17/03/2026
🐴 Even voorstellen
Voor wie mij nog niet kent: ik ben Kim.
De meeste mensen kennen mij via Kobi Academie, waar ik al jaren werk rond training, begeleiding en welzijn van paarden en ruiters.
Doorheen die jaren is één ding altijd centraal blijven staan voor mij:
🌿 het welzijn van het paard
In mijn werk kom ik dagelijks in contact met paarden en hun eigenaars.
En net daardoor zag ik ook steeds vaker situaties waarin een paard extra zorg, tijd of begeleiding nodig had.
Soms kon ik helpen.
Soms bleef het bij me hangen.
Met Kobi Care vzw wil ik daar nu verder in gaan.
Een plek creëren waar paarden kunnen landen, herstellen en tot rust komen.
En van waaruit we, wanneer het mogelijk is, ook op zoek gaan naar een nieuwe, passende thuis.
Sommige paarden blijven bij ons.
Maar voor veel paarden ligt de focus op herplaatsing, met de juiste match en begeleiding.
Kobi Care heb ik niet alleen opgericht.
Mijn mama, Lisbeth, is medeoprichter en zal vooral achter de schermen mee ondersteunen.
Ook zij heeft altijd een groot hart gehad voor dieren en stond meteen achter dit verhaal.
Voor mij voelt dit als een heel natuurlijk verlengstuk van wat ik al jaren doe.
💛 Fijn dat je mee volgt in dit verhaal.
—
Kim
Kobi Care vzw