdes i august
Er der spørgsmål eller øvrige emner, som I studerende ønsker at studienævnet tager med videre - så tøv ikke med at kontakte medicinerrådet