Potentiële deelnemers zijn psychodiverse mensen tussen 17 en 117 jaar die wachten op psychische hulp of op betere tijden. Je kan in ons Wachthuis terecht om samen te vertragen. We kunnen samen koffie drinken, nadenken, koken, muziek maken (of luisteren), schilderen, lezen, (moes)tuinieren, wandelen met onze wachthond door weer en wind, schrijven, puzzelen, kleren in elkaar flansen, breien, fotogra
feren, je administratie aanpakken, praten, gelijkgezinden ontmoeten, mediteren, …
We hanteren geen wachtlijst. In een eerste fase kom je tot rust. We maken afspraken waar jij je goed bij voelt. Je neemt de tijd om na te denken over welke richting je uit wil en stilaan neem je de kleine dingen des levens weer op. Na een afgesproken periode krijg je wat meer verantwoordelijkheid, op die manier help je mee een stukje van het wachthuis te dragen. Uiteindelijk kan je, indien je dat wilt, doorstromen als ervaringsdeskundige en getrainde vrijwilliger. VOOR WIE? Voor zoekers, bruisende ideeënmachines, nietsdoeners, vastlopers, dromers, lanterfanters, stofzuigers met voelsprieten maar zonder filter, stille waarnemers, spring-in’t-velders, kleurenzieners, niet-uit-hun-bed-kunners, boswachters die het bos of de bomen niet meer zien, natuurwetmatige denkers, ik-kan-het-nieters, verlorenlopers, chaotische vergeters en andere vogels die moe zijn en dus ook het (alleen) wachten moe zijn. Het Wachthuis is er voor neurodiverse mensen tussen 17 en 117 jaar die wachten op psychische hulp.