17/06/2026
Een paar dagen geleden gaven we nog aan dat we eigenlijk vol zitten.
En dan krijg je een noodoproep van de collega's van Missie Miauw: 3 zwaar ondervoede kittens zonder mamapoes gevonden.
Of we konden helpen...
En dan komt mijn puzzeltalent weer even naar boven, met wat schuifwerk kunnen we plaats maken bij de papflesmama.
En ja hoor...... laat ze maar komen, we gaan ze erbij nemen!
Deze drie kleine petoetjes zijn welkom!
Wat ons en ook onze collega's reeds opgevallen was, één kleintje is veel groter dan de andere twee.
Het staat ook veel steviger op zijn pootjes en vooral de oogjes hebben een compleet andere vorm.
We gaan er dus van uit dat dit eigenlijk twee nestjes zijn.
De grootste van de drie eet ook al perfect zelfstandig, de andere twee gaan nog even de fles nodig hebben.
Het ondergewicht valt op zich nog wel goed mee, ze gaan er vlug bovenop zijn.
Welkom kleine schatjes, wat hebben jullie weer een geluk gehad.
Welkom petoetjes, we gaan goed voor jullie zorgen!
Ps: de rozige vlekken in de kleinsten hun vacht is het bloed van de platgeduwde vlooien..... tientallen, honderden, ontelbare vlooien.....